Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bank Norwegian luottokortti- kokemuksia?

Vierailija
21.10.2017 |

Onko kellään kokemusta? Todellinen vuosikorko 21%. En ole ennen omistanut luottokorttia, kerryttääkö korkoa vaikka on maksanut avoinna olevan saldon pois?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vakuutusmaksu on 0,9 % Norwegian-kortin saldosta. Kokonaisvelan ollessa esimerkiksi 800 euroa, on vakuutusmaksu 7,20 euroa kuukaudessa. Jos korttia ei ole käytetty, ei vakuutusmaksua veloiteta kortiltasi. "

Ei ole pakko ottaa ja vaikka ottaisikin, niin ei velkaa ei maksua.

Vierailija
62/80 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vakuutusmaksu on 0,9 % Norwegian-kortin saldosta. Kokonaisvelan ollessa esimerkiksi 800 euroa, on vakuutusmaksu 7,20 euroa kuukaudessa. Jos korttia ei ole käytetty, ei vakuutusmaksua veloiteta kortiltasi. "

Ei ole pakko ottaa ja vaikka ottaisikin, niin ei velkaa ei maksua.

Kuka hitto on niin persaukinen, että ottaa maksuturvaa luottokortille? Asuntolainaan ymmärtäisin, jos työ- tai terveystilanne on epävakaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä kortti. Maksaan ajoissa, enkä tiedä koron määrästä, mutta nyt minulla on riitävästi pisteitä matkustamaan es. Osloon (kun se sallitaan....) Hyvää kun ne lähetävät laskun PDF:nä, S-Visa esimerkiksi tarvitsee kirjoittaa tilille joke kk, ja etsiskellä laskun, on vaivaa. Jos vain rinnakaiskorttia saisi.

Vierailija
64/80 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla https://www.puhelinliittymä.com talousblogissa oli kattavasti lisätietoa aiheesta.

Vierailija
65/80 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antero85 kirjoitti:

Itse en ottanutkaan korttia, kun selvisi, että veloitettava summa ei vakioisesti koko summa, vaan vain osa koko summasta. Koska tämä tarkoittaa, että:

- Vahingossa saattaa maksaa vain osan ja silloin alkaa kertymään korkoa 

- Laskua ei voi laittaa automaattiseen maksuun e-laskulla, koska muuten menisi vain osamaksu, joten pitää maksaa manuaalisesti joka kuukausi. 

Omasta mielestä ketkua liiketoimintaa tällainen, yritetään luoda asiakkaalle ansoja, että saadaan imettyä lisää rahaa. Oli Norwegianista parempi mielikuva.

Kannattaa laittaa palautetta Norwegianille tästä, jos teidän mielestä ei hyvä.

Itsellä Nordealta kaksikin eri luottokorttia ja kummassakin täsmälleen sama mekanismi. Eli kuukausittain saapuvassa luottokorttilaskussa on aina oletuksena minimilyhennys, ei koko laskun loppusummaa eli auki olevaa luottoa. Kieltämättä hieman hankalaa, koska käytän korttia pelkästään maksuaikakorttina ja maksan koko luoton kerralla. Mutta olin siinä käsityksessä, että kaikki pankit toimivat näin.

Vierailija
66/80 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä yhtä hyvä?

Vierailija
67/80 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on tosi hyvä. Käytän kaikkeen maksamiseen: pienetkin ostokset ruokakaupassa, suoraveloitukset, ihan kaikki. 0,5 % tulee cashbackia eli rahaa takaisin ja sillä voi sitten lyhentää luottolaskua. Pienetkin summat on aina kotiinpäin! Myös matkavakuutus on hyvä lisä. Tosin Norwegianille olen huono asiakas, kun maksan koko laskun aina kokonaan pois. :D

Mulla on laskussa automaattisesti koko summa, ei siis minimilyhennystä, joten on tosi helppo laittaa maksuun (tulee e-laskuna). 

Vierailija
68/80 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on tosi hyvä. Käytän kaikkeen maksamiseen: pienetkin ostokset ruokakaupassa, suoraveloitukset, ihan kaikki. 0,5 % tulee cashbackia eli rahaa takaisin ja sillä voi sitten lyhentää luottolaskua. Pienetkin summat on aina kotiinpäin! Myös matkavakuutus on hyvä lisä. Tosin Norwegianille olen huono asiakas, kun maksan koko laskun aina kokonaan pois. :D

Mulla on laskussa automaattisesti koko summa, ei siis minimilyhennystä, joten on tosi helppo laittaa maksuun (tulee e-laskuna). 

Itsellä on ollut myös kortti jo vuosia ja Norwegianille en ole maksanut senttiäkään rahaa. 

Vierailija
69/80 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono asiakas täälläkin. Hyvä on kortti. Käytännössä ilmainen tai jopa saat jonkun euron ja löytyy kaikki "Payt" eli saa puhelimilla ja kelloilla maksettua.

Vierailija
70/80 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ne cashbackit pitää rekisteröidä, että saa ne käyttöön?

