Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MARRASKUISTEN LA-SU

08.04.2006 |

Hyviä huomenia marrasmammat ja -vauvat!

Sopii varmaan kaikille että kirjoitellaan koko viikonloppu yhteen pinoon. Yleensä kun on viikonloppuisin vähän rauhallisempaa.

Viime yö oli ihana kun kaikki meni taas normaalisti, poika ei enää lakkoillut tissillä. Nukahti yöunille kymmeneltä, söi ekan kerran puoli kahdelta ja toisen kerran seitsemältä jolloin myös heräsi uuteen päivään. Olisin itse kyllä jaksanut nukkua vähän pidempäänkin... ;-)

Poika nukkui eilen niin paljon päikkäreitä että osasin vähän ounastellakin lyhyempiä yöunia.

Tulen kirjoittelemaan myöhemmin lisää, nyt vien pojan aamupesulle, rasvauksille ja vaatteiden vaihtoon.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vinetto kun meidän perheen yöt on menny huonoiksi! Joku vois siis luulla et vauvahan se valvottaa, mut EI, kun meidän 6v esikoinen!!

Nukkumaan menot on väliin tosi takkuisia, mut nyt on yötkin alkanu olla ihan hirveitä. Poika herää 2-3 aikaan ja ei saa nukuttua enää. Valvottaa sit ekaks mua ja loppupelistä herää muutkin:( Oon yrittäny vaikka mitä, mut en saa poikaa nukkumaan! Olisko vinkkejä unettomalle pojalle ja väsyneelle äidille kellään?!

Mun piti lasten kans lähtee sinne mummolaan tänään, kun mies on töissä. Mut iloisen yllätyksen mies järjesti ja itelleen viikonlopun vapaaksi! Joten lähdetään koko perhe sinne mummon hoiviin:) Mies nukkuu vielä yövuoron jäliltä, mut kun kohta heräilee niin lähetään. Mielettömästi tavaraa yhden yön reissua varten tällasella 5 hengen perheellä! Onneks vaunuja ei tarvi kuskata kun siellä on toiset vaunut.

Kattoko joku eilen Satuhäät-ohjelmaa? Siinä meni naimisiin se naispari jossa toinen oli lähes viimisillään raskaana ja toisen raskaus oli alussa. eli niiden lapsille tuli ikäeroks 7kuukautta!!! Herranjumala!!

Meillä on kahdella vanhimmalla ikäeroa 1v 3kk ja mun mielestä sekin oli aika rankkaa aikaa...Nostan todellakin hattua tälle pariskunnalle!

Mä kuljin kuin sumussa pari vuotta, sit alkoi helpottaa kun molemmat oli pois vaipoista jne...Kuulostaa siis mun mielestä tosi rankalle toi 7 kk:n ikäero vaan...Huh huh, hiki pukkaa pelkästä ajatuksesta:)

Meidän poika on nyt syöny eilen aamu-ja iltapuuron sekä tänä aamuna aamupuurona kaurapuuroa. Ja eipä näytä ihottumia eikä masuvaivoja tulleen. eli se siis käy ainakin!! Tosi hyvä juttu:) Ja poika vetää tosi hyvällä ruokahalulla lautasellisen, namnam kuuluu vaan.

Mäpä taidan vielä vähän pakkailla..Mies saa kohtauksen taas kun se kattoo tota tavaramäärää..kyselee varmaan et aijotaanko muuttaa sinne..? Onko muut tällasia " varuiksi" pakkaajia..jos sattuu vaikka tarvimaan...? Mä oon ihan onneton pakkaaja, kun oltiin vuosi sitten etelässä lomalla, niin meillä oli ihan törkeen paljon tavaraa mukana!

Eikä ollut vaippa-eikä ratasikäistä edes matkassa:)

eihän sitä koskaan tiedä mitä tarvii...heh heh.

No mut kivaa viikonloppua kaikille!

äitykkä ja katras

Vierailija
2/4 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurjuus näitä kelejä!!! Koira tuli äsken lenkiltä ja luoja sentän minkä näköisenä... Ja kun vielä asutaan kerros talossa,ei tuo pesu oikein onnistu. Varsinkin kun meillä pitäisi kulkea koko kämpän läpi,että vessaan pääsee. Ei muuta ku ämpäri tolkulla vettä pihalle =)

Miun pitäis tänään taas tehdä soseita pakkaseen,ku huomasin eilen että viimeistä annosta viedään. Pitäis ehkä antaa välillä noita kaupansoseita,jotta tottuis niihinkin. Yks päivä jouduin antamaan kaupan peruna-porkkana-sosetta ja niinhän siinä kävi että ei se alas kunnolla mennyt. On ne kyllä aika hurjan paljon pahemman makuisia kuin nuo oma tekemät soseet!

Ajattelin siivota tänään,mutta en taida jaksaa. Joku toinen päivä sitten,imuroinnin organosoin tuolle toiselle puoliskolle. Nyt on hyvä laittaa se tekemään kaikenlaisia hommia kun on huomenna lähdössä sinne risteilylle,tekeekin ihan mutisematta =)

Meillä on nuo aamuyöt nykyään yhdenlaista kitisemistä. Viime yönä Pinja heräsi 04 aikaan ensimmäisen kerran ja siitä sitten tuonne kahdeksaan asti koeteltiinkin mamman hermoja,ku tutti ei taas kestäny suussa ja itketti ja ties mitä kaikkea ähinöitä. Voinee kyllä johtua siitä kun eilen ei kakannut,niin masua kipristeli. Tänään on vaan kaks kikkaretta tullu vaikka kovasti on kakkaa tehny. No syötiin tuossa ennen päikkäreitä luumua,josko se vaikka helpottaisi.

