Mitä mieltä ihmisestä joka ei ikinä osallistu firman pikkujouluihin?
Taas lähestyy pikkujouluaika ja muut alkaa olla innoissaan ja sitten on tämä yksi joka ei taaskaan aio tulla paikalle.
Mitä te ajattelisitte tällaisesta? En oikein tiedä syytä että miksi ei tule.. Alkoholia ei käytä mutta voisi kai sitä syömään tulla ym. Ja poistua sen jälkeen. Miksi pitää jättää kokonaan väliin?
Kommentit (767)
Yleensä kaikki menee sinne vaan kyttäämään mitä muut tekee :D
Siksi minua ei kiinnosta mennä lähellekään, työkavereita on nähnyt konttorilla ihan tarpeeksi. Vietän mieluummin aikaa mieheni ja lasteni kanssa perjantai-iltana.
Kuulen muutenkin muilta että ketkä nolas, ja miten.
Ei tarvitse itse mennä paikan päälle ihmettelemään ja kiemurrella myötähäpeästä.
Sekin on ärsyttävää että kaikki kuvaa kännykällä koko ajan someen, en minä halua joutua kenenkään someen tahtomattani.
En mitään mieltä. Osallistuminen tai ei osallistuminen on vapaaehtoista enkä mieti kenenkään syytä ratkaisuunsa. Mutta mieti sinä mitä se sinulle kuuluu?
Mitä sinä hänestä odotat/haet/haluat kun sinua noin häiritsee että se ei osallistu ryyppäjäisiin?
Jätän väliin, koska en juo enkä jaksa sitä iänikuista kyselyä siihen liittyen.
Toisten känniääliö-käytös ei houkuttele.
Työmatka 30 km. Työpäivä loppuu klo 15.30. Ajaako kotiin ja tulla pikkujouluihin uudestaan klo 19.30? Ei oikein innosta.
- ei enää rajattomasti viinaa
- samat karvanaama-ukkelit (joka itsekin olen) näkee joka päivä muutenkin
- firmassa ei nuoria naisia, vain rupsahtaneita keski-ikäisiä perheellisiä hölöttäjiä
= en vaivaudu
Fiksu tyyppi, antaa toisten sekoilla kännipäissään.
En oikein mitään. Ei ole minulta pois, jos joku ei halua osallistua.
En halua nähdä enkä kuulla työkavereiden pettämisjuttuja pikkujouluissa enkä halua että työtoverit tulevat iskemään minua. Menen työpaikalle mieluiten niin että en tiedä mistään muusta kuin työasioista yhtään mitään. Kyllä sen aina näkee ketkä ovat vaivautuneita, ja kuka vaihtaa työpistettä pikkujoulujen jälkeen naama punaisena. Huhut kiertävät, ja humalaisten toilailuille nauretaan jälkikäteen. Minun seurassani jos puhuvat niin pyydän olemaan puhumatta. En halua tietää mitään.
Olen yksinyrittäjä, joten minua eivät pikkujoulut koske, mutta jos nuorempana olisi tullut kutsuja pikkujouluihin, niin iso syy välttää niitä olisi ollut ko. juhlien ilmeisesti yleinen ryyppääminen ja örveltäminen, ja vaikka itse ei tarvitse juoda, niin en olisi halunnut selitellä muille alkoholittomuuttani. En tiedä ovatko ajat muuttuneet, että enää ei tarvitse perustella juomattomuutta?
itse olen ajoittajan kaltainen. en tee työtä palkatta ja koska pikkujoulissa edustat firmaa enkä saa siitä palkka joten en mene töihin silloin.
Vierailija kirjoitti:
- ei enää rajattomasti viinaa
- samat karvanaama-ukkelit (joka itsekin olen) näkee joka päivä muutenkin
- firmassa ei nuoria naisia, vain rupsahtaneita keski-ikäisiä perheellisiä hölöttäjiä
= en vaivaudu
Itsellä sama:
- ei juuri ilmaista viinaa
- olen vanha kuten kaikki muutkin
- ei viitti enää
Kaikki missä on pukukoodi jätän ehdottomasti väliin. Muuten osallistumiseni riippuu siitä, että onko ruokatarjoilu menetetyn ajan väärtti. Nolla kiinnostus muuten johonkin pikkujouluihin.
Nainen joka ei lähde pikkujouluihin tuntee itsensä, eikä halun takia halua jälkipuheita.
Vierailija kirjoitti:
Näin esimiehenä kyllä ihmetyttää jos joku ei tule juhliin, vähän ikävä maku jää ko. henkilöstä.
Näin konsulttina ihmettelen että miksi yritykset pitävät noin epäammattimaisia esimiehiä palkkalistoillaan.
Haluan pitää viileän etäiset ja ammattimaiset välit työkavereihin. Tähän ei kuulu vapaa-ajan viettäminen yhdessä. Jos minun oletetaan olevan työkavereiden kanssa, siitä on syytä maksaa palkkaa. Pikkujouluista ei makseta.
En myöskään pidä jouluruoasta.
Enkä juhlista.
Enkä ihmisistä, joita en ole itse valinnut.
Ja kuten ensimmäinen kommentoija totesi, minulla on ihan elämä.
Vierailija kirjoitti:
Oma on asiansa, ei se yhden osallistumattomuus ole sinulta tai muilta pois
Minulle aivan sama, kuka osallistuu firman pikkujouiuihin, kuka ei milloinkaan. Ei ole ajattelmisen arvoinen asia.
Tylsiä tyyppejä. Toisaalta ne jotka pitävät itseään juhlien keskipisteenä ovat niitä kaikista ärsyttävimpiä :D Jotenkin antavat ymmärtää, että ilman heitä juhlat olisivat tylsät, mutta todellisuudessa kiekuvat ja kaakattavat humalassa koko illan ja nolaavat itsensä.