Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tavallisen miehen näkökulmasta #metoo-kampanjahan on nimenomaan positiivinen asia

Vierailija
22.10.2017 |

Paljon olen nyt lukenut #metoo-kampanjaan liittyviä keskusteluja, ja aika monissa on tullut ilmi että jotkut miehet ajattelevat sen olevan jotenkin miehiä syyllistävä tai että sen tarkoituksena olisi saada miehet olemaan lähestymättä naisia millään tavalla. Itse 24-vuotiaana naisena mietin asiaa tarkemmin ja tulin siihen tulokseen, että #metoo-kampanjalla on enimmäkseen positiivisia vaikutuksia tavalliselle miehelle. Olisi myös miesten etu jos naisia ahdisteltaisiin vähemmän, oli sitten kyseessä ihan vähäinenkin ahdistelu. Usein tällaiseen lievään ahdisteluun olen törmännyt yökerhoissa ja baareissa vaikka en elämäni aikana kovin paljoa kyseisissä paikoissa ole käynyt. Muualla en siis juurikaan ole kohdannut seksuaalista ahdistelua missään muodossa, mutta baarit onkin aivan eri asia.

Pari esimerkkiä kohtaamistani baarien ahdistelutapauksista: mies tulee juttelemaan, hetki jutellaan jonka jälkeen mies siirtää kätensä esimerkiksi vyötärölleni. Tämä hieman saattaa hieman tuntua epämukavalta, jolloin koitan vaihtaa asentoa. Tämän luulisi antavan miehelle viestin että nyt on raja ylitetty. Myöhemmin kuitenkin sama toistuu, jolloin katson parhaaksi vaihtaa paikkaa ja seuraa. Toinen ehkä yleisin mitä olen kokenut on verbaalinen ahdistelu. Juttelen kiinnostavalta vaikuttavan miehen kanssa, joka hetken päästä kysyy haluaisinko tulla hänen luokseen jatkoille. Vastaan etten halua tulla syystä tai toisesta, esimerkiksi haluan omaan kotiini nukkumaan tai että olen luvannut majoittaa kaverini kotiini. Tämän jälkeen alkaa uskomaton jankkaus: miksei, mulla olis kämppä tyhjänä, voithan sä antaa kaverilles avaimen, tulisit nyt jne. Tässä vaiheessa menee fiilikset ja mainittakoon että usein olen ollut sen verran kiinnostunut että olisin mielelläni vaihtanut puhelinnumeroita ja tavannut toisella kertaa. Jankkaus on aikamoinen turn off. Tämä meni ehkä hieman ohi aiheen, mutta halusin nyt tuoda esille sen, millaista seksuaalista ahdistelua tarkoitan kun sanoin aiemmin sen olevan yleistä baareissa. Nämä tapauksethan eivät siis missään nimessä mielestäni ole mitään rikosilmoitus-kamaa, mutta voidaan kuitenkin luokitella seksuaaliseksi ahdisteluksi.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria Veitola on just oikea nainen ja kasvo tämän metoo-kampanjan tähdeksi. Hänen näkemisensä ahdistaa minua ja hänen toimintansa tuntuu julkiselta ahdistelulta vaikka olen nainen. Tuntuu että hän hönkii joka puolelta ja tuo persoonansa esiin vaikken halua koko ihmistä nähdä:/  Tai ne naiset jotka messuilla tulevat ja ottavat käsivarresta kiinni ja puhuvat 10 sentin päästä kasvoistani tuputtamalla minulle jotakin ja kertomalla kuinka olen niin nuoren ja simpsakkaan näköinen." voi kun mullakin olis tuollainen takapuoli" Ahdistaa:/

Vierailija
42/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitin jossain ketjussa tuoda esille tuota mikä tässäkin apn pointti mutta ei miehiä kiinnostanut vaan alkoi ruikutus ettei kukaan heitä lähesty.

Sama mulla oli vähän ideana. Väitän että jos kuvailemani kaltainen naisten kokema käytös (jota siis vain pieni osa miehistä harjoittaa) baareissa vähenisi, tavallisten (eli suurimman osan miehistä) olisi helpompi lähestyä naisia. Luulin saavani keskustelua aiheesta, mutta sen sijaan on pitänyt todella paljon selitellä. Sitä juuri mietin että ovatko nämä keskustelijat juuri näitä hiplailijoita ja vonkailijoita kun niin kovasti ärsyttää? Luulin että palsta on täynnä niitä ns. kilttimiehiä, ilmeisesti olin väärässä. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitin jossain ketjussa tuoda esille tuota mikä tässäkin apn pointti mutta ei miehiä kiinnostanut vaan alkoi ruikutus ettei kukaan heitä lähesty.

Sama mulla oli vähän ideana. Väitän että jos kuvailemani kaltainen naisten kokema käytös (jota siis vain pieni osa miehistä harjoittaa) baareissa vähenisi, tavallisten (eli suurimman osan miehistä) olisi helpompi lähestyä naisia. Luulin saavani keskustelua aiheesta, mutta sen sijaan on pitänyt todella paljon selitellä. Sitä juuri mietin että ovatko nämä keskustelijat juuri näitä hiplailijoita ja vonkailijoita kun niin kovasti ärsyttää? Luulin että palsta on täynnä niitä ns. kilttimiehiä, ilmeisesti olin väärässä. Ap.

Ongelma keskustelun saamisessa taitaa olla se että palstalla on vähän miehiä joilla olisi normaali suhtautuminen naisiin tai edes pientä kiinnostusta ymmärtää mitä koitit sanoa.

Vierailija
44/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedetään kyllä että naiset ajattelee tavallisista miehistä pelkkää pahaa ja pitää ihan helvetin paksun jäämuurin läpi puskea jos yrittää jotain kontaktia ottaa. Ja sekin tietysti on seksuaalista ahdistelua jos neiti niin päättää. Jokainen mies on ihmispaska ja raiskaaja, kunnes toisin todistetaan. Tämä on nykynaisen motto.

Kaikki naiset pläp, pläp, plää.

Kaikki miehet pläp, pläp, plää.

Vierailija
45/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kuvaamaa ajattelumallia kutsutaan ennakkoluuloksi, ja nimenomaan sulupuoleen liitettynä tuo on seksismiä. Toki "pohjaat vain omiin kokemuksiisi", mutta se ei oikeuta ennakkoluuloa.

Metoo-kampanjan ehkä suurin ongelma on se, että se kähmivä ja ahdisteleva vähemmistö ei välitä tippaakaan koko kampanjasta tai muiden tunteista, kun taas se normaali enemmistö alkaa vain epäilemään omia (normaaleja ja ei-ahdistelevia) käytöstapojaan. Kampanja on ehkä saanut vähän syyttävän perusluonteen, kun koulutus olisi paremmin toimiva tapa.

Vierailija
46/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on oikeassa.

M55.

Vierailija
47/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedetään kyllä että naiset ajattelee tavallisista miehistä pelkkää pahaa ja pitää ihan helvetin paksun jäämuurin läpi puskea jos yrittää jotain kontaktia ottaa. Ja sekin tietysti on seksuaalista ahdistelua jos neiti niin päättää. Jokainen mies on ihmispaska ja raiskaaja, kunnes toisin todistetaan. Tämä on nykynaisen motto.

Naiset, ei kaikki naiset. Naiset ovat lyhyempiä kuin miehet, mutta kaikki naiset eivät ole lyhyempiä kuin kaikki miehet. Huomaatko eron?

Vierailija
48/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden syyttelykampanjoiden myötä ne normaalienkin miesten lähestymiset tulevat jatkossa vielä enemmän vähenemään. Sahaatte ihan omaa oksaanne.

Vierailija
49/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä miehillä ei ole haluakaan ymmärtää pointtia. Ovat omissa poteroissaan eikä ole mitään halua nähdä pidemmälle.

Vierailija
50/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden syyttelykampanjoiden myötä ne normaalienkin miesten lähestymiset tulevat jatkossa vielä enemmän vähenemään. Sahaatte ihan omaa oksaanne.

Millaista on normaalin miehen lähestyminen? Ei minua henkilökohtaisesti haittaa jos kukaan ei lähesty jossain baarissa. Osaan itsekin jos kiinnostaa.

Vierailija
51/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan kuvaamaa ajattelumallia kutsutaan ennakkoluuloksi, ja nimenomaan sulupuoleen liitettynä tuo on seksismiä. Toki "pohjaat vain omiin kokemuksiisi", mutta se ei oikeuta ennakkoluuloa.

Metoo-kampanjan ehkä suurin ongelma on se, että se kähmivä ja ahdisteleva vähemmistö ei välitä tippaakaan koko kampanjasta tai muiden tunteista, kun taas se normaali enemmistö alkaa vain epäilemään omia (normaaleja ja ei-ahdistelevia) käytöstapojaan. Kampanja on ehkä saanut vähän syyttävän perusluonteen, kun koulutus olisi paremmin toimiva tapa.

