Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankin ensimmäisen valurautaisen paistinpannuni 12 vuotta sitten enkä näe mitään syytä palata teflonpinnoitettuihin

Vierailija
20.10.2017 |

Valurauta vain on niin ylivertainen. Tai no, pitäähän sitä hoitaa mutta se vastaavasti kestää sukupolvia. Valurautaa voi käyttää myös uunissa. Se paistaa tasaisesti koko pannulla eikä niin että reunat on selvästi kylmempiä kun keskipisteen ympäristö. Mitä parasta, ruuan kanssa ei tarvitse nauttia teflonijämiä.
Mikä olikaan sinun tekosyysi käyttää teflonpannua?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kestä kauan että lämpenee?

Vierailija
2/24 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta 12 vuotta sitten?Mulla oli  valurautapannu jo  pois kotoa muuttaessani ja sama pannu on käytössä edelleen. Sen lisäksi  löytyy hiiliterästä ja pinnoitettua pannua. Pannu valitaan toki käyttötarpeen mukaan eikä  samaa pannua käytetä kaikkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ranteet ei kestä niin painavan pannun nostamista.

Vierailija
4/24 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni siinä on hirveä hoitaminen. Itse en syö lihaa ja inhoan kananmunia, ja valurautapannu maistuu kyllä aika tavalla molemmilta, jos sitä ei pese ja öljyä käyttäjien välissä.

Vierailija
5/24 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän teflon-pannun vaivattomuudesta ja siitä, että sen saa pestyä kunnolla. Ei tarvitse maistaa kalanrasvan jämiä pihveissä. Teflon-pannujakin on monta laatua. Jos ei tyydy niihin huonoimpiin, niin pannu kyllä lämpiää tasaisesti koko alaltaan, kunhan sen laittaaa oikean kokoiselle levylle.

Vierailija
6/24 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin hiiliteräspannunn. Eikö se olekin vähän kevyempi kuin valurauta ja vähemmän jää kiinni pohjaan mutta muuten aika samanlaisia? Mä olen kasvissyöjä joten en tarvitse hienoa pihvinpaistamispannua mutta hiiliteräs olisi varmaan hyvä esim. wokkaamiseen ja muutenkin ruokiin joissa pitää paistaa kovalla.

Vierailija
7/24 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo, joutuuhan sen teflon-pannun uusimaan 5-10 vuoden välein, mutta sen olen valmis maksamaan siitä hyvästä, että pannun käyttö on niin vaivatonta.

5

Vierailija
8/24 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin hiiliteräspannunn. Eikö se olekin vähän kevyempi kuin valurauta ja vähemmän jää kiinni pohjaan mutta muuten aika samanlaisia? Mä olen kasvissyöjä joten en tarvitse hienoa pihvinpaistamispannua mutta hiiliteräs olisi varmaan hyvä esim. wokkaamiseen ja muutenkin ruokiin joissa pitää paistaa kovalla.

Tomaatti ja hiiliteräs eivät sovi yhteen.On se pannu paljon kevyempi kuin valurauta, siihen pitää vaan saada tarttumaton pinta tehtyä. Sen jälkeen onnistuu paistaminen pienellä rasvamäärälläkin. Pesu pehmeällä  harjalla ilman pesuainetta käytön jälkeen, hyvin hoidettuna on käytännössä ikuinen kuten valurautakin.

Vierailija
9/24 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska kuulla, jynssääjä.

Vierailija
10/24 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän teflon-pannun vaivattomuudesta ja siitä, että sen saa pestyä kunnolla. Ei tarvitse maistaa kalanrasvan jämiä pihveissä. Teflon-pannujakin on monta laatua. Jos ei tyydy niihin huonoimpiin, niin pannu kyllä lämpiää tasaisesti koko alaltaan, kunhan sen laittaaa oikean kokoiselle levylle.

Teflon pannu ei ole paistinpannu, koska sillä ei voi paistaa. Kuumennuspannuja ovat nämä,hyviä kalapuioille ja eineslaatikoiden lämmennykseen. Mikro itse asiassa on parempi lämmityslaite.