Joo,mutta nyt taidan lähteä laittamaan perunat ja porkkanat kiehumaan ja kukkakaalin. Ajattelin että jos sitten ensi viikolla vasta otettaisiin uusia kasviksia mukaan. Varmaan parsakaalia ja maissia voitaisiin kokeilla.

Ostin muuten eilen jo valmiiksi kaurapuuroaineksia,josko sitten seuraavan neuvolan jälkeen alettaisiin sitä syömään. Ens viikolla siis tulee 5kk täyteen. Jos sais tuon iltavellin sitten korvattua puurolla,jos se vaan ei ala masuun käymään.

Mutta tällaisia lauantai mietteitä täältä suunnalta,oikein mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Ainiin sitähän miun piti vielä kommentoida Äitykkä80:lle,että mie oon kanssa semmoinen " ylipakkaaja" . Aina on tavaraa mukana ihan valtavasti. Nyt lapsen kanssa ei olla vielä matkusteltu,että olisi tarvinnut pakata,mutta voin vaan kuvitella sitten sitä tavaran määrää kun ilman lapsiakin miulla on ollut aina järkyttävän paljon tavaraa mukana... Ja yleensä suurin osa on tosiaan sitten vaan varmuuden vuoks kassissa,jos vaikka... =D

Mutta nyt siis ne heipat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi " jos-nyt-tämänkin-vielä-varmuuden-vuoksi-ottaisi-mukaan" -pakkaaja. :-) Just tuossa pakkasin pojan hoitokassin täpötäyteen vaippoja, vaatteita yms kun menee illalla muutamaksi tunniksi mummunsa hoitoon. Anoppi jaksaa joka kerta ihmetellä mun mukaan laittamaa vaatevuorta. Mutku ne puklut ja kuolat ja pissat ja-ja-ja... ;-)

Ollaan menossa miehen kanssa piipahtamaan yhden kaverin tupareihin ja poitsu on arviolta joku nelisen tuntia mummunsa kanssa. Vähän jänskättää miten pojan ja mummun ilta menee kun poitsu on tosiaan viime päivinä ollut vähän känkkis. Eilisestä illasta lähtien poika on kylläkin ollut jo paremmalla tuulella ja maitokin on maistunut jo normaalisti eli jospa se tästä taas... Hammasta ei ole vielä näkynyt kuitenkaan kun sitä vähän uumoilin pojan huonotuulisuuden syyksi. Otapa noista vauveleista nyt sitten selvää. :-)

On kyllä kivaa päästä vähän tuulettumaan ja näkemään kavereita vaikka sitten lyhyeksikin aikaa. Yhdeksän tienoilla on tarkoitus jo hakea poika pois niin pääsee pikkuinen sitten kotiin iltatoimille ja yöunille.

Nyt taidan mennä syömään kun pojalle tuntuu vielä parvekkeella uni maistuvan. Kävin just äsken kurkkaamassa ja siellä nukkuu niin rauhallisesti kypärämyssy silmillä. :-) Hassusti aina onnistuu vääntämään sen myssyn silmiensä päälle ja herätessään pyörittelee hulluna päätään kun ei nää kunnolla. Höpsö tapaus. :-)

Vierailija
4/4 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti pari päivää kuumetta ja sitte tuli ne näpyt, kivan pilkullinen neiti. Ensi viikolla olisi 5kk neuvola. Se on siirtynyt kun kun tulee uusi täti sinne.

Sohjo kelit on täälläkin, pojilla käytössä kurahousut ja hanskat. Silti kastuvat, tykkäävät läträtä lätäköissä. Eilen oltiin koko perheen voimalla liikenteessä, käytiin grillillä...olipa hyvää.

En ole alottanu kiinteitä, tisutellaan nyt sinne 6kk asti ja sitte vasta aloitellaa maistelu. Tympii välillä kun kaikki kysyy " et ole aloittanu kiinteitä?" plaah...kerrankin mulla imetys onnistuu ennen otin paineita/stressiä ja aloitin kiinteet heti 4kk. Onko se nyt niin kauheeta jos imettää...jos olisin antanu korviketta niin katottais heti pitkään sittenkin. Eli teit niin tai näin menee aina väärin päin?!

Pitäs saada jostain kaivettua enemmän noita 70-74cm vaatteita. Minkä kokoisia te käytätte?

Anoppi lomalla, olen käynny lypsyhommissa iltasin. Ja piru et väsyttää, on se vaan raskasta. Mieskään ei hirveesti ole ollu auttelemassa=(

Tuli mieleen tosta pakkaamisesta, laivalastillinen tavaraa kun viisihenkinen perhe lähtee viikon lomalle. Mulla kyllä verenpaine nousee siinä hommassa. Yleensä minä pakkaan tavarat ja mies pakkaa ne autoon. Tän kuun viimenen viikko olis lomaa. Ehkä käydään siellä Suomen pääkaupungissa, ihana ja erilainen paikka! Mutta nyt ruuan laittoon.