Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä hankalien lahjojen kanssa?

Vierailija
21.10.2017 |

Olen saanut isältäni lahjaksi muutamia esineitä, joiden kanssa en tiedä mitä tekisin. Nämä herättää hänessä välillä pahaa mieltä.

Olen saanut häneltä mm pari keräilykolikkoa, mitalin liittyen Elisabet II Kanadan vierailuun, peltirasian, joka tehty kyseisen kuningattaren kruunajaisten muistoksi, 50-luvun radion yms.

Välillä, kun isäni käy kylässä, hän yhtäkkiä kysäisee, missäs on se ensimmäinen markan kolikko, jonka sait silloin kerran joululahjaksi, tms. No mistäpä minä sellaista yhtäkkiä muistan. Sitten hän loukkaantuu, kun en arvosta näitä tavaroita. Nyt tuo kolikko löytyi erään lipaston laatikosta, johon olen laittanut muutakin tärkeitä säilytettäviä tavaroita, niin muistui mieleen.

Mitä teen näille tavaroille? Missä nyt yleensä voi pitää kahta jotain vanhaa kolikkoa? Mitä teen niillä? Tai se peltirasia, ei ole edes kaunis, ja sisältä niin likainen, ettei siinä mitään voi säilyttää. Näyttää siltä, että.se on ollut jonain rasvaisten mutterien tms säilytysrasiana tässä välillä. Ja radio, no se on ihan sievä, mutta painaa turkaisesti ja vie tilaa, ei minulla ole sellaista tasoa ylimääräistä, jossa sitä pitää esillä. Käytössä on kuitenkin jo nykyaikainen radio, jossa ei ole ärsyttävää piiska-antennia ja jossa asemat löytää napin painalluksella.

Mitä teen näille ja vastaaville esineille?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ratkaisu ei ole, että myy pois. Isäni käydessään aina välillä haluaa niitä katsella enkä halua hänen mieltään pahoittaa.

Vierailija
2/5 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ne kolikot siihen peltipurkkiin. Säilytä sitä jossain.

Hävitä radio. Myy se vaikka. Kerro että se varastettiin. Olit tuuletusparvekkeella ja ovi oli hetken auki. A vot, varas meni sisälle ja rosvosi juuri sen radion. Onneksi ei löytänyt kolikoita ja rasiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauta ne isällesi, koska ei  annettujen lahjojen perään kuulu kysellä.

Vierailija
4/5 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en halua loukata häntä kumminkaan. Olisi vaan kiva keksiä, miten nuo tavarat voisi pitää jotenkin esillä. Kaapin päällä en niitä ja lukuisia muita lahjoja halua säilyttää.

Vierailija
5/5 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt ensimmäiseksi selvää, ovatko keräilijöiden haluamaa tavaraa. Ota selvää, onko niillä arvoa. Säilytä, kunnes isästä aika jättää, sitten myy pois. Ei nyt luulisi olevan ylivoimaista säilyttää kahta kolikkoa, radiota ja peltilootaa, joten en ymmärrä, mikä on ongelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä