Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sinä, joka olit ennen normaalipainoinen ja sitten lihoit todella paljon, 20 kg ->, kerro miten se tapahtui?

Vierailija
08.04.2006 |

MInua ihmetyttää suuresti että normaalipainoinen ihminen antaa itsensä lihoa kymmeniä kiloja, eikö hälytyskellot soi missään vaiheessa?

Sairaudesta/lääkityksetä johtuva lihomisen ymmärrän, mutta jos ei mitään erityistä syytä ole? Vai onko kaikilla?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri tavalla ja kerääntyy eri paikkoihin. Paljonhan on kiinni vaikkapa pituudesta ja ruuminrakenteesta noin muutenkin. Itselläni esim. on aika kapeat kasvot, iso perse ja hoikka vyötärö ja 10 ylimääräistä kiloa leviää vartalooni aika tasaisen huomaamattomasti, ts. ulkopuolinen ei välttämättä osaa sanoa, painanko 65 vai 75 kg.

Vierailija
22/32 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun näet itsesi peilistä niin masennut enemmän.... Kamala kierre! No, sain lopetella lääkkeet tuossa helmi-maaliskuun vaihteessa ja paino on alkanut tippuun pikkuhiljaa mutta kova työ tässä on, ja pelkään että masennun uudestaan...

Vierailija:

No ei hillinneet. Lääkäri ei reagoinut mitenkään edes silloin kun 100kg meni rikki. Ehkä siksi en ennen lihonnut, kun en syönyt mitään lääkkeitä masennukseeni?

-6-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä sanoisi että elämäni niin äärettömän helppoa on viiden pienen lapsen ja burn-outiin ja masennukseen sairastuneen miehen kanssa. Toisekseen luulisin ettö jos elämäni pyörisi oman vartalon ympärillä, mulla ei olisi noita kymmentä ylimääräistä kiloa.

Vierailija:

Ehkä kaikkien elämä ei ole yhtä helppoa kuin sinulla ja elämä ei pyöri oman vartalon ympärillä!

Vierailija
24/32 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnollista vaakaa, niin eipä sitä hyvin äkkiä huomaa, että niitä kiloja onkin kertynyt. Vaatteitakin pitää ostella joskus lisää eikä katso ollenkaan pahaksi sitä, että joutuukin 34 koon (eli lasten koon) sijasta ostamaan 38 kokoa (aikuisen naisen koko). Sitten tulee se raskaus ja toinenkin ja ikää on sen verran, että se 20 kiloa ei olekaan enää niin helposti pudotettavissa. Ja varsinkaan, kun se paino ei ole se, joka hallitsee sitä elämää. Se ei ole se maailman tärkein asia.

Vierailija
25/32 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuo 20 kg tuli pikkuhiljaa noin 10-12 vuoden aikana, eli aika salakavalasti 1-2 kg / vuosi, ei sitä ihan heti huomannut ja tajunnut. Samaan aikaväliin mahtuu vanhenemista (20-kymppisestä 30-vuotiaaksi), eli aineenvaihdunta hidastuu, elämäntavat muuttuu (ei ehdi harrastaa liikuntaa yhtä aktiiviseksi), tulee lapsia jne.

Varmasti aika tavallinen tarina.

Vierailija
26/32 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pillerimerkkiä, jolloin tuli 2 kk melkein 10 kg. Oikein naamasta näki että lihoin, vaikka yritin miten juosta ja pyöräillä ja olla syömättä. Vuoden sisään siitä alkoi tulokseton työpaikan haku masentaa, lohduttauduin karkeilla. Tajusin lihovani, mutta ajattelin että mitä v:n väliä sillä enää tässä kaikessa kurjuudessa on.

Vierailija
27/32 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mulla on molemmilla kerroilla raskausaikana kertynyt 10-13 kg ylimääräistä ja äitiyslomalla vielä muutama kilo siihen päälle. Sitä vaan makailee, kattoo telkkaa ja mässyttää.

