Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä ylimääräisestä turkkilaisesta jogurtista?

Vierailija
23.10.2017 |

Olisi n. kilo turkkilaista jogurttia, joka pitäisi hyödyntää kokkauksessa.
Miten sinä käyttäisit sen?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä voi korvata kananmunan lihapulla/mureketaikinassa monissa leivonnaisissa käytetään rahkaa/piimää/jugurttia/kermaviiliä. Onko mennyt vanhaksi vai miksi pitää käyttää kokonaan ruoanlaitossa?

Ei ole vielä vanhaa mutta tuo on sitä todella rasvaista ja hirvittää syödä sitä ihan pelkkänä jogurttina niin isoja määriä. :D Hetki suussa ja ikuisesti lanteilla, u know.

ap

Ööö, jos aiot sen kilon syödä anyway jossain muodossa, niin tulee ne lanteille kuitenkin :D

Teoriassa joo, käytännössä ei, koska jogurttina joutuisin syömään kaiken itse ja ruuanlaitossa se jakautuisi eri lanteille (koska muitakin syömäreitä.)

ap

Vierailija
22/52 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä voi korvata kananmunan lihapulla/mureketaikinassa monissa leivonnaisissa käytetään rahkaa/piimää/jugurttia/kermaviiliä. Onko mennyt vanhaksi vai miksi pitää käyttää kokonaan ruoanlaitossa?

Ei ole vielä vanhaa mutta tuo on sitä todella rasvaista ja hirvittää syödä sitä ihan pelkkänä jogurttina niin isoja määriä. :D Hetki suussa ja ikuisesti lanteilla, u know.

ap

120 kcal/annos. No i do not know.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä mausteet joukkoon ja laita kana marinoitumaan. 

Vierailija
24/52 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voikohan sitä käyttää juustokakussa? Kuitenkin maku aika eri kuin maitorahkassa. Molemmat kyllä hapanta, mutta mun mielestä tässä turkkilaisessa on vähän sellainen vuohenmaku mukana, minkä pelkään maistuvan sitten läpi.

ap

Mistä sä meinasit juustokakun muuten tehdä jotta ei "näy lanteilla"?

Voita, leivontamargariinia?

Vierailija
25/52 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

120 kcal/annos. No i do not know.

Naurettavaa ilmoittaa kalorimäärä per annos. Kilon annos 120 kcal, selvä!

Vierailija
26/52 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eihän sitä kerrallaan paljoa syödä, ei se äkkiä pilaannu. Eikä lihota, siinä ei ole sokeria.  Vähärasvaiset sen sijaan näkyy lanteilla.

Miten h*lvetistä ne teidän jogurtit osaavat juuri sinne "lanteille" mennä?

Vierailija
27/52 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en nyt halua syödä kiloa turkkilaista jogurttia jogurttina muutamassa päivässä, ok?

ap

Vierailija
28/52 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ööö, jos aiot sen kilon syödä anyway jossain muodossa, niin tulee ne lanteille kuitenkin :D

Teoriassa joo, käytännössä ei, koska jogurttina joutuisin syömään kaiken itse ja ruuanlaitossa se jakautuisi eri lanteille (koska muitakin syömäreitä.)

ap

No tarjoa sitä jogurttia koko perheelle.

Vierailija
29/52 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eihän sitä kerrallaan paljoa syödä, ei se äkkiä pilaannu. Eikä lihota, siinä ei ole sokeria.  Vähärasvaiset sen sijaan näkyy lanteilla.

Miten h*lvetistä ne teidän jogurtit osaavat juuri sinne "lanteille" mennä?

Se on sanonta.

Vierailija
30/52 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihanaa hunajan kanssa!

Vierailija
31/52 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lakkahilloa sekaan. herkkua

tai raastettua kurkkua ja valkosipukia, salaatinkastike

Tämä voisi olla. Mutta mitä muuta joukkoon? Pitäisikö taittaa vähän sokerilla? Sitruunaa?

ap

Ei tarvita sokeria. Tuohan on Tsatsikia! Sitruunastaja ja jugurtistakin saat kiva kastikkeen, raasta puolen sitruunan kuori ja purista mehu, lisää maun mukaan valkopippuria ja halutessasi valkosipulia. Samoin voit tehdä chilijauheesta tulisemman kastikkeen. Me tehdään usein jugurttikastiketta kanan, kalan tai lihapullien kanssa. Voit maustaa ihan miten haluat.

Itse olen huomannut, että se 10% turkkilainen jugurtti on niin täyttävää, että sitä tulee syöneeksi vain vähän ja siten kalorimäärä ei ole mitenkään suurempi kuin rasvatonta jugurttia syödessä. Minusta on hyvää pelkästää pakastemarjojen kanssa.

Vierailija
32/52 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihanaa hunajan kanssa!

+ vähän vadelmia, mustikoita tms. Nam!

Vierailija
33/52 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Myy se ihmeellinen "lannejogurrti" jollekin. Varmaan joku tasapaksua vartalotyyppiä edustava ostaisi mielellään.

Vierailija
34/52 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä en nyt halua syödä kiloa turkkilaista jogurttia jogurttina muutamassa päivässä, ok?

ap

Miksi ihmeessä se kilon purkki pitäisi syödä muutamassa päivässä?  Syö vähemmän kerralla. Ei hapanmaitotuotteet pilaannu päiväykseen.

Toki sun ei tarvitse sitä syödä, mutta sun perustelut ontuu.

Vierailija
35/52 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee siitä lisää turkkilaista yogurttia. Lämmitä  maito ja anna sen jäähtyä 40 C tai vähän alle. Lisää yogurttiymppi ja anna jäähtyä huoneenlämmössä. Säilytä jääkaapissa. Ole tarkkana hygienian kanssa ts älä saata käsistäsi tai hengityksestäsi muuta kasvustoa yogurttiisi. Käytä puhtaita astioita. Ota taas ymppi, kun yogurtti käy vähiin.

Tämä oli kiva ehdotus. Tosin sitten olisi parin viikon päästä täällä kyselemässä mitä tehdä ikuisilla turkkijogurttivarannoilla. Tuo ymppi on kyllä ehkä suomenkielen sympaattisimpia sanoja. :D

ap

Vierailija
36/52 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään turkkilaisesta jogurtista yleensä lassia. Esim. mangolassin voi tehdä niin, että soseuttaa pari mangoa, laittaa reilusti jogurttia ja ohentaa sitä sopivaksi maidolla. Kevyemmän version saa ohentamalla vedellä, mutta maidolla siitä tulee maukkaampaa. Sokeria lisäksi maun mukaan. Teemme lassia usein ilman mitään hedelmää eli vain jogurttia, maitoa ja vähän sokeria. Näin kilon pönikkä jogurttia menee parissa päivässä.

Vierailija
37/52 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä voisi olla. Mutta mitä muuta joukkoon? Pitäisikö taittaa vähän sokerilla? Sitruunaa?

ap

Mä en oikein nää tuota taittamista visiona. Onkohan mulla taittovika?

Vierailija
38/52 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi ihmeessä se kilon purkki pitäisi syödä muutamassa päivässä?  Syö vähemmän kerralla. Ei hapanmaitotuotteet pilaannu päiväykseen.

Toki sun ei tarvitse sitä syödä, mutta sun perustelut ontuu.

Ihan varmasti ontuvatkin kun tuntuu että olisin tässä gestapon kuulusteltavana jogurtinkäytöstäni. Kyllä, voi olla että olen todellakin epärationaalinen jogurtin väärinkäyttäjä.

ap

Vierailija
39/52 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitä mukaan marjoja, hieman sokeria ja pari liotettua liivatetta niin saat kivan hyydykkeen jälkiruoaksi.

Miten kaukaa marjat, sokeri ja liivate pitää heittää?

En suosittele etäisyydeksi puolta metriä kauempaa :P

Vierailija
40/52 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mä en oikein nää tuota taittamista visiona. Onkohan mulla taittovika?

Tämä oli ihan hauska juttu ekalla sivulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi