Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko työnantaja pakottaa maistamaan kotikaljaa?

Vierailija
23.10.2017 |

Minulle tulee kotikaljasta aina oksennusrefleksi. Työnantaja pakotti minut lopputilin uhalla maistamaan kaljaa "että onko se hyvää tarjottavaksi. Eipä ole varaa menettää tätä työtä niin maistoin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toimenkuvaasi kuuluu keittiöhommat ja olet vastuussa myös tarjoilusta ml. kalja niin kyllähän se silloin kuuluu maistaa.

Vierailija
2/5 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinun ammatti "maistaja"?   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai laatu pitää varmistaa ja kotikaljassa se on maistamista.

Olen huvittunut siitä että ravintola-alalle hakeutuu henkilöitä jotka eivät kykene maistelemaan valmistamiaan ruokia. Kokkien kuuluisi olla kaikkiruokaisia samoin tarjoilijoiden. Ymmärrän allergiat mutta sitten pitäisi miettiä muuta alaa.

kokkien opettaja

Vierailija
4/5 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niin kuin ala-asteella on ihan pakko tai tulee jälki-istuntoa.

Vierailija
5/5 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai laatu pitää varmistaa ja kotikaljassa se on maistamista.

Olen huvittunut siitä että ravintola-alalle hakeutuu henkilöitä jotka eivät kykene maistelemaan valmistamiaan ruokia. Kokkien kuuluisi olla kaikkiruokaisia samoin tarjoilijoiden. Ymmärrän allergiat mutta sitten pitäisi miettiä muuta alaa.

kokkien opettaja

Tuollainen lähtökohtainen asetelmahan rajaa juuri tarjonnan laajuutta. Miksi kaikkien tulisi olla heterogeenisiä asioiden suhteen?

Terveisin hyvää ruokaa valmistava allergikko ja nimenomaan siksi paljon ruokaa itse valmistava.

Muitakin vastaavia ihmisiä on ja heillekkin on saatava riittävän laaja tarjonta ilman että ulkopuolelta tullaan kertomaan mihin sinun ammattisi puolesta on oltava valmiina vaikka et missään nimessä sellaista muuten kannata.