Pelastus mulle on aina ollut töihin meno, pystyn pitämään syömiseni kurissa ja kuljen pyörällä töissä.

Joten taas ollaan timmissä kunnossa kesäksi :) Minkähänlainen possu olisin jos olisin jäänyt hoitovapaalle, en uskalla edes ajatella.

Vierailija
28/32 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vuodessa lähti kaikki! Puolet tosin jäi jo synnärille :)

Vierailija
29/32 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

MInua ihmetyttää suuresti että normaalipainoinen ihminen antaa itsensä lihoa kymmeniä kiloja, eikö hälytyskellot soi missään vaiheessa?

Sairaudesta/lääkityksetä johtuva lihomisen ymmärrän, mutta jos ei mitään erityistä syytä ole? Vai onko kaikilla?

Mulla todettiin kilpirauhasen vajaa toiminta...olin tosi väsynyt,ahmin ruokaa,hiuksia lähti ja masensi kaikki...+10KG Lapsen jälkeen on tullut vielä 10kg lisää eli nyt 111kg. 6 vuotta sitten vielä 60-70kg...että näin mulla.

Vierailija
30/32 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti alkuraskauden pahoinvointi lihotti, koska mulla piti olla koko ajan jotain suussa ettei alkanut huimaamaan ja oksettamaan :/ . Liikunnan lopettaminen vaikutti myös. Mulla oli koko raskauden ajan tosi kipeä selkä, enkä kyennyt kunnolla ees kävelemään.

Kilot pudotin puolessa vuodessa pois liikuntaa lisäämällä ja jättämällä turhat hiilarit pois.

Vierailija
31/32 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin vuoden-parin aikana jotain 20-30 kg. En tiedostanut. En huomannut vaatteiden käyvän pieniksi, tai kai joidenkin huomasin mutta oon hävittänyt muistot. Hankin uusia vaatteita tai lähinnä tein niitä itse niin että en huomannut lihomista vaatekoon suurenemisestakaan.

Meillä ei otettu valokuvia tohon aikaan joten siitä en huomannut. Sitten kun alkoi kaveripiirissä digikuvien aika niin pikkuhiljaa alkoi valjeta että oon lihonut paljon. Sittemmin oon laihduttanut ja ollut jo pari vuotta normaalipainonen.

Vierailija
32/32 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo lähes 40v, ja ollut aina hyvin hoikka, eikä syömistä ole tarvinnut tarkkailla. Olen toki lihonut esim. raskaana, mutta paino on pudonnut takaisin 45 kiloon muutamassa kuukaudessa. En ole koskaan harrastanut liikuntaa, ja rakastan esim. suklaata.

Tänä talvena lihoin 2 viikossa niin, että jouduin ostamaan uudet farkut, kokoa 38 entisen 34-36 sijasta. Puserotkin kiristää ja tursuaa. Vanhat farkut eivät nouse reisistä ylöspäin, ja valehtelematta 2 viikossa. En omista vaakaa, mutta kiloja tuli ainakin 10, eikä mulla ole aavistustakaan, miksi. Kauheinta on, että olen aina käyttänyt tiukahkoja vaatteita, kesällä kireitä paitoja ja minihameita, enkä tosiaan tajua, miten pukeutua tämän uuden tilanteen kanssa. Näin hoikalla (linnunluisella) ihmisellä muutama kilo on paljon, enkä tunnista enää itseäni peilistä.

Mua on varoiteltu vitsinä aina, kun vedin pellillisen lämpimiä leipiä kerralla, että jonakin aamuna sä heräät ja kaikki elämässäsi syöty ruokaa näkyy kerralla, ja nyt näyttää siltä, että näin tapahtui. Yritän nyt kävellä ja liikkua enemmän, mutta mitään ei tapahdu. Laihduttanut en ole koskaanl, enkä tee sitä nytkään, vaan joudun varmaan alistumaan tilanteeseen. Mutta pelottavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä