Mitä mieltä ihmisestä joka ei ikinä osallistu firman pikkujouluihin?
Taas lähestyy pikkujouluaika ja muut alkaa olla innoissaan ja sitten on tämä yksi joka ei taaskaan aio tulla paikalle.
Mitä te ajattelisitte tällaisesta? En oikein tiedä syytä että miksi ei tule.. Alkoholia ei käytä mutta voisi kai sitä syömään tulla ym. Ja poistua sen jälkeen. Miksi pitää jättää kokonaan väliin?
Kommentit (767)
Vierailija kirjoitti:
Minäpä tykkään pikkujouluista niin kovasti, että menen myös entisen työpaikkani pikkujouluihin, kun kutsu tuli. Tykkään myös työkavereistani ja muutamista entisen työpaikan kollegoista on tullut ihan ystäviä, joiden kanssa vietän aikaa mielelläni.
Haag entinen työpaikka, entiset työtoverit. Nyt kansat niiden kanssa kaveerata kun ei enää näe joka päivä
Kävin, enkä mene enää toiste. Hyi olkoon, naiset kaakattavat kurkku suorana pikkuhiprakassaan. Miehistä löytyy se muutama yököttävä elvistelijä.
En jaksa älämölö kännisiä ihmisiä. En myöskään istu kahvihuoneessa, jos huone täynnä, mutta en myöskään mene kauppaan, jos joutuu jonottamaan. Vihaan varmaan siis ihmisiä, mutta viihdyn omassa ja rajallisesti perheen seurassa. En nykyisin osallistu edes sukujuhliin, koska ei vaan huvita.
Nautin omasta ajasta ja omasta elämästäni, joten en tarvitse siihen muita.
Pikkujoulut ovat masentavia. Toimiston ilkeät ja läskit akat vauhdissa. Passaan.
Saattaa esim. stressata tai ahdistaa tollaset tilanteet syystä tai toisesta. monia syitä voi varmasti olla taustalla. Tai sit vaan haluu omaa aikaa. Vaikka moni muu tykkää käydä siellä niin ei se tarkota että kaikki tykkää.
Pikkujoulut on täysin turhia. Mieluummin joku hyvinvointipäivä, jossa liikuntaa tms.
pikkujouluja pidetään vain sen takia, että työpaikan alkkikset saavat taas yhden tekosyyn vetää kännit... siksi siellä ei raittiita ihmisiä oikein näy, tai korkeintaan käyvät näyttäytymässä ja sitten tulee kiire vaikka hakemaan lapsi hoidosta, kun mies/vaimo taas kerran on myöhässä tjv.
käytteköte ilosta töissä? vitu hetkeekään ylimäärästä missään firman toiminnassa mistä ei palkkaa saa.
mulla on ainakin niin paska työnanataja ettei nappaa (nokian renkaat)
Vierailija kirjoitti:
meidän firmassa pikkujoulut suunnittelee aina sama ihminen ja AINA on sama ohjelmapohja ja samat ruokailut. Tämän lisäksi samat jutut ja ihmiset ramppaamassa vessassa juomassa piilopulloistaan. Jutut ovat tylsiä: juorutaan muista ihmisistä. Kun on käynyt yksissä, tietää miten seuravaat menee.
Firmassamme on muutama ihminen, jotka eivät useinkaan pääse pikkujouluihin, minä heidän mukanaan. Luojan kiitos tänä vuonna voin käyttää tekosyynä isäni sairastumista ja sanoa, että niin huolissani elen ettei nyt tee mieli juhlia (en oikeasti ole, mutta en aio sitä heille kertoa). Yksi toinen työkaverini tietää, että hänen lapsensa tulee sairastumaan juuri pikkujouluja edeltävänä yönä pahaan oksennustautiin ja yhdeltä hajoaa auto.
eräänä vuonna oli tuo jokapaikan häärä (hän, joka aina pikkujoulut järjestää firmassamme) estynyt ja jonkun muun iti suunnitella pikkujoulut. Voi että ne olivat kivat. Kaikki kehuivat kilvan miten hyvin suunniteltu ja viihtyisät jne. mutta ei auttanut... ensi vuonna tuo jokapaikan häärä oli taas puikoissa...
Ihan kun meillä "kesäjuhlat".
Aina samat vanhemmat naiset suunnittelee ja aina samaa halpaa makkaraa ja tyhmää ohjelmaa, joku laulaa jotain humppaa ja arpajaiset ja kahvia ja tyhmiä mukahauskoja nolaa itsesi kisoja ja aina näille jää aikaa tehdä ja olla siellä ja (muut sairaanhoitajat ja lääkärit) tekee työt eivätkä kerkeä sinne kärsimään kun korkeintaan hakemaan jauhomakkaraa.
Ehkä muutkin voisi viettää työajan aivot narikassa mutta aina samat saa löysäillä ja joskus voisi tarjota vaihtelua juhliinkin.
Itse en osallistu pikkujouluihin, kun on koiria, joista yksi 5kk ikäinen ja pikkujoulu-ohjelmat sun muut aikataulutettu iltakuudesta puoleenyöhön asti, mikä ei oikein passaa koirien hoidon ja oman yksityiselämän aikataulujen kohdalla. Pennullakin vielä melko tarkat ruokinta-ja ulkoilutusajat. Toisekseen en jaksa roikkua yömyöhään työviikon päätteeksi miespuolisten kollegoiden kanssa, joilla osalla estot katoaa viinan myötä. Työyhteisöni on ICT-alalla, sekä asenteet naisia kohtaan edelleenkin melkoisen lapsellisia, vaikka pää-osa porukasta jo varttuneempia. Toinen liittyy myös nk. "virkistyspäiviin", niin modifoitu täysin tämän miesporukan ehdoilla. Eli en tule osallistumaan heidän mieltymyksiin viritettyihin virkistystapahtumiin...Olen mielummin töissä ja hoidan hommat asiakkuuksille. Jännää on, että firmasta häipyy jo huomattava osa naisista ja itsekin katson töitä muualta. Kyseessä siis valtiolle keskitettyjä palveluita toimittava nk. palvelukeskus. Edellinen toimari lähti kesällä lätkimään, kun onnistui vuodessa tuhoamaan toimivat systeemit ja joutui suurennuslasin alle esteellisyysasioissa. Tivin puolelta voi noita lueskella...
Sellainen joka möhlii alkoholia saatuaan. Eli minä. Ennemmin olen kotona kuin itseä nolaamassa ja muille pahaa mieltä aiheuttamassa. Ja ei, en jaksa katsoa humalaisia ihmisiä selvin päin, joten en sinne selvänä mene.
Tiukkapipo ja tyhmäntuntuinen jos ei edes kerran mene
Elämä on kiireistä, en halua käyttää vähäistä vapaa-aikaani työkavereideni kanssa, joiden kanssa muutenkin jo vietän n.38h/viikko. Mielummin menen ystäväporukan pikkujouluun tai illanviettoon.
Minä en tykkää yhdestäkään työkaverista. Siksi jätän pikkujoulut aina väliin.
Itse en osallistu enkä ole osallistunut edellisinkään vuosina, koska läheiselläni on syöpä. Edelleenkin minun pitää suojata itseni tässä koronatilanteessa. Jos ajattelet minua sinun pikkujoulujesi ilonpilaajaksi, niin voi voi. Minulla on pikkusen tärkeämmät asiat tässä elämässä menossa kuin jotkut bileet.
Näen työkavereitani töissä ihan riittävästi, joten minulla ei riitä motivaatio viettää heidän kanssaan vapaa-aikaani. He ovat aika erihenkisiä kuin minä, joten meillä ei löydy kovin paljoa yhteistä. Onneksi pikkujoulut on vapaaehtosia tapahtumia.
Vierailija kirjoitti:
Idoli. Kehtaisinpa itsekin jättää työpaikan kissanristiäisiä väliin. Ei niissä ikinä ole hauskaa, keski-ikäiset vaan leikkii teiniä kun saavat "olla vapaalla" yhden illan.
Niin ku naureskellaan älyttömille jutuille, on pissis pukeutumin kuin teinellä. Jotkut kännissä, ite joudun pinnistelemään että kestän sen teennäisyyden. Sit kun vielä työpaikka syrjintää ja osalle ei puhuta mitään, kun ovat kiusattuja. Tämän oon huomannut muissakin, muka hauskoissa akka porukoiden tapaamisissa ravintoloissa. Oon vahingossa joutunut seuraamaan vierestä.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on kiireistä, en halua käyttää vähäistä vapaa-aikaani työkavereideni kanssa, joiden kanssa muutenkin jo vietän n.38h/viikko. Mielummin menen ystäväporukan pikkujouluun tai illanviettoon.
Tai lepään kotona ja luen kirjaa. En ymmärrä miks minun pitäs vielä vapaa aikaani tuhlata näille energia syöpöille, kun työajasta jo muutaman tuntia joutuu kestämään näitten juttuja, vaikka ei oikeesti kiinnosta näidet jutut pätkääkään. Mitä koira teki aamulla, mitä ostin ja tilasin netissä, hyvinhän näissä turhan päiväsissä jutteluissa saa kulumaan vaikka ylipuolet työajasta. Sehän kai näissä hoitoalan tasoissa on tarkoituksenani. Istutaan tuntikaupalla juoruilemassa. Onneks palkka juoksee
Itse olen ollut suurimmasta osasta työpaikkojeni pikkujouluista pois. Tänäkin vuonna asiasta päätän samana päivänä, kun juhlat on. Eiköhän tuo ole jokaisen oma valinta.
Oma on asiansa, ei se yhden osallistumattomuus ole sinulta tai muilta pois