Vierailija
71/80 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet hämmästyttävän tietämätön ja epävarma. Ehkä olet vielä kovin nuori taikka kouluttamaton. Hyvähän se on toki että kysyy ennkuin on myöhäistä.

Mihin tarvit luottokorttia? Ilmeisesti matkustat paljon koska lentojenbha hotellien varaamiseen tarvitaan luottokortti.

Mihin muuhun sitä tarvitset?

Miksi pelkäät joutuvasti velkakierteeseen tavalisen luottokortin takia? Mitä sä pelkäät ostavasi yli varojesi? Onko sulla joku peliongelma vai mikä?

Minulla on Diners -kortti Norwegian visa. Vielä en oo veloissa mitenkään.

Olet hämmästyttävän tietämätön siitä jos ei osaa vastata ystävällisesti, ei tarvi vastata mitään.

Vierailija
72/80 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut jo 2 kertaa tänä vuonna viesti että jos otat kortin käyttöön niin saat 25 euroa cashbackiä heti. No otin ja kummallakin kerralla tuli tuo 25 euroa. Cashbackit saa käyttöön mobiilisovelluksessa kun joku sitä kysyi. Voi valita myös cashpointsit mutta itse niin vähän matkustan norskilla että ei kannata, mieluummin cashback. Eli todella hyvä kortti on! Jos maksaa käytetyn saldon viimeistään eräpäivänä (kuten aina teen) niin ei tule korkoja eikä kuluja.

Vierailija
73/80 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mäksan sillä isot hankinnat ja sitten maksan sen pois pankkitililtä. Näin kerrytän pisteitä, joihinkin lentoihin olen niitä pisteitä käyttänyt.

Vierailija
74/80 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tässä luottokortissa tuoteturva? eli jos tilaan tuotteen netistä ja se on rikki, niin saako rahoja takaisin?

Vierailija
75/80 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastuksesta. Olen vain epäileväinen näihin netistä otettuihin luottoihin, että uinko kohta kamalissa koroissa ja sen myötä veloissa. Olen kuitenkin aika tarkka taloudestani, ja luottokortin hankin vain hätätilanteita varten.

Mitä jos käytän luotolta vaikka 100€ ja maksan minimisumman, kerryttääkö joka lasku korkoa sen 21%? Eli lisätäänkö joka laskuun 21€ korkoa?

Anteeksi tyhmyyteni ja matikkapääni :D Minulla ei ole koskaan ollut mitään luottoa.

Netistä kyllä löytyy todellisen vuosikoron laskukaavat niillekin, joilla ei ole matikkapäätä. Puhutaan siis VUOSIkorosta, joka on 21%.

Vierailija
76/80 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet hämmästyttävän tietämätön ja epävarma. Ehkä olet vielä kovin nuori taikka kouluttamaton. Hyvähän se on toki että kysyy ennkuin on myöhäistä.

Mihin tarvit luottokorttia? Ilmeisesti matkustat paljon koska lentojenbha hotellien varaamiseen tarvitaan luottokortti.

Mihin muuhun sitä tarvitset?

Miksi pelkäät joutuvasti velkakierteeseen tavalisen luottokortin takia? Mitä sä pelkäät ostavasi yli varojesi? Onko sulla joku peliongelma vai mikä?

Minulla on Diners -kortti Norwegian visa. Vielä en oo veloissa mitenkään.

Ilmeisestikään et asu Suomessa, sillä Suomessa Diners on lopettanut jo vuonna 2019.

Vierailija
77/80 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvä kortti. Maksaan ajoissa, enkä tiedä koron määrästä, mutta nyt minulla on riitävästi pisteitä matkustamaan es. Osloon (kun se sallitaan....) Hyvää kun ne lähetävät laskun PDF:nä, S-Visa esimerkiksi tarvitsee kirjoittaa tilille joke kk, ja etsiskellä laskun, on vaivaa. Jos vain rinnakaiskorttia saisi.

Siis mun työkaveri sanoi että saa ko lentoyhtiön pisteitä ostoksista. Jodelissa mulle naurettiin ja sanottiin että ei Norwegian lentoyhtiö ja luottokorttifirma liity mitenkään toisiinsa. 

Vierailija
78/80 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän tuo kortti minulta löytyy, ei ole vuosimaksujakaan ja kertyy cashbackkia. https://www.luottokorttiopas.fi/bank-norwegian-luottokortti/  

Vierailija
79/80 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri tämän Norwegian luottokortin, ja kun yritin maksaa sillä K-ryhmän kaupassa, maksupääte ilmoitti, että tuntematon kortti. Mikähän mättää? PIN-koodin olen asettanut Norwegian sivulla, mutta sama ilmoitus tulee riippumatta, yrittääkö maksaa lähimaksulla vai PIN-koodilla. Onkohan korttini jäänyt aktivoimatta tai muuten viallinen?

Vierailija
80/80 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysitkö sinä vastauksen kysymykseen? Minulla sama ongelma..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi