Koetko että lapsesi ovat sinun omia vai uusia ihmisiä
Kommentit (17)
Mitä tarkoitat? Eivät ne avaruusolennon lapsiakaan ole.
Uusia ihmisiä. Matkakumppaneitani, jotka tarvitsevat varsinkin alussa enemmän apua ja opastusta.
Lapseni täyttää 17, ei hän ihan uusi ihminen enää ole. "Omani" sekä biologisessa että kulttuurisessa mielessä, mutta toki oma erillinen yksilönsä, ei minun jatkeeni.
Minun lapsiani, joilla on oma elämä. Ihan omia erillisiä ihmisiä ovat. Ovat valinneet minut.
Näillä eväillä pyrin heitä tukemaan ha kasvattamaan kihti sitä omaansa.
Vaikutteita tulee monesta.
Minä olen se turva niinkuin muutkin heille läheiset.
Joka tapauksessa äiti on äiti. Äiti on erityinen. Se vain on. Tärkeä...usein se tärkein.
Ne olivat aluksi mun ja miehen lapsia. Ja sit he ovat tuossa kasvaneet ja muuttuneet omiksi itsekseen.
mut silti, vaikka lapseni olisivat 70-vuotiaita niin silti he olisivat mun pieniä :)
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Oliko niin vaikea tavoittaa aloitusta?
Varmaan toiselta käsiteplaneeralta ovat, jos vanhempansakin.
’Nano nano’ ... sitähän se Mork sanoi.💥
Omasta lapsesta 50 % on suoraan minua, minusta, aivan kuten minäkin olen osa äitiäni ja esivanhempiani. Oma lapsi on oma. Se ei tietenkään tarkoita, ettei oma lapsi olisi erillinen henkilö. Omaan lapseen voi ja pitää käyttää myös määräysvaltaa järkevissä rajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Uusia ihmisiä. Matkakumppaneitani, jotka tarvitsevat varsinkin alussa enemmän apua ja opastusta.
Onpas kivasti sanottu. Näin minäkin ajattelen, en ole vain osannut ihan sanoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Oliko niin vaikea tavoittaa aloitusta?
Varmaan toiselta käsiteplaneeralta ovat, jos vanhempansakin.
’Nano nano’ ... sitähän se Mork sanoi.💥
No joo, en ymmärrä. Miten omat lapset eivät olisi omia?
Tarkoitatko että vertaat adoptoituja ja biologia lapsia?
99% äideistä suhtautuu lapsiinsa kuin omaisuuteen.
Ei sitä tietenkään myönnetä.
Musta se on vastenmielistä. Takertuvat äidit aiheuttaa valtaosan seuraavan sukupolven parisuhdeongelmista.
Erityisesti äidit takertuvat poikiinsa.
Isien ja tyttärien suhde tuppaa olemaan terveempi.
Vierailija kirjoitti:
mut silti, vaikka lapseni olisivat 70-vuotiaita niin silti he olisivat mun pieniä :)
Kuvottavaa!
Uusia ihmisiä. Lapset ovat vain lainassa.
Rakastan silti enemmän kuin mitään muuta.
Minun lapsia, mutta ehdottomasti myös omia yksilöitä.
Vierailija kirjoitti:
99% äideistä suhtautuu lapsiinsa kuin omaisuuteen.
Ei sitä tietenkään myönnetä.
Musta se on vastenmielistä. Takertuvat äidit aiheuttaa valtaosan seuraavan sukupolven parisuhdeongelmista.Erityisesti äidit takertuvat poikiinsa.
Isien ja tyttärien suhde tuppaa olemaan terveempi.
Höpsistä. Yleensä äidit vain haluavat lapsen parasta. Se voi tuntua takertuvalta, vaikka ei sitä olisi. Mistä vetäsit nuo prosentit?
Sekä että. Minun lapset ovat minun lapsia, eivät mitä tahansa lapsia. :D