Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennuslääkkeen aloitusoireet, kokemuksia?

Vierailija
23.10.2017 |

Täällä on ollut nyt useampikin aiheeseen liittyvä aloitus viime aikoina, mutta koska en nyt tähän hätään löytänyt haluamaani, niin teenpä uuden:

Olen syönyt nyt lähes kaksi viikkoa essitalopraamia ahdistukseen ja paniikkikohtauksiin. Viivyttelin lääkityksen aloittamista niin pitkään kuin voin, mutta lopulta elämänlaatu alkoi olla niin pohjamudissa, että oli pakko nöyrtyä kokeilemaan näitä mömmöjä.

Minulla on ollut ihan järkyttävät aloitusoireet! Jatkuvaa pahoinvointia lähes oksennukseen saakka, vellovaa tunnetta ylävatsassa, päänsärkyä, kovaa väsymystä, ahdistuksen lisääntymistä ja aloitekyvyttömyyttä. Lisäksi huomasin, että en voi saada enää kunnolla orgasmia. Kauhukseni huomasin myös, että hiuksia on alkanut lähteä aika huomattavan paljon.

Olen maannut aikamoisena vihanneksena kotona nämä viikot. Menevätkö nämä oireet ohi? Eniten ehkä huolettavat tällä hetkellä nuo orgasmihäiriöt ja hiustenlähtö. En ole valmis kaljuuntumaan tämän vuoksi :(

Kokemuksia kenelläkään?

Ja kyllä, olen lukenut näistä SSRI-lääkkeistä monipuolisesti kriittistäkin tutkimustietoa, asiasta tietämättömien ei tarvitse tulla tähän ketjuun paasaamaan ulkoilusta ja luonnon lääkkeistä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy jos voisit vaihtaa toiseen lääkkeeseen?

Vierailija
2/9 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsymys, zombius, paha närästys (refluksitauti on)

lopetin käytön, 4 merkkiä kokeiltu. Ei sovi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusoireiden pitäisi mennä ohi muutamassa viikossa. Jos olo on todella huono (miltä se ainakin vaikuttaa), yritä saada uusi aika lääkärille tai kysy neuvoa apteekista. Suosittelisin apteekkia, koska terveyskeskuslääkäreiden ymmärrys asiassa on aika vaihtelevaa ja suorastaan surkeaa. 

Vierailija
4/9 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa on niin lyhyt aika, ettei se kerro vielä mitään. Mulla kesti Venlafaxinin kanssa yli 7 viikkoa ennenkuin aloin voimaan hieman paremmin alotusoireiden lievittyessä. Joten jos suinkin pystyt niin kannattaa vielä yrittää kestää ainakin muutama viikko.

Vierailija
5/9 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lääkkeet eivät sovi kaikille. Ikävä kyllä vain kokeilemalla voi tietää hyötyykö itse jostain lääkkeestä. Näiden lääkkeiden kanssa sopivuuden lopullinen selviäminen vie aina useita viikkoja, joten kannattaa ottaa aika maltilla koko homma. Voi kestää vielä jonkin aikaa ennen kuin selviää mikä lääke sinulle sopii. Kahdessa viikossa pahimpien sivuvaikutusten olisi kyllä jo pitänyt hellittää, joten kannattanee mennä uudelleen lääkärille ja kysyä voisiko lääkkeen vaihtaa.

Vierailija
6/9 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai tämän aloitusajan juuri ja juuri kestää, ei se elämä ilman lääkkeitä paljon sen parempaa kohdallani ollut. Pelottaa vaan varsinkin tuo hiustenlähtö, toivottavasti loppuu...

-Ap

Vierailija
7/9 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vielä kolmas viikko ja sitten lääkäriaikaa varaamaan jos ei muutosta parempaan tapahdu. Kiitos kaikille!

-Ap

Vierailija
8/9 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt menossa 11. päivä ja suurin osa aloitusoireista helpottanut, tuntuu että lääke jo jollain tapaa auttaakin on mm. helpompi

lähteä asunnosta ulos ja vähän on joku asia naurattanutkin. Ylipäätään jaksan paremmin, kaikkea.

Vierailija
9/9 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niiden silti noin rajuja pidä olla?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi