Ilta-Sanomat jatkaa raivokasta hyökkäystään työttömyysturvaa vastaan! Nyt vuorossa Aarnio-Wihurin satutunti!
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005418524.html
"Nyt samaa kielteistä äänensävyä käyttää vuorostaan teollisuuspohatta Antti Aarnio-Wihuri, yli satavuotiaan perheyrityksen pääomistaja ja hallituksen puheenjohtaja. Työnantajan näkökulmasta Aarnio-Wihurilla, jos kenellä, on kompetenssia kommentoida aihetta.
– Kyse on erittäin valitettavasta ilmiöstä. Kaikenlainen vastikkeeton tuki johtaa sairaisiin tilanteisiin yhteiskunnassa, Aarnio-Wihuri, 77, sanoo IS:n haastattelussa.
Aarnio-Wihuri, tuttavallisemmin AAW, aloitti perheyrityksessä työskentelyn 18-vuotiaana, ja nyt hän on jo yli 50 vuotta johtanut sitä. Liikemies on pitänyt alusta asti tarkasti huolen siitä, etteivät edes hänen omat lapsensa – kaikkiaan seitsemän – saa minkäänlaista erityiskohtelua, pikemminkin päinvastoin. Nyt samaa kielteistä äänensävyä käyttää vuorostaan teollisuuspohatta Antti Aarnio-Wihuri, yli satavuotiaan perheyrityksen pääomistaja ja hallituksen puheenjohtaja. Työnantajan näkökulmasta Aarnio-Wihurilla, jos kenellä, on kompetenssia kommentoida aihetta.
– Kyse on erittäin valitettavasta ilmiöstä. Kaikenlainen vastikkeeton tuki johtaa sairaisiin tilanteisiin yhteiskunnassa, Aarnio-Wihuri, 77, sanoo IS:n haastattelussa.
Aarnio-Wihuri, tuttavallisemmin AAW, aloitti perheyrityksessä työskentelyn 18-vuotiaana, ja nyt hän on jo yli 50 vuotta johtanut sitä. Liikemies on pitänyt alusta asti tarkasti huolen siitä, etteivät edes hänen omat lapsensa – kaikkiaan seitsemän – saa minkäänlaista erityiskohtelua, pikemminkin päinvastoin.
Esimerkiksi Aarnio-Wihurin Risto-poika kertoi vuosi sitten IS:lle aloittaneensa työuransa 6-vuotiaana, kun isä osti lapsille possut. Riston piti sisarustensa tavoin kasvattaa possuja ja palkaksi tuli markka jokaiselta lihomiskilolta.
– Minulla on muuten omakohtainen, erikoinen kokemus näistä tietoisesti töitä pakenevista. Kolmisen vuotta sitten jouduin etsimään työvoimatoimistosta lisää työvoimaa maatilalleni, koska tilanhoitaja sairastui vatsatautiin juuri kiireisimpään aikaan, Aarnio-Wihuri kertoo.
– Työvoimatoimisto lähetti työhaastatteluun kolme henkilöä, joista jokainen kertoi samanlaisen tarinan. Eli aina kun kysyin, miksi olet joutunut työttömäksi, vastaus oli sama: ”No, koska olen sellainen tuurijuoppo”. Kukaan ei ollut juopon näköinen, vaan he olivat keksineet tällaisen sepityksen, jottei kukaan palkkaisi heitä.
Aarnio-Wihuri ei ollut aluksi uskoa korviaan. Lopulta hän iski vastaan, omanlaisellaan tyylillä.
– Kolmannelle kaverille sanoin, että ei se mitään haittaa. Otetaan drinkit pellolle mukaan, kyllä se niinkin hoituu! Kaverilla venähti leukaperä, kun se pelkäsi minun palkkaavan hänet juoppoväitteistä huolimatta. Arveli varmaan, että on siinä saakelin hullu isäntä, Aarnio-Wihuri sanoo naurahdellen. "
Ensinäkin Wihuri kertoi tuon juttunsa alkoholisoituneista työnvieroksujista alunperin Seurassa muistaakseni ainakin 10 vuotta sitten. Jutussa oli muistaakseni samat höpötykset kuinka ahkerasti ukko teki nuorena töitä. Ihan oikeasti luuleeko hän että joku todella uskoo noita satuja. Ne ovat pelkkää propagandaa koko elämänsä etuoikeutettua elämää eläneeltä kapitalistilta. Noilla nuoruuden "kovilla" kokemuksilla perustellaan hyökkäystä työttömyysturvaa ja työhtosopimuksia vastaan.
Tuossa Seuran haastattaleussa Wihuri ihannoi Margaret Tathcherin ajan Britannian uusliberalistista/politiikkaa joka on tulonsiirtoa rikkailta köyhille. Wihurin ihanne on yhteiskunta missä tavallinen rahvas elää köyhyydessä täysin työnantajan mielivallan armoilla. Wihurin haastattelu ei ole kuin osa porvarien ideologista sotaa hyvinvointivaltiota vastaan. Alkaako uuliberalistista poliittista propagandaa suoltavilta toimittajilta ideat loppua kun pitää kaivaa esiin yli 10 v vanhoja ylimielisen suurliikemiehen horinoita?
Kommentit (253)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus ideologiaa on että kun on rahaa omistaa köyhien elämän. Todellisuus on kuitenkin ihan muuta. Järkyttävää millaista porukkaa Suomessa on, näine ajatuksineen muiden velvollisuuksita häntä kohtaan.
Kyseiset tyypit vain varmistavat että työttömät miettivät todella tarkkaan millaista kuvaa itsestään antavat etteivät vain missään tapauksessa ikinä joutuisi tekemisiin hänen kaltaisten kanssa.
Hetki sitten oli vastaava hese juttu ja mitkä huonekalusisarukset vai leikkikalujako tekivät. Olen myös ollut vastaavilla tyypeillä töissä, muta en enää ikinä tulevaisuudessa tule olemaan. Tuollaisista tyypeistä oppii juuri se ettei kannata luottaa työnantajaan.
Juttu etenee, että sitten pitää alkaa itkemään lööpeissä ettei kukaan halua tulla töihin, vaikka on omalla asenteellaan vaikuttanut siihen ettei kukaan halua tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on! Meillä firma haki työntekijää TESsin mukaisella palkalla, täydet työtunnit. Hakijoista osa kertoi jo hakemuksessa, että työkkäri pakotti hakemaan ja että osaaminen on vähän sitä ja tätä, haastattelussa kaksi kertoi alkoholiongelmastaan. Ei kukaan halua työntekijää, jolla ei ole motivaatiota, joten palkattiin sitten puskaradion kautta yhden työntekijän tuttu.
Miksi ei saa kertoa, mitä työllistäminen on nykyisin? Täysin työhaluttomat keksivät tekosyitä, että saisi elellä yhteiskunnan tukieuroilla ja tehdä sivussa verotonta työtä.
On kuitenkin paljon työttömiä jotka haluavat töitä. Eikö yksikään sellainen hakenut teille vai ettekö osaa valita todellisia työnhakijoita pakotettujen sijaan?
Miksi ottaisitte jonkun lusmuilijan joka ei edes halua sinne ja kertoo sen rehellisesti kun saisitte motivoituneenkin?
Karu totuus on, että työnantaja ei voi valita hakijoita eli rekrytointiosaamisesta ei ole hyötyä, jos ei ole todellisia hakijoita. Tietenkään ei kannata palkata motivoitumatonta, mutta työttömillä on liian hyvät tuet, jos elintaso säilyy samana, teki töitä tai ei.
On muuten ihan helvetin huono palkka, jos se ei ole kannattavampi kuin työttömyyskorvaus yms. tuet.
Jos haluat maksaa pientä palkkaa, sinun kannattaa käydä taistoon liian korkeita elinkustannuksia vastaan. Korkeat vuokrat, isot sähkölaskut, liikkumisen kalleus sekä julkisilla että omalla autolla, alvia joka ostossa ja muuta tasaveroa tuloveron päälle. Mutta nuo kalliit vuokrat eivät kiinnosta ketään, pientä palkkaa on mukava maksaa kun tietää että sen päälle valtio maksaa asumistuen ja ehkä tt-tukeakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuloksen siirto on aina köyhältä rikkaalle.
Orjuus on siihen hyvä keino.
Totta tekijä(orja) tuottaa tuloksen loiselle joka ei tee mitään.
