Vierailija

Onko kellään kokemusta? Todellinen vuosikorko 21%. En ole ennen omistanut luottokorttia, kerryttääkö korkoa vaikka on maksanut avoinna olevan saldon pois?

• ylös 2
  • alas 10

Sivut

Kommentit (64)

Vierailija

Toimii samalla lailla kuin muutin luottokortit. Eli korkoa ei mene jos maksat saldon kokonaan pois. Itse siirrän nykyisin rahaa kortille jo ennakkoon, jotta laskua ei edes tule. Huom. Norvegianilla on laskuissa laitettu laskun summaksi minimimäärä joka tulee eräpäivänä maksaa, saldoa voi olla paljon enemmän. Ja jos maksat vaan minimimäärän, niin loppu kerryttää korkoa. Mun mielestä olis selkeämpi kun laskun summa olisi jätetty avoimeksi ja itse valitsisi minkä summan maksaa (toki näin voi tehdä nytkin, mutta mua tuo hämäää, en tiedä miksi )

• ylös 16
  • alas 3
Vierailija

Kiitos vastuksesta. Olen vain epäileväinen näihin netistä otettuihin luottoihin, että uinko kohta kamalissa koroissa ja sen myötä veloissa. Olen kuitenkin aika tarkka taloudestani, ja luottokortin hankin vain hätätilanteita varten.

Mitä jos käytän luotolta vaikka 100€ ja maksan minimisumman, kerryttääkö joka lasku korkoa sen 21%? Eli lisätäänkö joka laskuun 21€ korkoa?

Anteeksi tyhmyyteni ja matikkapääni :D Minulla ei ole koskaan ollut mitään luottoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olet hämmästyttävän tietämätön ja epävarma. Ehkä olet vielä kovin nuori taikka kouluttamaton. Hyvähän se on toki että kysyy ennkuin on myöhäistä.

Mihin tarvit luottokorttia? Ilmeisesti matkustat paljon koska lentojenbha hotellien varaamiseen tarvitaan luottokortti.
Mihin muuhun sitä tarvitset?
Miksi pelkäät joutuvasti velkakierteeseen tavalisen luottokortin takia? Mitä sä pelkäät ostavasi yli varojesi? Onko sulla joku peliongelma vai mikä?

Minulla on Diners -kortti Norwegian visa. Vielä en oo veloissa mitenkään.

• ylös 9
  • alas 80
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastuksesta. Olen vain epäileväinen näihin netistä otettuihin luottoihin, että uinko kohta kamalissa koroissa ja sen myötä veloissa. Olen kuitenkin aika tarkka taloudestani, ja luottokortin hankin vain hätätilanteita varten.

Mitä jos käytän luotolta vaikka 100€ ja maksan minimisumman, kerryttääkö joka lasku korkoa sen 21%? Eli lisätäänkö joka laskuun 21€ korkoa?

Anteeksi tyhmyyteni ja matikkapääni :D Minulla ei ole koskaan ollut mitään luottoa.

Se 21% on vuotuinen korko.Maksat pääomasta korkoa vain siltä ajalta kun olet luottoa hyödyntänyt ja kertynyt korko veloitetaan kuukausittain. Jos luottokorttia käyttää maksuaikakorttina eli  maksaa aina edellisen kuun kertyneen saldon pois, ei  korkoa kerry, mutta saa maksuaikaa ostoksille. Luottokortti on hyvä olla olemassa vaikka matkailua ja nettiostoksia varten koska sillä tavalla saa todennäköisesti maksun takaisin jos  jotain menee pieleen. Tilisiirrolla maksettu matka /ostos on menetetty.

• ylös 16
  • alas 1
Vierailija

Tilasin juuri Norwegianin luottokortin siihen kuuluvan matkavakuutuksen vuoksi. Tilaustapahtuman aikana paljastui seuraavaa. Matkavakuutus ei ole ilmainen, vaan siitä veloitetaan 0,8% myönnetystä luottorajasta. Luottorajaa ei voi valita ja pankki asettaa sen aivan tarpeettoman korkeaksi, ainakin minulla 8.000 euroon, mikä nostaa matkavakuutuksen hintaa. Minulle esimerkiksi 3.000 euron luottoraja olisi aivan riittävä, koska en ehdi tuhlata kuukaudessa enempää. Matkavakuutus on muuten voimassa vain 18-63-vuotiailla, eli eläkeläisten ei kannata korttia hankkia.

Tämä kaikki paljastui vasta kortin jo tilattuani lisäpalveluiden kohdalla. Taidan palauttaa kortin tarpeettomana.

• ylös 25
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Se 21% on vuotuinen korko.Maksat pääomasta korkoa vain siltä ajalta kun olet luottoa hyödyntänyt ja kertynyt korko veloitetaan kuukausittain. Jos luottokorttia käyttää maksuaikakorttina eli  maksaa aina edellisen kuun kertyneen saldon pois, ei  korkoa kerry, mutta saa maksuaikaa ostoksille. Luottokortti on hyvä olla olemassa vaikka matkailua ja nettiostoksia varten koska sillä tavalla saa todennäköisesti maksun takaisin jos  jotain menee pieleen. Tilisiirrolla maksettu matka /ostos on menetetty.

Kiitos, tämä selvensi. Ja kyllä, olen nuori, ja tietämättömyyteni johtuu siitä etten ole aikaisemmin perehtynyt luottokortteihin/luottoihin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tilasin juuri Norwegianin luottokortin siihen kuuluvan matkavakuutuksen vuoksi. Tilaustapahtuman aikana paljastui seuraavaa. Matkavakuutus ei ole ilmainen, vaan siitä veloitetaan 0,8% myönnetystä luottorajasta. Luottorajaa ei voi valita ja pankki asettaa sen aivan tarpeettoman korkeaksi, ainakin minulla 8.000 euroon, mikä nostaa matkavakuutuksen hintaa. Minulle esimerkiksi 3.000 euron luottoraja olisi aivan riittävä, koska en ehdi tuhlata kuukaudessa enempää. Matkavakuutus on muuten voimassa vain 18-63-vuotiailla, eli eläkeläisten ei kannata korttia hankkia.

Tämä kaikki paljastui vasta kortin jo tilattuani lisäpalveluiden kohdalla. Taidan palauttaa kortin tarpeettomana.

Joskus en tajua ihmisten logiikkaa. Onko 64 euroa (0,8% 8000 eurosta) matkavakuutuksesta sitten paljon? Jos otat jonkun muun tahon puolesta matkavakuutuksen, maksaahan sekin. Kaiken pitäisi vaan olla aina ilmaista kaikille ja mikään ei saisi maksaa mitään heh.

No joo, en ole Norwegianilla töissä tms mutta itse olisin ihan tyytyväinen tuollaiseen luottorajaan ja noilla ehdoilla. Jostain suomalaisesta pankista et hevillä saa yhtä hyviä ehtoja ja luottorajoja kuin tuolta. No kävin vain kommentoimassa oman mielipiteeni vaikkei minulla tuota korttia (vielä) olekaan mutta harkitsen ja siksi päädyin tänne : )

• ylös 9
  • alas 14
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen luottorajan voi ihan itse valita, vaikkapa verkkopalveluun kirjautumalla voit sitä nostaa tai laskea.

T: kortinhaltija

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Piti nyt tulla pätemään itse juuri kortin tilanneena: Norwegianin luottokortilla matkavakuutus on kyllä ilmainen.

Korttihakemuksen yhteydessä Norwegian myy lisäturvaa hintaan 0,9% x luottokortin saldosta. Lisäturva korvaa esim. työkyvyttömyydestä tai irtisanomisesta johtuvia maksuvaikeuksia. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kyseinen lisäturva olisi ostettava kortin tilaamisen yhteydessä tai ettei kortin kautta tulisi sitä (ilmaista) matkavakuutusta.

Täältä lisää tietoa tuosta lisäturvasta: https://www.banknorwegian.fi/Asiakaspalvelu/NaytaKaikkiKysymykset/vakuut...

• ylös 21
  • alas 3
Meikämö

Saako korttiostolla matkavakuutuksen, vaikka ostaakin jonkun muun matkanjärjestäjän kuin Norwegianin lennot?

Eli jos ostan Bank norwegianin luottokortilla vaikkapa Finnairin lennot ja jonkun random hotellin, niin silti Bank Norwegian huolehtii matkavakuutuksesta alle 90 päivää kestävällä matkalla?

Erittäin

Hyvä kyssäri sieltä! Itsellä myös luottokortin tilaaminen ajankohtaista ja siksi eksyin tänne. Pikaisen etsinnän myötä en löytänyt muuta kuin:

"2.1

Voimassaoloehto Vakuutus on voimassa, jos vähintään 50 % matkakuluista on maksettu Bank Norwegian -kortin luotto-ominaisuudella."

En löytänyt mitään mainintaa tietyistä lennoista tai hotelleista, eli oletan tämän pätevän kaikkiin lentoyhtiöihin tai matkustustapoihin.. Niitä kertyneitä pisteitä (CashPoints) sai sitten hyödynnettyä Norwegianin lennoissa ja ehkä tietyissä hotelleissa? Taitaa Bank Norwegianin luottokortti lähteä pikaisen tarpeen vuoksi tilaukseen jos ylempi kommentti ilmaisesta matkavakuutuksesta pitää paikkansa. Hankintahan maksaa sen 4€, OP:lta saisi opiskelija ilmaiseksi..

Korjatkaa jos olen väärässä.

Vierailija

Pistesysteemi on kannattavampi kuin sas:n bonukset ainakin. Jos ostaa lennot tuolla kortilla, niin aika pian on jo niin paljon pisteitä että saa ilmaisen lennon Eurooppaan. Mä lennän Budspestiin keväällä.
Lasku tulee niinkuin tulee. Tuskin siinä mitään ihmeellistä on.
Jos ap:klä on peliongelma ja/tai hallitsematonta nettishoppailua nion huoli on ymmärrettävä eikä luottokorttia kannata ottaa.
Muuten en kyllä ymmärrä mihin tavallisinen käyttäjä ja kuluttaja sen takia mihinkään velkavankeuteen päätyisi! Onko ap töissä? Onko sulla jtn ongelmia tai riippuvuksia? Mikä tässä voi olla ongelma?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin juuri Bank Norwegian luottokortin siihen kuuluvan matkavakuutuksen vuoksi. Tilaustapahtuman aikana paljastui seuraavaa. Matkavakuutus ei ole ilmainen, vaan siitä veloitetaan 0,8% myönnetystä luottorajasta. Luottorajaa ei voi valita ja pankki asettaa sen aivan tarpeettoman korkeaksi, ainakin minulla 8.000 euroon, mikä nostaa matkavakuutuksen hintaa. Minulle esimerkiksi 3.000 euron luottoraja olisi aivan riittävä, koska en ehdi tuhlata kuukaudessa enempää. Matkavakuutus on muuten voimassa vain 18-63-vuotiailla, eli eläkeläisten ei kannata korttia hankkia.

Kyllä sen luottorajan voi ihan itse valita, vaikkapa verkkopalveluun kirjautumalla voit sitä nostaa tai laskea.

Mutta jos hakee suurta luottorajaa ihan aluksi niin voi olla että myöntävät vain pienen luottorajan aluksi

aktiiviraha

Minä en tarvi korttia juuri ollenkaan, maksan ostokseni käteisellä. Mutta nykyään käteinen ei välttämättä käy, ja laskulla esim. hammaslääkärissä veloittavat laskutuslisän. Mulla on Aktiivirahan Masercar. Siinä on vuosimaksu 30e

Käykö tämä kortti kaikkialla, vai joutuuko maksamaan visan kautta jossa sitten on ( ilmeisesti) kuluja enemmän. 

Antero85

Itse en ottanutkaan korttia, kun selvisi, että veloitettava summa ei vakioisesti koko summa, vaan vain osa koko summasta. Koska tämä tarkoittaa, että:
- Vahingossa saattaa maksaa vain osan ja silloin alkaa kertymään korkoa 
- Laskua ei voi laittaa automaattiseen maksuun e-laskulla, koska muuten menisi vain osamaksu, joten pitää maksaa manuaalisesti joka kuukausi. 

Omasta mielestä ketkua liiketoimintaa tällainen, yritetään luoda asiakkaalle ansoja, että saadaan imettyä lisää rahaa. Oli Norwegianista parempi mielikuva.

Kannattaa laittaa palautetta Norwegianille tästä, jos teidän mielestä ei hyvä.

• ylös 2
  • alas 20
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Itsekin otin vain 2000€ luottorajan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.