Minkä ikäisenä voisit vielä yrittää
Kommentit (31)
Olen 44 ja vielä saa tulla, jos on tullakseen.
35 olis ehdoton maksimi. Näin hypoteettisesti ajateltuna, sillä nyt oon 30 ja lapseni jo tehny.
Noin 35v. Toisaalta asia voisi olla eri, jos olisin tuolloin vielä lapseton ja juuri löytänyt elämäni miehen...
T: 28v ja kaksi lasta (haaveissa vielä kaksi lisää)
Sain vikan lapseni 37v ja sekin tuntui jo vanhalta. Olen alle 40 enkä enää tekisi lapsia. Sanoisin kuitenkin, että jos itsestä tuntuu, että jaksaa niin 40-42v asti.
Hoidan silloin tällöin tyttären vauvaa. Olen 49. En kuitenkaan jaksaisi enää 24/7.
Saimme lapset vähän alle kolmekymppisinä. En kyllä paljoa sen jälkeen olisi jaksanut kaikkea sitä rumbaa.
Mä asetin itselleni aikanaan takarajan 35 vuotta. Se myös piti, se ikä kun tuli täyteen, lopetin myös puolison etsimisen.
45 v voisin yrittää, ellei lapsilukuni olis jo täysi. Olen hyvässä kunnossa, en tupakoi, käytä alkoholia tai lääkkeitä eikä minulla ole todettuja sairauksia. Suvussani on saatu lapsia vielä tuossa iässä.
Jaa-a.
Olin 42, kun löysin elämäni miehen ja kuukautiset jo loppuneet.
Ei siis lapsiakaan.
Omani sain 26v ja 30v. Nyt ikää 34v ja sterilisaatioon menossa kahden viikon päästä.
Mikäli olisin vielä halunnut lapsia olisi tuo 35v ollut itselleni ehdoton takaraja. Kaksi riittää.
Vierailija kirjoitti:
Hoidan silloin tällöin tyttären vauvaa. Olen 49. En kuitenkaan jaksaisi enää 24/7.
Ei vauvaa tarvitse hoitaa 24/7, se osaa olla sitterissä, lattialla ja vaunuissa lenkin ajan itsekseenkin ja nukkuu suurimman osan ajasta.
54 on ihan ok.
T: Antti L. Vantaalta (SDP)
40v pidän rajana, mutta jokainen päättäköön itse.
24- ja 31-vuotiaana lapset, samalle isälle. Noin 35-v on aikalailla viimeinen takaraja.
Niin pitkään kuin terveyttä äidillä ja isällä riittää ja lapsia tulee luomusti kohtuullisen yrittämisen jälkeen, 40-45 ihan hyvä ikä vielä. Tietysti jos lapsia ei ole tullut nuorempana yrittämisestä huolimatta tai kumppanin puutteen vuoksi niin jokin 45-48 varmaan äidin iän takaraja, johon pitäisi lopettaa.
Olisin vielä 42 vuotiaana halunnut tytön, mutta tapaamani mies oli streliloitu, joten jäi sitten haaveeksi. Ehkä sitten seuraavassa elämässä :(
Vierailija kirjoitti:
Mä sain kuopuksen 30-vuotiaana ja se oli kyllä viimeinen ikä lapsi saada.
Olet varmaan sekä fyysisesti että henkisesti ikäistäsi vanhempi.
Mä sain kuopuksen 30-vuotiaana ja se oli kyllä viimeinen ikä lapsi saada.