Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsisti kumppani jätti, mutta jätti myös arvet

Vierailija
22.10.2017 |

Tapailumme alussa hän oli aivan ihana ja hurmaava. Ajattelin, että miten minä olen tuollaisen voinut löytää. Kuukaudet kuluivat, rakastuin ja 9kk yhdessä olelun jälkeen meille sattui ensimmäinen varsinainen riitamme. Hän töksäytti erittäin tyhmän jutun, josta minulla meni vähän fiilikset ja olin pahalla mielellä ja hiljainen myöhemmin illalla. Kun hän kysyi miksi olen hiljainen, ja myönsin että hänen sanomisensa oli jäänyt vaivaamaan, hän tulistui täysin. Huusi keskellä katua jättävänsä minut. Olimme tuolloin matkalla, ja vietin koko yön itkien hotellihuoneessamme.Tuolloin hän sanoi ettei halua naista, jonka kanssa tulee riitoja ja mm. "kuinka voisin enää ikinä sua rakastaa". Ja kaikki tämä täysin mitättömästä, siitä että avasin suuni ja kerroin että minua harmitti hänen käytöksensä. Noh aamulla hän sitten pyysi kuitenkin anteeksi että oli "hieman ylireagoinut".
Tuo olikin sitten viimeinen kerta kun olen hänen suustaan kuullut sanat "anteeksi". Hän ei myöskään ikinä sanonut minulle "rakastan sinua", hän ei kuulemma ole kenellekkään ikinä niin sanonut eikä tule sanomaan. Rakastamisen hän on ilmaissut "rakastin sua joskus mutta en enää".
Meni pari kuukautta ensi riidastamme. tuli seuraava. Taaskin aivan täysin hölmö juttu josta hän tulistui ja oli jättämässä minut, ja lopulta piti monen päivän mykkäkoulun. En saanut sanoa sanaakaan tai edes puhua hänelle. Hölmöltä tuntui kun kodissa kaksi ihmistä monta päivää puhumatta. Ja hän kertoi syyksi että "koulutan sua niinku koiraa". Eli mykkäkoulut olivat aina minulle rangaistuksia. Joka kerta kun hän oli tarpeekseen saanut mököttää, hän jatkoi arkeamme kuin mitään ei olisi sattunut enkä ikinä saanut keskustella tai selvittää riitojamme hänen kanssaan. Lopulta elin kamalassa pelossa ja ahdistuksessa, olin täysin epävarma itsestäni enkä uskaltanut koskaan avautua mieltäni painavista asioista siinä pelossa että hän taas uhkaa jättää minut.
Sittennoin 1.5kk sitten hän riidan päätteeksi asetti minut kuukauden tauolle, jolloin jouduin muutenkin lähtemään opiskelupaikkakunnalle, mutta emme olisi edes viikonloppuja saaneet nähdä ja ehdoton ei oli yhteydenpito."Jos lähetät yhdenkään viestin, pidennän taukoa viikolla" Noh sitten hän itse 5 päivän tauon jälkeen minut pyysi takaisin kotiin, sanoi vain että on ollut koko viikon töissä eikä ole ehtinyt ajatella meidän asiaa. Kotona halasi ja sanoi "mun puolesta tää on loppun käsitelty" ja oli taas normaali.
Nyt sitten perjantainaminun oli pakko palata tuohon 1.5 kuukauden takaiseen riitaan (joka jäi täysin käsittelemättä ja halusin vain sen pois mielestäni). Noh tämä ei miehelle käynyt. Jätti ja sain pakata kaikki tavarani ja lähteä. Sanoi vainn "oon antanu sulle liikaa mahdollisuuksia muuttua muttet muutu. Rakastin sua joskus mutta enää en edes pidä susta. En halua enää ikinä nähdä tai puhua".

Ja tässä sitä nyt ollaan. Olen aivan rikki. Toisaalta olen tiennyt jo kauan ja sisimmissäni nytkin että tuossa suhteessa en olisi voinut enää elää, mutta nyt eron hetkellä tulee mieleen ainoastaan hyvät muistomme ja se rakkaus mitä meillä oli. Hän osasi olla ihana ja hellä. Kuitenkin monesti ihmettelin hänen käytöstään esimerkiksi omia vanhempiaan kohtaan. Äitinsä yritti soitella hänelle ja lähettää viestejä, ja mies usein jätti jopa vastaamatta. Jos vastasi niin vastaili lyhyesti ja osoitti ettei kiinnosta. Mies on siis jo 30v, ei mikään teinipoika. Hän on menestynyt, tienaa hyvin, näyttää hyvältä. Hänelle myös oli erittäin tärkeää miltä minä näytän, ja tuttu lause oli "kävithän tänään salilla?"
Kellään kokemusta samankaltaisesta kumppanista?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tietty olla, että tuo mies on vain muutoin sairaalloista mielihyvää saava hyväksikäyttäjä eikä varsinainen narsistisesti persoonallisuushäiriöinen, mutta toisaalta - mitä väliä nimikkeellä on, koska hän on joka tapauksessa kohdellut sinua äärimmäisen huonosti. 

Tässä kuitenkin kirjavinkkejä koskien narsismia:

- Naamiona terve mieli (R. Mäkelä)

- Sata tapaa tappaa sielu - narsismin uhrit kertovat

- Naimisissa narsistin kanssa

- Miksi aina sinä? (S. Hotchkiss)

Nr 18

Vierailija
22/42 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan tietty olla, että tuo mies on vain muutoin sairaalloista mielihyvää saava hyväksikäyttäjä eikä varsinainen narsistisesti persoonallisuushäiriöinen, mutta toisaalta - mitä väliä nimikkeellä on, koska hän on joka tapauksessa kohdellut sinua äärimmäisen huonosti. 

Tässä kuitenkin kirjavinkkejä koskien narsismia:

- Naamiona terve mieli (R. Mäkelä)

- Sata tapaa tappaa sielu - narsismin uhrit kertovat

- Naimisissa narsistin kanssa

- Miksi aina sinä? (S. Hotchkiss)

Nr 18

Niin se voi olla. Kiitos kirjavinkeistä, pitää lueskella!

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin 2 ekaa lausetta. Kamalat arvet tai provo.

Vierailija
24/42 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sentään, kaikkialle se narsisti ehtiikin.

Vierailija
25/42 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No contact kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi pelkoni on myös, että tämä on taas hänen joku "rangaistuksensa" ja yritys vain pelotella minua ja näyttää miltä tuntuu kun hän jättäisi, ja sitten jonkun ajan kuluttua ottaa yhteyttä ja taas ilmoittaa, että kaikki on taas ihan ok ja jatketaan samalla tavalla. Pelkään etten ole tarpeeksi vahva siihen etten palaisi hänen luokseen ja ongelmamme olisivat entistä paisuneempia.

-Ap

Ihan aiheellinen pelko. Kun tiedät että hän tulee todennäköisesti käyttäytymään noin, niin mitä voisit ennakkoon tehdä? Terapiassa jatkaminen vahvistaa sua. Voisit lisäksi ennalta estää yhteydenottoyritykset. Poista hänet sometileiltäsi ja puhelimestasi. Älä lue viestejä. Älä vastaa kuin tuttuihin numeroihin. Älä avaa ovea jollet ole sopinut tulijan kanssa. Pyydä usein kavereita kylään tai oleile itse muualla. Pidä iltaisin ja öisin kännykkää äänetömällä.

Tuollainen hyppyyttäjä saa kicksit siitä että saa draamaa ja ihailua. Jos pidät jonkin aikaa pintasi, hän etsii itselleen uuden kohteen koska ikävystyy.

Pahinta ehkä eron hetkellä oli, että kun minä jäin eteiseen itkemään ja odottamaan että ystäväni tulee hakemaan minut, niin hän vain istui keittiössä selaamassa puhelimestaan jotain ja vain naureskeli jollekkin jutuille mitä luki. Ihan kuin ero ei tuntuisi missään.

Ei se varmaan hänessä missään tunnukaan, kun ei ole niitä tunteita. Saattoipa tuosta hänen naureskelustaankin osa kohdistua sinun haavoitettuun olemukseen. Ainakin ex-mies narsisti alkoi lähes poikkeuksetta nauraa, kun näki kyyneleeni. Tuntui todella pahalta tulla ensin loukatuksi ja sitten pilkatuksi.

