Vaihdanko jo talvirenkaat?
Vaihtaisinko jo talvirenkaat. Ajan joka päivä, asun Kuopiossa, lapsikin usein kyytissä. Viikonloppuna pitempi reissu tiedossa, Kuopio-Helsinki. Eikö kannata vaihtaa jo? Ootteko jo varanneet ajan renkaitten vaihtoon?
Kommentit (26)
Käräytän kaikki talvirenkailla ajavat poliisille!
Itse asun myös Kuopiossa ja kyllä vaihdoin viikonloppuna. Savon-Sanomissakin poliisi suositteli vaihtamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole luvallista vielä, keli ei sitä vaadi. Keäsrenkailla pärjää.
Jaa, täällä lumi maassa ja pakkasta useampi aste niin kesärenkailla pitäisi mielestäsi pärjätä?
Älä aapee suinkaan itsesi takia vaihda, mutta kanna vastuusi lapsesi turvallisuudesta. Käytä sitä kuuluisaa maalaisjärkeä, jos osaat ilman AV-palstaa.
En maksa renkaiden vaihdosta kun osaan ne, vaihtaa itsekin.
Nastarenkaita ei saa ennen marraskuuta käyttää muuten kuin tarvittaessa, eli pitää olla vähintäänkin tien pinta jäässä tai pakkasta.
Itsellä on kitkarenkaat ja vaihdoin alle pari viikkoa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, täällä lumi maassa ja pakkasta useampi aste niin kesärenkailla pitäisi mielestäsi pärjätä?
No eikös keli vaadi jos on kerran lunta ja pakkasta ?
Kuopiossa asun, vaihdoin vkloppuna renkaat ja hyvä niin, koska tänä aamuna maa oli jäässä ja kesäkumeilla olisin ollut ojassa heti ekassa mutkassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarkasmia, et sitten älynnyt??
Alkuperäinen viesti oli että ei ole luvallista, keli ei sitä vaadi.
Vierailija kirjoitti:
Nastarenkaita ei saa ennen marraskuuta käyttää muuten kuin tarvittaessa, eli pitää olla vähintäänkin tien pinta jäässä tai pakkasta.
Itsellä on kitkarenkaat ja vaihdoin alle pari viikkoa sitten.
Ja keli vaatii joten ap. vaihda.
Minulla on ollut kitkat alla jo syyskuusta lähtien. Kannattaa vaihtaa talvirrnkaat jo alle, oli ne sitten nastat tai kitkat. Typerää leikkiä kesärenkailla vaikka tie ei olisikaan jäässä, niin kesärenkaat ei enää toimi näin kylmällä.
Ihmiset vaihtakaa jo talvirenkaat!
Vierailija kirjoitti:
Ristus taas mitä höpötystä. Laillista on kyllä, koska aamulla tiet ovat jäässä.
Kesärenkailla kyllä pärjää, kunhan muistaa ajella varovaisemmin.
Mies Helsingistä kirjoitti:
Käräytän kaikki talvirenkailla ajavat poliisille!
Käräytä vaan. Mä olen ollut tänä kesänä katsastuksessa ja rengasratsiassa talvirenkailla. Ei mitään ongelmaa.
Kannattaa vaihtaa, jos ajaa muulloinkin kuin keskellä päivää.
Minä vaihdatan (nastat) lauantaina. Uudellamaalla ajelen. Täällä ei varmaan kelit vielä edes vaatisi, mutta en pysty kyttäämään niitä sääennusteita koko ajan ja töissäkin on valitettavasti käytävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarkasmia, et sitten älynnyt??
Alkuperäinen viesti oli että ei ole luvallista, keli ei sitä vaadi.
Tyhmä
Vierailija kirjoitti:
Minä vaihdatan (nastat) lauantaina. Uudellamaalla ajelen. Täällä ei varmaan kelit vielä edes vaatisi, mutta en pysty kyttäämään niitä sääennusteita koko ajan ja töissäkin on valitettavasti käytävä.
No kun luet palstaa kuitenkin niin kerron, että sinne on luvattu vuorokauden sisällä lunta.