Vaihdanko jo talvirenkaat?
Vaihtaisinko jo talvirenkaat. Ajan joka päivä, asun Kuopiossa, lapsikin usein kyytissä. Viikonloppuna pitempi reissu tiedossa, Kuopio-Helsinki. Eikö kannata vaihtaa jo? Ootteko jo varanneet ajan renkaitten vaihtoon?
Kommentit (26)
Jos ajelet lasten kanssa, ja vielä pitempiä matkoja, niin kannattaisi vaihtaa. Nurmeksessa ollut jo lunta maassa, joka suli vasta useiden tuntien päästä satamisesta. Lisäksi aamulla ollut tie jäässä jo parikin kertaa.
Ensimmäiset nastarenkaat näin täällä jo pari viikkoa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Nastarenkaita ei saa ennen marraskuuta käyttää muuten kuin tarvittaessa, eli pitää olla vähintäänkin tien pinta jäässä tai pakkasta.
Itsellä on kitkarenkaat ja vaihdoin alle pari viikkoa sitten.
Saa käyttää jos olosuhteet vaatii. Itse asun Tampereen seudulla ja vaihdoin viikonloppuna nastat alle. Tälle viikolle on luvattu lumisateita ja viime perjantaina oli mustaa jäätä. Vai meinaatko että jos lokakuun puolivälissä on metri lunta niin pitäisi olla kesärenkaat alla ja vaihtaa vasta marraskuun eka päivä? Maalaisjärkee saa käyttää.
kitkat alla kirjoitti:
Minulla on ollut kitkat alla jo syyskuusta lähtien. Kannattaa vaihtaa talvirrnkaat jo alle, oli ne sitten nastat tai kitkat. Typerää leikkiä kesärenkailla vaikka tie ei olisikaan jäässä, niin kesärenkaat ei enää toimi näin kylmällä.
Ihmiset vaihtakaa jo talvirenkaat!
Kesärengas toimii aina paremmin jos tien pinta ei ole jäässä tai luminen. Märällä tai kuivalla asfaltilla kesärengas pitää paremmin ja pysyy paremmin kuosissa ääritilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nastarenkaita ei saa ennen marraskuuta käyttää muuten kuin tarvittaessa, eli pitää olla vähintäänkin tien pinta jäässä tai pakkasta.
Itsellä on kitkarenkaat ja vaihdoin alle pari viikkoa sitten.
Saa käyttää jos olosuhteet vaatii. Itse asun Tampereen seudulla ja vaihdoin viikonloppuna nastat alle. Tälle viikolle on luvattu lumisateita ja viime perjantaina oli mustaa jäätä. Vai meinaatko että jos lokakuun puolivälissä on metri lunta niin pitäisi olla kesärenkaat alla ja vaihtaa vasta marraskuun eka päivä? Maalaisjärkee saa käyttää.
Harvemmin on puoltamertiä lunta jos ei ole ollut pakkasta. Mutta lisätään jään lisäksi myös tuo lumi sinne sallitun kelin listalle.
Miten tuo "tavittaessa" sana on näin vaikea ymmärtää?
Lokakuussa nastarenkaita ei saa laittaa alle "varmuuden vuoksi", vaan vasta "tarvittaessa", eli kelin niin vaatiessa.
Kitkarenkaat talvirenkaina, eikä tarvii arpoa milloin kehtaa ne alle laittaa. Itse vaihdatin jarrupalojen vaihdon yhteydessä jo syyskuussa. Niillä voi ajaa kesät talvet.