Vierailija
26/42 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No contact kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi pelkoni on myös, että tämä on taas hänen joku "rangaistuksensa" ja yritys vain pelotella minua ja näyttää miltä tuntuu kun hän jättäisi, ja sitten jonkun ajan kuluttua ottaa yhteyttä ja taas ilmoittaa, että kaikki on taas ihan ok ja jatketaan samalla tavalla. Pelkään etten ole tarpeeksi vahva siihen etten palaisi hänen luokseen ja ongelmamme olisivat entistä paisuneempia.

-Ap

Ihan aiheellinen pelko. Kun tiedät että hän tulee todennäköisesti käyttäytymään noin, niin mitä voisit ennakkoon tehdä? Terapiassa jatkaminen vahvistaa sua. Voisit lisäksi ennalta estää yhteydenottoyritykset. Poista hänet sometileiltäsi ja puhelimestasi. Älä lue viestejä. Älä vastaa kuin tuttuihin numeroihin. Älä avaa ovea jollet ole sopinut tulijan kanssa. Pyydä usein kavereita kylään tai oleile itse muualla. Pidä iltaisin ja öisin kännykkää äänetömällä.

Tuollainen hyppyyttäjä saa kicksit siitä että saa draamaa ja ihailua. Jos pidät jonkin aikaa pintasi, hän etsii itselleen uuden jkohteen koska ikävystyy.

Ole kiitollinen että pääsit eroon. Minä palasin takaisin ja olin vielä monta vuotta. Nyt kymmenen vuotta eron jälkeen olen yhä vähän vinossa joidenkin asioiden jäljiltä. Siunaukseni oli löytää maailman ihanin, ymmärtäväisin ja kärsivällisin mies myöhemmin ja perustaa perhe tämän kanssa. Sinäkin löydät vielä ihmisen, joka kohtelee sinua rakkaudella ja lempeydellä.

Nyt suosittelen, että estät exän jokaisessa mahdollisessa paikassa. Parhaimmalla tuurilla tämä hetken naukumisen jälkeen löytää uuden uhrin. Tosin oma ex jaksaa edelleen välillä palata asiaan, jos hänen nyxä on tottelematon.

Vierailija
27/42 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No contact kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Tuollainen hyppyyttäjä saa kicksit siitä että saa draamaa ja ihailua. Jos pidät jonkin aikaa pintasi, hän etsii itselleen uuden kohteen koska ikävystyy.

Pahinta ehkä eron hetkellä oli, että kun minä jäin eteiseen itkemään ja odottamaan että ystäväni tulee hakemaan minut, niin hän vain istui keittiössä selaamassa puhelimestaan jotain ja vain naureskeli jollekkin jutuille mitä luki. Ihan kuin ero ei tuntuisi missään.

Ei se varmaan hänessä missään tunnukaan, kun ei ole niitä tunteita. Saattoipa tuosta hänen naureskelustaankin osa kohdistua sinun haavoitettuun olemukseen. Ainakin ex-mies narsisti alkoi lähes poikkeuksetta nauraa, kun näki kyyneleeni. Tuntui todella pahalta tulla ensin loukatuksi ja sitten pilkatuksi.

Se on vain niin vaikea ymmärtää miten kukaan ihminen voi pitää "rakkaus"-kulisseja yllä ja sitten ollakkin pohjimmiltaan täysin tunteeton hirviö.

-Ap

Vierailija
28/42 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
29/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
30/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No contact kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Se on vain niin vaikea ymmärtää miten kukaan ihminen voi pitää "rakkaus"-kulisseja yllä ja sitten ollakkin pohjimmiltaan täysin tunteeton hirviö.

-Ap

Ap hyvä, tämä on yksi niistä asioista, joita sinun pitää työstää terapeuttisi kanssa. Hän auttaa sinua ymmärtämään syvällisemmin, miten hyväksikäyttäjä toimii. Olet varmaankin ns. kiltti tyttö, uskot ihmisiin ja heidän hyvyyteensä eikä siinä sinällään ole mitään pahaa. Tämä oli nyt silmiä avaava kokemus tajuta, miten pahoja, julmia ja tunteettomia ihmisiä sitä saattaakaan olla olemassa.

Itsekin aikoinani ihmettelin juuri tuota samaa ja surin sitä kovasti. Sitten kerran tajusin, että se kaikki oli mieheltä pelkkää manipulointia, ei hänellä ollut oikeita tunteita. Eli sitä kaikkea alun ihanuutta, mitä itse kuvittelin ja olin elänyt, ei oikeasti ollut missään vaiheessa ollut olemassakaan - sen tajuaminen teki kyllä kipeää, mutta sen jälkeen helpotti.

Puhu, ap, rohkeasti terapeuttisi kanssa kaikista mieltäsi painavista asioista.

Vierailija
31/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kertoo enemmän tunne-elämän ongelmista, ei niinkään narsismista.

Vierailija
32/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No contact kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

-Ap

Ap hyvä, tämä on yksi niistä asioista, joita sinun pitää työstää terapeuttisi kanssa. Hän auttaa sinua ymmärtämään syvällisemmin, miten hyväksikäyttäjä toimii. Olet varmaankin ns. kiltti tyttö, uskot ihmisiin ja heidän hyvyyteensä eikä siinä sinällään ole mitään pahaa. Tämä oli nyt silmiä avaava kokemus tajuta, miten pahoja, julmia ja tunteettomia ihmisiä sitä saattaakaan olla olemassa.

Itsekin aikoinani ihmettelin juuri tuota samaa ja surin sitä kovasti. Sitten kerran tajusin, että se kaikki oli mieheltä pelkkää manipulointia, ei hänellä ollut oikeita tunteita. Eli sitä kaikkea alun ihanuutta, mitä itse kuvittelin ja olin elänyt, ei oikeasti ollut missään vaiheessa ollut olemassakaan - sen tajuaminen teki kyllä kipeää, mutta sen jälkeen helpotti.

Puhu, ap, rohkeasti terapeuttisi kanssa kaikista mieltäsi painavista asioista.

Niin, olen kyllä juuri tuollainen kiltti tyttö ja sinisilmäinen varsinkin. Toivon ja uskon aina kaimista pelkkää hyvää. Mies kyllä osoitti minulle myötätuntoa esimerkiksi silloin kun vaarini kuoli. Itkin sitä niin paljon hänen sylissään, että huomasin hänenkin pyyhkäisevän kyyneleen silmistään. Seuraavana päivänä osti minulle yllätykseksi sydändonitseja ja tuntui hirveän huolehtivalta.

Vierailija
33/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.narsistienuhrientuki.fi/

Paljon tietoa parantumattomasta ja erittäin vakavasta narsimi-mielisairaudesta.

Vierailija
34/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Itseasiassa eilen juuri rekisteröidyinkin tuonne käyttäjäksi.

-Ap

Vierailija
35/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eih. Pahimpana aikoina ajattelin, että olisipa kyse mielisairaudesta, niin sitä voisi yrittää pillereillä parantaa ja terapialla hoitaa - mutta kun ei. Narsisimi nimenomaan ei ole mielisairaus vaan persoonallisuushäiriö, johon ei tepsi mikään. Terapia voi jopa pahentaa tilannetta uhrin kannalta, mikäli terapeutti ei tunne ko. luonnehäiriötä tarpeeksi hyvin.

Ap:lle hyvä linkki tuo ylläoleva. Itsekin olin jo antamassa sitä.

Vierailija
36/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eih. Pahimpana aikoina ajattelin, että olisipa kyse mielisairaudesta, niin sitä voisi yrittää pillereillä parantaa ja terapialla hoitaa - mutta kun ei. Narsisimi nimenomaan ei ole mielisairaus vaan persoonallisuushäiriö, johon ei tepsi mikään. Terapia voi jopa pahentaa tilannetta uhrin kannalta, mikäli terapeutti ei tunne ko. luonnehäiriötä tarpeeksi hyvin.

Ap:lle hyvä linkki tuo ylläoleva. Itsekin olin jo antamassa sitä.

Minusta ihminen joka riehuu ja räyhää milloin mistäkin pikkuasiasta on lähinnä vain vakavasti mielisairas. Pitäisi riittää pakkohoitopäätökseen.

Vierailija
37/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No contact kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

-Ap

Tämä.

Vierailija
38/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No contact kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

-Ap

Tämä.

Narsistien ulkokultauksen määrä on aivan uskomaton.

Vierailija
39/42 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tällä hetkellä ihan samassa tilanteessa. Ollaan oltu yhdessä 5v. Aluksi oli aivan käsittämättömän ihana, huomioon ottava, täydellinen mies. Kauhea kiire oli yhteen muuttaa. Arki kun alkoi niin alkoi piirteet näkymään. Näiden vuosien aikana hän on jättäny itse mut 4 kertaa ja aina luikerrellut takaisin, miten paljon hän mua rakastaa ja itkua vääntäny. Ja nyt hän suuttui kun kyselin häneltä miksi oli muille naisille kirjoitellut. Luottamus kun häntä kohtaan kun ei ole vahva. Vasta ihan lähiaikoina olen tajunnut että hänen raivoamisensa ja huutamisensa ja hakkaamisella uhkailu kun jokin ei mene hänen mukaansa ei ole normaalia. Koittaa hyötyä musta taloudellisesti jne. Muille hän esittää aivan erilaista eikä kukaan varmaan tajua minkälainen ihminen oikeasti on. Kaikki on aina minun syytä, hänessä itsessään ei koskaan ole vikaa. Anteeksi pyytää todella harvoin, läheisyyttä on kun haluaa seksiä. Ei kerro koskaan rakastavansa. Olin tässä niin kyllästynyt yhden toisen riidan jälkeen häneen ja sanoin että lähden pois. Eikös sitten alkanut itku et hän mua niin rakastaa vaikka juuri sitä ennen olin maailman paskin ihminen? No kuitenkin nyt hän itse minut jätti. Pelkään kanssa että hän taas luikertelee elämääni enkä pysty olemaan tarpeeks vahva... Se on aivan kauheaa kun tajuaa minkälaisen ihmisen kanssa sitä on ollut, ei koskaan olisi voinut uskoa et niin ihanasta ihmisestä löytyy tämmöiset puolet. Monesti tullut mieleen myös epävakaa persoonallisuus?

Vierailija
40/42 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin heila kirjoitti:

Olen itse tällä hetkellä ihan samassa tilanteessa. Ollaan oltu yhdessä 5v. Aluksi oli aivan käsittämättömän ihana, huomioon ottava, täydellinen mies. Kauhea kiire oli yhteen muuttaa. Arki kun alkoi niin alkoi piirteet näkymään. Näiden vuosien aikana hän on jättäny itse mut 4 kertaa ja aina luikerrellut takaisin, miten paljon hän mua rakastaa ja itkua vääntäny. Ja nyt hän suuttui kun kyselin häneltä miksi oli muille naisille kirjoitellut. Luottamus kun häntä kohtaan kun ei ole vahva. Vasta ihan lähiaikoina olen tajunnut että hänen raivoamisensa ja huutamisensa ja hakkaamisella uhkailu kun jokin ei mene hänen mukaansa ei ole normaalia. Koittaa hyötyä musta taloudellisesti jne. Muille hän esittää aivan erilaista eikä kukaan varmaan tajua minkälainen ihminen oikeasti on. Kaikki on aina minun syytä, hänessä itsessään ei koskaan ole vikaa. Anteeksi pyytää todella harvoin, läheisyyttä on kun haluaa seksiä. Ei kerro koskaan rakastavansa. Olin tässä niin kyllästynyt yhden toisen riidan jälkeen häneen ja sanoin että lähden pois. Eikös sitten alkanut itku et hän mua niin rakastaa vaikka juuri sitä ennen olin maailman paskin ihminen? No kuitenkin nyt hän itse minut jätti. Pelkään kanssa että hän taas luikertelee elämääni enkä pysty olemaan tarpeeks vahva... Se on aivan kauheaa kun tajuaa minkälaisen ihmisen kanssa sitä on ollut, ei koskaan olisi voinut uskoa et niin ihanasta ihmisestä löytyy tämmöiset puolet. Monesti tullut mieleen myös epävakaa persoonallisuus?

Tsemppiä myös sulle

Itseäni ehkä eniten ottaa tässä päähän tämä tunteiden vuoristorata. Välillä olen varma että tämä ero oli paras ratkaisu, mutta sitten heikkoina hetkinä hiipii ajatus juuri siitä, että mitä jos itse olen vain liian herkkä tai vaikea. Ei auta edes vaikka kuinka läheiseni ympärilläni hokevat minulle, että mies ei ollut normaali.

-Ap