Mitä ajattelette ihmisistä, jotka heräävät aina klo 4
Parka, minä ajattelen. Ei tiedä mitä on inhimillinen elämä. EI mitään harrastuksia. Ei koskaan iltamenoja.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Voi minua, herään arkena aina klo 04. Nukun tosi sikeästi ja hyvin. Tosin väsyttää iltaisin makoisasti. Tv:tä en paljoa katsele.
Vähän samoin täällä, tosin en ihan neljältä herää, kello soi 5.15 mutta hyvän aikaa ennen sitä olen hereillä kuitenkin jo. Tykkään makoilla rauhassa sängyn lämmössä, 5.15 on sekin aikainen aika ennen töiden alkua, ehdin siinä rauhassa suorittaa aamutoimet ennen kuin melkein 2 h myöhemmin lähden töihin. Tv:tä ei kiinnosta katsella ja illalla on ihana vetäytyä sänkyyn kahdeksalta lukemaan hetkeksi, ennen kuin antaa unen tulla.
Vierailija kirjoitti:
Liian lyhyet unet lihottavat. Tuskin nämä klo 4 heräävät alkavat käydä yöpuulle siinä 19 jälkeen!
Häh, miksei voisi alkaa käydä yöpuulle seitsemän jälkeen illalla? Itselleni luontaisinta olisi mennä nukkumaan kahdeksalta ja herätä puoli viideltä, mutta naapurin mekastajien takia ei nukkumaan voi mennä ennen kymmentä, minkä vuoksi nukunkin siis pidempään. Mutta olisi mahtavaa jos voisi herätä jo neljän jälkeen. Illalla ei kuitenkaan voi tehdä enää oikein mitään.
Varmaan joku eläkeläinen tai sitten ihminen jonka työt alkavat aikaisin.
Ajattelen, että ovat aamuvirkkuja tai sitten vähän sellaisia suorittaja ihmisiä, joiden täytyy aina olla tehokkaita, käyttää aikansa hyödyksi ja aikatauluttaa elämänsä. Voi olla myös vanhus (heräävät aikaisin monesti) tai vuorotyöläinen aamuvuorossa. Nuo tulee ensimmäisenä mieleen itselleni!
Täällä yksi aamuvirkku. Herään lähes joka aamu ilman kellonsoittoa 4.15. Ei oo mitään ihanampaa kuin kiireettömät aamut. Toisinaan syön rauhassa aamupalaa ja katson jotain sarjaa, jos on inspistä siivoan niin ei töiden jälkeen tarvi. Useimmiten valmistelen myös päivällisen lähes valmiiksi. 20minuutin aamujumppa tullut myös tavaksi.
Illalla sitten olenkin vähemmän virtaisa töiden jälkeen. Nukkumassa olen klo 21. Mitään iltarientoja en kaipaa, joskus vapaalla kyllä niitäkin.
Aina tätä samaa "mitä ajattelee siitä ja tästä" . Eikö sulla oo oikeasti mitään muuta tekemistä AP? Ja, joo..en ajattele yhtään mitään. Elän omaa elämääni. Sinusta nämä aloitukset kertovat jotain, kun ei ole mitään muuta tekemistä kuin jauhaa toisten ihmisten elämää.
Herään luontaisesti noin 03:30 tai jopa aiemmin. Olen lyhytuninen, joten riittää kun menen sänkyyn illalla ysin aikoihin.
Aamuisin teen sitä mitä suurin osa tekee arkisin illalla. Ulkoilen ja urheilen, laitan ruuan iltaa varten valmiiksi jne. Illalla töiden jälkeen otan sitten ihan vaan rennosti.
Puhutaan, että aamuvirkuilla on tylsä elämä. Kai meistä suurimmalla osalla on tylsä arkirutiinien täyttämä elämä. Jotkut vaan tekevät rutiininsa illalla toiset aamulla.
Minä olen kateellinen aamuvirkuille. Minulla rytmi meinaa kääntyä aina sellaiseksi, että valvon aamuyöhön ja nukun puoleen päivään. Joudun pakottamaan itseni petiin aikaisemmin kuin tuntuisi hyvältä. Ja vapaapäivinäkin laitan herätyskellon soimaan, etten nuku liian myöhään. Pahaksi onneksi olen vielä sellainen, että tarvitsen pitkät (8-9h) yöunet.
Entisessä työpaikassa työt alkoivat joskus klo 6.30. Se oli ihan helvettiä. Menin käytännössä eilisillä silmillä töihin, kun en saanut nukuttua illalla tarpeeksi aikaisin.
Ja ei, rytmini ei ole kääntynyt aamuvirkun rytmiksi, vaikka olen sitä yrittänyt aikoinaan, kun työt alkoivat joka päivä klo 8. Joka päivä laahustin töihin väsyneenä. Torstai-aamuisin meinasi itku päästä herätyskellon soidessa. Niin väsynyt olin. En kerta kaikkiaan vain ole aamuihminen. Haluaisin kyllä olla! Helpottaisi elämää todella paljon.
Olen itse ehdottomasti enemmän iltaihminen ja minä kyllä oikeasti kadehdin aamuihmisiä. Yhteiskunta toimii edelleen enemmän aamuihmisten ehdoilla ja ainakin julkisella puolella kokoukset aloitetaan ilman sen suurempaa ihmettelyä klo 8 ja odotetaan, että esim. Tampereelta tullaan Helsinkiin kokoukseen tuohon aikaan.
Itse olen vielä niin tolkuttoman hidas aamuisin ja vihaan kiirettä, että jos mun pitää lähteä esim. klo 7 junalla Helsinkiin, joudun heräämään klo 5.
En ymmärrä näitä, jotka ihmettelevät, että mitä silloin aikaisin aamulla voi kotona tehdä. No ihan samoja asioita kuin myöhään illalla tai yöllä. Esim. lukuunottamatta kovaäänistä siivoamista, voi tehdä kotihommat valmiiksi niin, ettei duunin jälkeen tarvitse enää tehdä mitään.
Hupsista. Kuinkas tässä näin kävi, että ketju nousi taas ylös?
Minä herään usein. Menen kahdeksaksi tai myöhemmin töihin. Herään vaan liian aikaisin. Menen ysiltä nukkumaan
Tänään heräsin viideltä. Ihankuin olis nukkunu pitkään
En ollut ennen tällainen. Tämä harmittaa kun lomamatkallakin alan nukkumaan jo viiden aikaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos menen kymmeneltä nukkumaan, todennäköisesti herään viimeistään viideltä. 7 tuntia terveenä on aivan maksimi mitä pystyn nukkumaan ilman, että tekisi mieli kiipeillä seinille. 5-6 tunnilla en tunne väsymystä.
Unen tarve on tietysti yksilöllistä mutta hyvin harva oikeasti nukkuu tarpeeksi jos nukkuu vain 6 tuntiaa yössä. Työikäiselle tavanomainen unentarve on 7-9 tuntia yössä.
Näillä on menty toistakymmentä vuotta ja liikuntaakin tulee harrastettua 4-6 kertaa viikossa. Ei mitään vaikutusta uniin.
Täällä yksi aikaisin heräävä. Työt alkavat kuudelta, joten herätyskello soi viimeistään 04.15 (työmatka sujuu fillarilla ja on lyhyt) Heti herättyäni lähden koiran kanssa ulos. Sen jälkeen kahvit ja vähän jotain syömistä. Nukkumaan käyn viikolla 21-22.00 välillä. Miten niin aikaisin työnsä aloittavilla ei voi olla iltamenoja? viikonloppuisin olen vapaalla, ja silloin ehtii kyllä valvomaankin. Miksi ihmeessä mulla pitäisi viikolla ollakkaan iltaisin jotakin myöhäisiä menoja? tykkään siitä, että viikonlopuilla ja arkipäivillä on selkeästi eroa. Lauantaiaamuisin nukun pidempään ja nautin hyvästä aamupalasta.
Ajattelen, että ihanaa kun joku jaksaa nousta aikaisin aamuvuoroon. Mä voin sitten tehdä iltavuoroja ihan rauhassa.
Inhottavia ihmisiä. ILkeitä, itsekkäitä jne.
Unen tarve on tietysti yksilöllistä mutta hyvin harva oikeasti nukkuu tarpeeksi jos nukkuu vain 6 tuntiaa yössä. Työikäiselle tavanomainen unentarve on 7-9 tuntia yössä.