Kiiltävä T-alue, miten hallita?
Minulla on päätä kuiva, mutta tosi rasvoittuva iho. Etenkin tuo kasvojen t-alue sekä posket kiiltävät ja melkein heti puuteroinnin jälkeen. Olisiko teillä kokemuksia, miten saada kiilto vähenemään? Jotain meikinalusvoidetta tai meikkivoidetta? Olen kokeillut Lumenen matta meikkivoidetta sekä primeriä, mutta ne eivät tunnu toimivan.
Kommentit (6)
Meikinkiinnityssuihke on auttanut itselläni huomattavasti, käytössä Lorealin Infallible-suihke (about 10e). Sitä siis suihkitaan kasvoille valmiin meikin päälle, pitää meikin paikallaan ja ihon mattaisena pidempään. Uskoisin myös olevan vaikutusta ihonhoidolla, kuorin ihoa vähintään kerran viikossa, mutta usein parikin kertaa (saa sitä kuivaa, kuollutta solukkoa pois) ja kosteutan riittävästi. Meikkivoiteena Catricen All Matt Plus (joistain Citymarketeista n. 7e) ja puuteri Essencen väritön kivipuuteri (Tokmannit/Cittarit n. 4e).
Vessapaperilla painelen kun kiiltää, ja toi käyttämäni joku La Roche Posayn kosteusvoide on jonkin verran hillinnyt kiiltoa
Käytän kosteusvoiteena jotain rasvoittuvalle iholle tarkoitettua, esim. Cliniquen Dramatically Different Moisturizing Gel on tosi hyvä. Voiteen pitää antaa imeytyä kunnolla noin 15 minuuttia. Siihen päälle hyvä primeri, esim. Kicksin oma mulla nyt käytössä ja olen tykännyt. Myös primerin pitää antaa imeytyä kunnolla, ettei lähde rullaantumaan meikkivoidetta levitettäessä.
Meikkivoiteena mulla on tällä hetkellä Lumenen Blur, joka ei ole kauhean hyvä, mutta toimii, kun on kunnon pohjustus ja viimeistely.
Kun silmämeikki on valmis, puuteroin irtopuuterilla T-alueen ja suihkautan päälle jonkun jo aikaisemmin mainitsemaa Lorkun Infallible meikinkiinnityssuihketta. Pulloa pitää ravistaa todella hyvin, että puuterihiukkaset sekoittuu nesteeseen, niin toimii aivan loistavasti.
Mulla on erittäin rasvoittuva T-alue, mutta näillä keinoilla kiiltely alkaa vasta joskus puolen päivän jälkeen. Ennen kivipuuterin lisäämistä poistan kiiltoa iholta puuteripapereilla tms. Tavallista kivipuuteria parempi vaihtoehto on esim. YSL:n Touche Eclat Blur Perfector puuteribalsami.
En osaa neuvoa sopivia ihonhoitotuotteita, jotka vähentäisivät rasvoittumista, olen itse jo luopunut toivosta ja yritän vain peittää meikillä. Mutta meikinpohjustukseen itselläni sopii T-alueelle Rimmelin Stay matte primer. Ja päälle superhienojakoinen talkkipuuteri (vichy dermablend viimeistelypuuteri).
Myös se ihme kikka jossa laitetaan överisti puuteria ja upotetaan naama veteen auttaa vähän. Mutta jos on kuivia kohtia, ne voi korostua.
Mulla aika sama, ei siihen auta, kuin roaccutan kuuri.