Vierailija
11/24 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teflon pannu ei ole paistinpannu, koska sillä ei voi paistaa. Kuumennuspannuja ovat nämä,hyviä kalapuioille ja eineslaatikoiden lämmennykseen. Mikro itse asiassa on parempi lämmityslaite.

Kyllä meidän teflon-pannulla paistuvat pihvit hyvin. Varmaan joissain halvoissa alumiini-teflon-pannuissa on eri juttu. Meillä tehdään ruokaa joka pöivä, enkä ole vielä keksinyt yhtään paistettavaa ruokalajia, jota ei voisi tehdä kunnollisella teflon-pannulla.

Vierailija
12/24 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpistefloneilla ei tee mitään, mutta kunnolliset kerrosmateriaaleista tehdyt pannut päihittävät mielestäni valuraudan mennen tullen. Lämmön jakautuminen on erinomaista, voi laittaa uuniin, pintaan ei tartu mikään joten jämähdyskarstaa ei tule jolloin pannun huuhteluvettä ei tarvitse siivilöidä ja ennenkaikkea ovat suht kevyitä ja helposti pestäviä. 

Vannoin valuraudan nimeen kolmekymppiseksi asti jolloin päätin kokeilla ja laittaa reippaammin rahaa kunnolliseen moderniin pannuun. 

Valurautapannut ovat nyt mökillä, nättejä ja tunnearvollisesti isoja kun ovat. :)

Vierailija
13/24 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy valurauta (lähinnä olen tehnyt pannupizzoja), hiiliteräs ja teflon. Ei teflonissa mitään vikaa ole, jos tarvitsee kuin paistaa pieni määrä jauhelihaa. 

Vierailija
14/24 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi perintorautapannua, mutta ovat kovin raskaita ja pelkään että rikon niillä induktiolieden pinnan, ovat kyllä ihan ylivertaisia lihan yms. paistamiseen, mutta epäkäytännöllisiä moneen muuhun taas ja se huoltaminen on kyllä ärsyttävää. Swiss Diamondin paistokasarissa teen valtaosan kaikesta ruuasta ja kananmunien, lettujen yms paisteluun käytän normi teflonpannua. Ehkä valuraudalle olisi enemmän käyttöä jos syötäisiin lihaa useammin kuin kerran kuussa, punaista lihaa paistan taas varmaan vain muutaman kerran vuodessa noilla.

Vierailija
15/24 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ensimmäisen valurautapannuni ... jaa, oliskohan jotain 40 vuotta sitten. Annoin sitten tyttärelleni, kun meillä täällä kotona tarvitaan vähän erikokoisia pannuja. On myös teflonpannuja, yksi parempi ja kaksi muutama huonompi, joita ei käytetä oikeastaan koskaan. Mikähän olisi sellainen valurautaa parempi nykyaikainen pannu, jonka lapsenlapseni saisi sitten aikanaan omaan kotiinsa?

Vierailija
16/24 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollut viitisen vuotta, ja tykkään.

Vierailija
17/24 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään Swiss Diamondin pannuista. Paksu pohja, lämpeää tasaisesti, hyvä paistopinta, helppo puhdistaa, kestävä.

Vierailija
18/24 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän täällä maalla 50 vuotta käytössä ollutta valurautapannua.

Kaupungissa mulla on blinipannu valurautaa ja myös laidallinen valurautapannu.

Koskaan ei tarvitse ostaa enää pannuja.

Vierailija
19/24 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teflonjäämien on todettu aiheuttavan naisilla lihomista, mutta vaikutusmekaanismia ei ole vielä kyetty löytämään.

Vierailija
20/24 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meidän teflon-pannulla paistuvat pihvit hyvin. Varmaan joissain halvoissa alumiini-teflon-pannuissa on eri juttu. Meillä tehdään ruokaa joka pöivä, enkä ole vielä keksinyt yhtään paistettavaa ruokalajia, jota ei voisi tehdä kunnollisella teflon-pannulla.

Teflon pannu oikein käytettynä on täysin ikuinen. Jos pannu menee hajalle 5-10 vuoden kuluessa niin käytät sitä väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi