Vaihdan renkaat itse niin ei talvi kerkiä yllättämään
Saa samalla liikuntaa eikä tarvi mennä kuntosalille. En enää pidä vaihdossa kiirettä vaan saatan käväistä kahvilla välillä.
Jos auto on ollut välilä huollossa niin sen huomaa siitä että pultit on tosi kireällä. Siitäkin selviää kun on putkenpätkä millä saa vääntöön enemmän voimaa.
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201710232200479736_u0.shtml
Osa ei nyt sitten ehkä kerkiä saamaan talvirenkaita alle:(
Mietin että olisi kätevä sellainen palvelu missä joku tulisi kotiin vaihtamaan renkaat?
Kommentit (15)
Aika kevyttä on sun kuntosalitouhu, jos renkaanvaihto korvaa sen. Vaihdan renkaat toki itse, mutta ei se mitään treeniä korvaa, jos ei autoa nosta lihasvoimin.
Vierailija kirjoitti:
Aika kevyttä on sun kuntosalitouhu, jos renkaanvaihto korvaa sen. Vaihdan renkaat toki itse, mutta ei se mitään treeniä korvaa, jos ei autoa nosta lihasvoimin.
Renkaiden vaihto on juuri sellaista liikuntaa jota ihminen tarvitsee. Kuntosalitouhu on sellaista lihasten kasvatusta ja pullistelua. Siihen vielä lisäravinteet jotka viimeistelee "dopingin".
Tässä entisaikojen lihaksikas atleetti.
http://1.bp.blogspot.com/-zJn4BX0zFzs/U1__PYNtjlI/AAAAAAAAAF4/m5UCuiFivrg/s1600/DSC01556.JPG
Tässä naisversio.
http://antiikki.taivaansusi.net/wp-content/uploads/2013/11/afroditet.jpg
ap.
Aivan paskaa liikuntaahan tuo on, ainoastaan rikkoo paikkansa. Onneksi ei ole enää autoa niin ei tarvitse tuotakaan tehdä.
Ap vissiin vaihtaa renkaat päivittäin kun ei tarvi muuta kuntoilua? Minä vaihdan kaksi kertaa vuodessa niin pakko muutakin liikuntaa harrastaa.
Nastarenkailla se vaihtoikkuna on aika lyhyt, käytännössä niitä vaihtaa itse räntäsateessa kun on pakko/saa vaihtaa.
Mutta kun ajaa talvet kitkarenkailla, niin ne saa vaihtaa alle hyvissä ajoin aurinkoisena syyspäivänä. Aika paljon mukavampaa kuin räntäsateessa, jos ei ole käytettävissä hallia jossa mahtuu vaihtamaan renkaat.
Tavattoman monet korjaamot ainakin tarjoaa palvelua, jossa auto noudetaan huoltoon, jne. Parempi niin, että esim. renkaat vaihdetaan asian mukaississa tiloissa välineineen.
Ei mukaan talvi yllätä vaikka rengasliike hoitaa homman. Äsken soitin, perjantaille aika. Ei tarvitse ajaa ennen sitä jos keli muuttuu tosi huonoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap vissiin vaihtaa renkaat päivittäin kun ei tarvi muuta kuntoilua? Minä vaihdan kaksi kertaa vuodessa niin pakko muutakin liikuntaa harrastaa.
Kuka on sanonut ettei muuta liikuntaa harrastettaisi. Sellaista liikuntaa missä tulee oikeat "luomu"lihakset eikä mitään epämääräisiä paukamia, jotka lähinnä näyttävät ilmiselviltä terveysvaaroilta.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla sellainen "nettialusta" mistä voisi kutsua jonkun pikku hommiin, kuten renkaiden vaihtoon?
Onko tämmöistä?
Löytyy. "Tarjotaan päiväkahviseuraa" -palsta.
Vierailija kirjoitti:
Tavattoman monet korjaamot ainakin tarjoaa palvelua, jossa auto noudetaan huoltoon, jne. Parempi niin, että esim. renkaat vaihdetaan asian mukaississa tiloissa välineineen.
Renkaat vaihtaa ihan pihalla asianmukaisesti. Oikeastaan ainut mitä tarvii olisi momenttiavain. Joku työtön saisi taskurahaa kun vaihtaisi renkaat palveluna.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on sanonut ettei muuta liikuntaa harrastettaisi. Sellaista liikuntaa missä tulee oikeat "luomu"lihakset eikä mitään epämääräisiä paukamia, jotka lähinnä näyttävät ilmiselviltä terveysvaaroilta.
ap.
Yhden päivän lyhyen kävelylenkin tuolla voinee korvata, mutta en minä sitä kyllä liikunnalla perustelisi. En kyllä edes hengästynyt auton renkaanvaihdossa, puhumattakaan että olisi mitenkään tuntunut lihaksissa.
Tähän ketjuun on pesiynyt ilmiselvä änkyrä:)
Varmaan joku kuntosaliyrittäjä joka pelkää leipänsä puolesta:)
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla sellainen "nettialusta" mistä voisi kutsua jonkun pikku hommiin, kuten renkaiden vaihtoon?
Onko tämmöistä?
Löytyy. "Tarjotaan päiväkahviseuraa" -palsta.
Aviomiespalvelu ja Aviovaimopalvelu.
Vierailija kirjoitti:
Nastarenkailla se vaihtoikkuna on aika lyhyt, käytännössä niitä vaihtaa itse räntäsateessa kun on pakko/saa vaihtaa.
Mutta kun ajaa talvet kitkarenkailla, niin ne saa vaihtaa alle hyvissä ajoin aurinkoisena syyspäivänä. Aika paljon mukavampaa kuin räntäsateessa, jos ei ole käytettävissä hallia jossa mahtuu vaihtamaan renkaat.
Ei meidän autotallissa sada räntää :)
Yleensä vaihdetaan toiseen autoon ajoissa ja toisella ajetaan kesärenkailla niin pitkään kuin järkevältä tuntuu. Sen verran pystytään aamun lähtöjä sumplimaan tarvittaessa että kumpikin pääsee turvallisesti töihin vaikka sitten yhtä matkaa tai vasta kun aurinko sulattaa tiet.
Onko tämmöistä?