Tekijä on orja vain, jos on toisen omaisuutta. Totta kuitenkin, että tekijä tuottaa tuloksen loiselle (ideologityötön), joka ei tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on! Meillä firma haki työntekijää TESsin mukaisella palkalla, täydet työtunnit. Hakijoista osa kertoi jo hakemuksessa, että työkkäri pakotti hakemaan ja että osaaminen on vähän sitä ja tätä, haastattelussa kaksi kertoi alkoholiongelmastaan. Ei kukaan halua työntekijää, jolla ei ole motivaatiota, joten palkattiin sitten puskaradion kautta yhden työntekijän tuttu.
Miksi ei saa kertoa, mitä työllistäminen on nykyisin? Täysin työhaluttomat keksivät tekosyitä, että saisi elellä yhteiskunnan tukieuroilla ja tehdä sivussa verotonta työtä.
On kuitenkin paljon työttömiä jotka haluavat töitä. Eikö yksikään sellainen hakenut teille vai ettekö osaa valita todellisia työnhakijoita pakotettujen sijaan?
Miksi ottaisitte jonkun lusmuilijan joka ei edes halua sinne ja kertoo sen rehellisesti kun saisitte motivoituneenkin?
Karu totuus on, että työnantaja ei voi valita hakijoita eli rekrytointiosaamisesta ei ole hyötyä, jos ei ole todellisia hakijoita. Tietenkään ei kannata palkata motivoitumatonta, mutta työttömillä on liian hyvät tuet, jos elintaso säilyy samana, teki töitä tai ei.
Mutta nämä julikisuuteen tuodut tapaukset ovat juuri niitä joissa on haettu työntekijää työvoimatoimiston työhönosoituksista. Siinähän on tietoisesti jo valittu linja että haetaan työntekijää joka on todettu vaikeasti työllistettäväksi. On saatu ihan sitä mitä on tilattu ja sitten parutaan siitä. Jos haluaa hyviä hakijoita, niin kannattaa laittaa työpaikkailmoitus vaikka johonkin alan lehteen.
Sinustako jokainen työtön on vaikeasti työllistettävä? Jos halutaan tekijä nopeasti, niin alan lehden kautta pitää odotella 4 kk. Eikö ne työttömät ole muka valmiita töihin samantien, siihenhän täälläkin aina vedotaan, että kamala sentään, kun työttömänä joutuu olemaan koko ajan valmis aloittamaan työt.
Väitinkö että jokainen työtön on vaikeasti työllistettävä?
Olen itse ollut joskus lyhyen aikaa työttömänä, ei ole kuule tullut minkäänlaisia työhönosoituksia. Sama koskee työttömänä olleita tuttaviani. Voit oikasta jos olen väärässä, mutta minun käsittääkseni niitä työhönosoitusksia alkaa tulla vasta vähän pidemmän työttömyyden jälkeen, kun ei itse onnistu työllistymään.
Implisiittisesti väitit, koska kirjoitit "Mutta nämä julikisuuteen tuodut tapaukset ovat juuri niitä joissa on haettu työntekijää työvoimatoimiston työhönosoituksista. Siinähän on tietoisesti jo valittu linja että haetaan työntekijää joka on todettu vaikeasti työllistettäväksi." Työhönosoituksia tehdään kaikille työnhakijoille, tarvittaessa myös niille, jotka ilmoittautuivat eilen.
Jutussa kerrottiin vain toinen puoli.
Ensinnäkin on epäuskottavaa, että AAW itse haastattelee ihmisiä töihin jotain oletettavasti lyhyttä työjaksoa varten, tietääkö edes ko. työn sisällöstä mitä pitää sisällään.
Kuinka pitkä työjakso olisi ollut? Mikä olisi ollut palkka? Mitä vaatimuksia työssä oli? Oliko kolmella "tuurijuopolla" edes edellytyksiä ammatillisesti? Vaikka olisivat olleet täysraittiita, niin millä edellytyksillä heidät laitettiin hakemaan työtä?
Jos esim. työssä vaadittiin ajokorttia, niin oliko heillä kaikilla ajokortti. ? Tai taitoa käsitellä maatalouskoneita? Tai terveydellisiä esteitä?
Jos nyt nostetaan tämä työnantajan näkemys ja mielipide tapeetille vahvasti ja alentuvasti, niin tasapuolisuuden vuoksi olis tarvinnut kertoa myös niiden työnhakijoiden näkökulma asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekijä on orja vain, jos on toisen omaisuutta. Totta kuitenkin, että tekijä tuottaa tuloksen loiselle (ideologityötön), joka ei tee mitään.
Mille? Anna pari esimerkkiä. Orja tuotottaa työtä(voittoa ja rahaa) loiselle, joka on hänen omistaja kuten yrityksissä on tapana olla, aivan kuten tässä ketjussa puhuttiin. Omaa vikaa on jos ei ymmärrä käyttäytyä niin ettei kukaan enää halua töihin omistajille tai työnantajille. Ei voi kuvitella ölisevänsä ja käyttäytyvänsä miten sattuu ja muut vain kumartavat ja nuolevat jumalaista persettä ilman omaa elämää, kuten kunnon omistajien orjat tekevät.
On aivan turha ihmetellä että nyt katkesi kamelin selkä. Huono kameli kun selkäkin katkesi.
Minä rupean antelemaan täällä pyynnöstä esimerkkejä, kun minä saan niitä orjien omistajien nimiä joita olen jo kolmasti pyytänyt.
Loppuosa viestistäsi ei ole kenenkään käsitettävissä ilman kovaa humalatilaa. Ja sitä minulla ei ole maanantaina aamupäivällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mille? Anna pari esimerkkiä. Orja tuotottaa työtä(voittoa ja rahaa) loiselle, joka on hänen omistaja kuten yrityksissä on tapana olla, aivan kuten tässä ketjussa puhuttiin. Omaa vikaa on jos ei ymmärrä käyttäytyä niin ettei kukaan enää halua töihin omistajille tai työnantajille. Ei voi kuvitella ölisevänsä ja käyttäytyvänsä miten sattuu ja muut vain kumartavat ja nuolevat jumalaista persettä ilman omaa elämää, kuten kunnon omistajien orjat tekevät.
On aivan turha ihmetellä että nyt katkesi kamelin selkä. Huono kameli kun selkäkin katkesi.
Minä rupean antelemaan täällä pyynnöstä esimerkkejä, kun minä saan niitä orjien omistajien nimiä joita olen jo kolmasti pyytänyt.
Loppuosa viestistäsi ei ole kenenkään käsitettävissä ilman kovaa humalatilaa. Ja sitä minulla ei ole maanantaina aamupäivällä.
Mitä et ymmärtänyt voi kyllä tarkentaa ja paikata aukkoja ymmärryksessäsi(esim humalatilasi ei paranna ymmärrystäsi), että omistaja jota vaadit esitettäväksi on jo olemassa(yrityksissä on omistajat) ja jo otsikossa mainitaan aihe ja siihen liittyvä esimerkki johon kaipaat vihjettä. Aika säälittävää ettet edes ymmärää mitä itse kirjoitelet. No en ihmettele, kun olet noinkin helposti vietävä täpaus.
Älä vastaa mitää..
Tietokoneet tuhoavat lopulta lähes kaikki työpaikat. Jos vastikkeetonta tukea ei saa niin käykö tässä nyt siis niin että muutamat isojen firmojen omistajat porskuttavat kun suurin osa väestöstä kuolee pois nälkään. Onko se tulevaisuuden hyvinvointia? Onko sekin työttömien syytä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä et ymmärtänyt voi kyllä tarkentaa ja paikata aukkoja ymmärryksessäsi(esim humalatilasi ei paranna ymmärrystäsi), että omistaja jota vaadit esitettäväksi on jo olemassa(yrityksissä on omistajat) ja jo otsikossa mainitaan aihe ja siihen liittyvä esimerkki johon kaipaat vihjettä. Aika säälittävää ettet edes ymmärää mitä itse kirjoitelet. No en ihmettele, kun olet noinkin helposti vietävä täpaus.
Älä vastaa mitää..
Et näemmä vieläkään antanut niitä orjanomistajien nimiä? Mistä kiikastaa? Eikö heitä ole olemassakaan? Kai sinä edes jotain ihan oikeita nimiä osaat esittää? Mikä vaivaa? Ihanko oikeasti sinulla on joku henkinen este kirjoittaa orjanomistajan nimi tähän ketjuun? Voi LOL, mikä pelle!
Sisälukutaitoasi voimme kaikki arvioida sillä mitä kirjoitit humalatilastani.
Hahah kylläpä nappaa uudestaan ja uudestaan. Aikamoinen suutari joka luulee pätevänsä offtopikillaan keskustelussa. Vaikka kaikki muut ovat osanneet lukea avauksen ja siihen liittyvän esimerkin, vaatii hän jo yli kymmenettä viestiään selittämään esimerkkiä joka mainitaan avauksessa. Anna mennä näytä taitosi toistaa asioita ja osoittaa suuri ymmärryksesi. Ei voi kun nauraa tälle kaverille.
Se on fakta että moni työtön haluaa olla työtön, koska korvaukset ovat sitä luokkaa että töihin ei kannata mennä.
Eli korvaukset todella alas, niiltä jotka ovat olleet yli 1 vuoden työttömänä.
Miksi muiden pitää maksaa toisen lorviminen?
Vierailija kirjoitti:
Tietokoneet tuhoavat lopulta lähes kaikki työpaikat. Jos vastikkeetonta tukea ei saa niin käykö tässä nyt siis niin että muutamat isojen firmojen omistajat porskuttavat kun suurin osa väestöstä kuolee pois nälkään. Onko se tulevaisuuden hyvinvointia? Onko sekin työttömien syytä?
Ne tietokoneistetut tehtaat ovat Kiinassa, joten sinun on ihan turha kuvitella verottavasi sieltä yhtään mitään jolla sinulle maksettaisiin vastikkeettomia tukia. Ihan turha myös kuvitella, että Kiinan valtio verottaisi omia tehtaitaan ja maksaisi sitten tukia sinulle. Ainoat mahdollisuudet ovat:
1) verotetaan aivan helvetisti niitä Kiinan tehtaiden tuottamia tavaroita ja maksetaan niillä tuotoilla sinulle vastikkeettomia tukia. Tosin niiden tavaroiden hinnat nousisivat myös, harvemmalla olisi niitä varaa ostaa edes niillä vastikkeettomilla tuillaan. Veron tuotto jäisi sen vuoksi pienemmäksi kuin kuvitellaan.
2) ihmiset, jotka eivät ole osaajia eli kykenevät tuottamaan jotain jolla on kysyntää, muuttavat maalle ja siirtyvät omavaraistalouteen. Vähän kuten babushkat Venäjällä. Viljelevät itse kaalinsa ja perunansa ja parsivat vaatteensa, kun ne kuluvat rikki.
3) kouluttamattomat, laiskat ja viitsimättömät ihmiset muuttavat Kiinaan, Afrikkaan tai Intiaan, missä vielä on kysyntää lihasvoimalle ja hankkivat elantonsa sieltä.
4) koulutetut, ahkerat ja yritteliäät ihmiset puolestaan muuttavat missä töitä vain on. Katso vaikkapa mitä kreikkalaiset ovat viime vuosina tehneet.
4) ihmisistä tulee pakkoyrittäjiä, kuten Afrikassa tänäpäivänä. Myyvät vesipulloja ja kuulakärkikyniä liikennevaloissa.
Todennäköisintä on jonkinlainen yhdistelmä kaikkia noita viittä. Se on kuitenkin selvää, että mitä enemmän tuotanto Suomesta lakkaa, niin sen vähemmän meillä on millä tuottaa vientituloja ja sen vähemmän on mistä maksaa niitä vastikkeettomia tukia. Työttömän kannattaisi koko sydämestään toivoa, että vienti vetäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vastaa mitää..
Et näemmä vieläkään antanut niitä orjanomistajien nimiä? Mistä kiikastaa? Eikö heitä ole olemassakaan? Kai sinä edes jotain ihan oikeita nimiä osaat esittää? Mikä vaivaa? Ihanko oikeasti sinulla on joku henkinen este kirjoittaa orjanomistajan nimi tähän ketjuun? Voi LOL, mikä pelle!
Hahah kylläpä nappaa uudestaan ja uudestaan. Aikamoinen suutari joka luulee pätevänsä offtopikillaan keskustelussa. Vaikka kaikki muut ovat osanneet lukea avauksen ja siihen liittyvän esimerkin, vaatii hän jo yli kymmenettä viestiään selittämään esimerkkiä joka mainitaan avauksessa. Anna mennä näytä taitosi toistaa asioita ja osoittaa suuri ymmärryksesi. Ei voi kun nauraa tälle kaverille.
Tuota nauruasi nimitetään psykologiassa sijaistoiminnaksi. Sinua nolostuttaa, koska et osaa nimetä ihmisiä jotka omistavat toisia ihmisiä, vaikka väität että orjia on olemassa. Avauksessa ei mainita ainoatakaan ihmistä, joka omistaisi toisen. Sen vuoksi nolouttasi peittääksesi kehität sijaistoimiminnan eli älyttömän naurunhakotuksen, jolla koetat piilottaa hämmennyksesi ja epävarmuutesi.
Vierailija kirjoitti:
Wihuri olisi saanut kyllä paljon paremman imagoboostin, kun olisi kehunut että heillä ei ole koskaan ollut vaikeuksia palkata hyviä työntekijöitä.
Joku tarkoitushan tuolla on että höpöttelee tuollaisia negatiivista julkisuutta tuovia juttuja ja kusee omiin muroihinsa.
Eli todennäköisesti valmisteilla on joku suurempi asia, jonka vuoksi tuo isku kannattaa nyt ottaa.
Vastaavia ulostuloja on ollut hyväosaisilla muitakin, joissa syyllistetään huono-osiaisia. Kyse on junttiudesta jossa kuvitellaan omistavan muita ihmisiä ja heidän elämäänsä, vaikka on itse jo saanut kaiken mitä voi vain toivoa. Tietynlaista mielenvikaista megalomaanisuutta.
Vierailija kirjoitti:
No ei kaikkia kannata tappaa nälkään. Kuka niitten firmojen tuotteita ja palveluja muuten ostaisi? Vaikka väestöä on maailmassa liikaa, muutamia miljoonia kurjimmasta päästä voisi raivata pois esimerkkinä ja peloitteena. Se näyttää käyvän helposti, työssä käyvä keskiluokka saadaan vihaamaan köyhiä ja köyhät saadaan vihaamaan maahanmuuttajia, hieman provosointia ja he käyvät tappamaan toinen toisiaan. Jollei muuten niin nälkään sitten. Siitäköhän syystä rahaa kannattaa nyt säilöä paratiisisaarilla? Koska on odotettavissa sisällissotia ja aineellinen omaisuus on vaarassa tuhoutua sodan jaloissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vastaa mitää..
Tuota nauruasi nimitetään psykologiassa sijaistoiminnaksi. Sinua nolostuttaa, koska et osaa nimetä ihmisiä jotka omistavat toisia ihmisiä, vaikka väität että orjia on olemassa. Avauksessa ei mainita ainoatakaan ihmistä, joka omistaisi toisen. Sen vuoksi nolouttasi peittääksesi kehität sijaistoimiminnan eli älyttömän naurunhakotuksen, jolla koetat piilottaa hämmennyksesi ja epävarmuutesi.
Mitä toivot, että kerron sinulle että otsikossa lukee AA-Wihuri? Noloa toimintaa on jänkätä että mitä otsikossa lukee, monta viestiä peräkkäin, etkä lopeta vaikka sitä pyydetäään ja se kerrotaan oftopiikiksi, kuten moni muukin mitä tuot esiiin. Etkö osaa puhua aiheesta, kun sinua kiukuttaa noin paljon? Jatka vain aiheesta pliis sitä sinulta on toivottu koko ketjun ajan. Parasta olisi että ymmärtäisi lopettaa turhan öyhöttämisesi ja keskittyä itse aiheeseen etkä saivartelisi mitä otsikossa oikein lukee! Vielä parempi olisi ymmärtää ettei vastaa ollenkaan jos ei ole mitään aiheeseen lisättävää. Kolmas asia on että jos savu nousee korvistasi on ajatuksissi jotain vikaa tai se ei vain ole sinun lajisi tuo ajattelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vastaa mitää..
Minä olla puolijumala omasta mielestäni, älä kyseenalaista valtaani muiden yli tai tunnet vihani, savu nousee korvistani sen merkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Se on fakta että moni työtön haluaa olla työtön, koska korvaukset ovat sitä luokkaa että töihin ei kannata mennä.
Eli korvaukset todella alas, niiltä jotka ovat olleet yli 1 vuoden työttömänä.
Miksi muiden pitää maksaa toisen lorviminen?
Tarkoit varmaan että palkat on huonoja ja tuet niin suuren paperisodan takana että ei ole varaa mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Toivon että vastikkeeton työttömyystuki lopetetaan. Ei kenenkään pidä maksaa verojenkaan muodossa toisen ihmisen elämää. Vaikka olis millainen koulutus niin jos ei töitä löydy on otettava mitä on jotta saa ruokaa kupuunsa. Silloin kukaan ei enää kukkoile sillä että mitä töita ottaa vastaan ja mitä ei.
Itse menin töihin kuppilaan kun en saanut omaa koulutusta vastaavaa työtä. Vapaa-ajan käytin parempaa työpaikkaa etsien. Parissa vuodessa löytyi. en olisi saanut nykyistä työpaikkaani jos olisin ollut työttomänä sen kaksi vuotta vaan menin nimenomaan muiden ohi siksi etten ollut vieraantunut työelämästä ja osoitin selkeästi halua menestyä.
Se että menee töihin koulutusta alempaan toimeen ei tarkoita sitä etteikö työnhakua voi jatkaa, ei ole mitenkään este omaa koulutusta vastaavan työpaikan hakemiseen.
Viimeiseen kohtaasi: on muuten este. Työpaikat ovat usein määräaikaisuuksia joista ei voi noin vain lähteä kävelemään irtisanomisajan jälkeen.
Toiseksi: olen korkeasti koulutettu ja työkokemusta on aivan toiselta tasolta kuin kuppilasta. Minun kuppilaan menemiseni ei ole hyödyksi kenellekään, koska moni oikeasti työkokemusta ja enemmän rahaa tarvitseva nuori jäisi ilman töitä. Oletko tietoinen siitä, paljonko maassamme on työttömiä? Mikäli huutava työvoimapula olisi oikeasti olemassa , voisin mennä kuppilaan osa-aikaiseksi vaikka en niitä hommia osaakaan. Mikä ihme villitys tämä nyt on, että työ on jokin rangaistus joka pitää ottaa pakolla vastaan? Ennemmin pitäisi ajatella että miten saisimme nyt työttömänä olevien monen alan osaavien ihmisten osaamisen yhteiskunnan hyödylliseen käyttöön. Ei, ei kannata olla kuppilassa kahta vuotta kokoaikaisena koska työnantaja ei ota sinua enää tosissaan kun haet **********:n hommia jossa hankit työnantajallesi satojatuhansia euroja.
Sosiaaliturvan vastikkeellisuudesta: joo, sitten osittain kun kaikki muutkin tukimuodot tehdään vastikkeelliseksi ja leikataan pois vain suurimmista. Pois yritystuet, jos firmasi ei kannata ilman tukia tai ilmaistyövoimaa niin ei kannata. Kuntapolitiikan kehittämishankkeet ja ökyrakentaminen: vuoden päästä katsaus onko kannattanut rahallisesti tai kansanterveydellisesti, jos ei niin tuet pois takautuvasti. Lapsilisät vastikkeelliseksi: ei rikkaille ja maksetaan muillekin vain jos osaat kasvattaa lapsestasi kunnon kansalaisen eikä mitään siilinpotkijaa. Kaikki vanhemmat pakkokasvatusluennoille. Vanhuksena oleminen vastikkeelliseksi, muuten otetaan toinen vaippa pois. Lisäksi minäkin haluan itse päättää mihin kaikkeen verorahojani käytetään omien mieltymysteni mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vastaa mitää..
Mitä toivot, että kerron sinulle että otsikossa lukee AA-Wihuri? Noloa toimintaa on jänkätä että mitä otsikossa lukee, monta viestiä peräkkäin, etkä lopeta vaikka sitä pyydetäään ja se kerrotaan oftopiikiksi, kuten moni muukin mitä tuot esiiin. Etkö osaa puhua aiheesta, kun sinua kiukuttaa noin paljon? Jatka vain aiheesta pliis sitä sinulta on toivottu koko ketjun ajan. Parasta olisi että ymmärtäisi lopettaa turhan öyhöttämisesi ja keskittyä itse aiheeseen etkä saivartelisi mitä otsikossa oikein lukee! Vielä parempi olisi ymmärtää ettei vastaa ollenkaan jos ei ole mitään aiheeseen lisättävää. Kolmas asia on että jos savu nousee korvistasi on ajatuksissi jotain vikaa tai se ei vain ole sinun lajisi tuo ajattelu.
Omistaako Wihuri muka ihmisiä? Ei omista, ei ainoatakaan. Jos väität, että hän on orjanomistaja, niin osoita että hän jonkun omistaa. Muussa tapauksessa lakkaa jänkkäämästä sitä Wihuria ja lyö tiskiin niiden oikeiden orjanomistajien nimiä.