Nimenomaan, ennakkoluuloja tulee niin miehille kuin naisillekin. Minulla ei kuitenkaan ole ennakkoluuloja kaikkia miehiä kohtaan vaan ainoastaan baareissa tapaamiani, sillä siellä olen usein kohdannut ikävää käyttäytymistä. Eli jos mies lähestyy baarissa, ikävä kyllä sitä ensimmäisenä miettii viitsiikö jäädä juttelemaan, ettei taas joudu inhottavalta tuntuvaan tilanteeseen. Toki tiedostan että kaikki miehet eivät sillä tavalla käyttäydy. Ja toisaalta taas missään muualla en ajattele ennakkoluuloisesti miehen tarkoitusperistä, esimerkiksi jos joku alkaa jutustelemaan bussipysäkillä tai kaupan kassajonossa. Ennakkoluulot ovat ikävä asia, mutta niitä ihmisille vaan tulee. Mieti itsesi kohdalta: en tiedä oletko mies vai nainen, mutta jos esimerkiksi kulkisit bussilla töihin ja olisit viimeisen kuukauden aikana muutaman kerran kohdannut bussipysäkillä epäasiallisesti käyttäytyvän miehen. Hän olisi ensin alkanut juttelemaan asiallisesti, ja hetken kuluttua vaikka ehdottanut jotain tai koskettanut epäasiallisesti. Sitten myöhemmin jonain toisena kertana alkaa taas joku mies jutustelemaan asiallisesti, niin vaikka ahdistelukokemuksesi eivät olisi mitenkään hänen syytä, väkisinkin saattaisi mieleen tulla että haluat kuitenkin suojata kehosi epäasialliselta koskettelulta tai puristelulta, Samalla lailla kun naisilla saattaa tulla siellä yökerhossa mieleen. Oli ehkä vähän hassu esimerkki, mutta toivottavasti jollekin avautui.

Vierailija
52/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, ennakkoluuloja tulee niin miehille kuin naisillekin. Minulla ei kuitenkaan ole ennakkoluuloja kaikkia miehiä kohtaan vaan ainoastaan baareissa tapaamiani, sillä siellä olen usein kohdannut ikävää käyttäytymistä. Eli jos mies lähestyy baarissa, ikävä kyllä sitä ensimmäisenä miettii viitsiikö jäädä juttelemaan, ettei taas joudu inhottavalta tuntuvaan tilanteeseen. Toki tiedostan että kaikki miehet eivät sillä tavalla käyttäydy. Ja toisaalta taas missään muualla en ajattele ennakkoluuloisesti miehen tarkoitusperistä, esimerkiksi jos joku alkaa jutustelemaan bussipysäkillä tai kaupan kassajonossa. Ennakkoluulot ovat ikävä asia, mutta niitä ihmisille vaan tulee. Mieti itsesi kohdalta: en tiedä oletko mies vai nainen, mutta jos esimerkiksi kulkisit bussilla töihin ja olisit viimeisen kuukauden aikana muutaman kerran kohdannut bussipysäkillä epäasiallisesti käyttäytyvän miehen. Hän olisi ensin alkanut juttelemaan asiallisesti, ja hetken kuluttua vaikka ehdottanut jotain tai koskettanut epäasiallisesti. Sitten myöhemmin jonain toisena kertana alkaa taas joku mies jutustelemaan asiallisesti, niin vaikka ahdistelukokemuksesi eivät olisi mitenkään hänen syytä, väkisinkin saattaisi mieleen tulla että haluat kuitenkin suojata kehosi epäasialliselta koskettelulta tai puristelulta, Samalla lailla kun naisilla saattaa tulla siellä yökerhossa mieleen. Oli ehkä vähän hassu esimerkki, mutta toivottavasti jollekin avautui.

Minä ymmärrän täysin, mutta olen nainen jos se merkitsee. Olisi hauska kuulla herättääkö miehissä ajatuksia?

Vierailija
53/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiivistettynä: Metoo-kampanja on ajojahti jännämiehiä kohtaan. Hyvä asia.

Päinvastoin. Kun puhutaan ahdistelusta niin nainen liittää sen aina epämiellyttävään ja limaiseen mieheen eli tässä tapauksessa lassukkaan vaikka oikeasti jännämiehet tekevät suurimman osan ahdisteluista. Nämä kampanjat lähtevät liikkeelle siitä kun johtavaan asemaan päässyt lassukka ottaa saman minkä jännikset, niin aina jollain naiselle menee tunteisiin ja pitää kutsua some apuun. Kun se ahdistelija ei ollutkaan komea kalsarimalli.

Eli et ymmärrä yhtään mitä ap tarkoitti. Olet todella sinnikäs trolli tai tyhmä.

Vierailija
54/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
55/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset, ei kaikki naiset. Naiset ovat lyhyempiä kuin miehet, mutta kaikki naiset eivät ole lyhyempiä kuin kaikki miehet. Huomaatko eron?

Teeppä aloitus pituuseroista. Aloitus eri. Huomaat eron.

Vierailija
56/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
57/57 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset