Ehkä ihmiset on pohjimmiltaan pahoja
Lopulta ihminen on äärettömän itsekäs olio. Miksi olla hyvä ihminen muille jos loppupeleissä ihmiset ovat pahoja. Pitäisikö alkaa tekemään pahaa ihmisille?
Kommentit (35)
Toteutn juuri uutta itseäni. Spårassa joku astui pikkuisen varpailleni ja pyysi anteeksi. En sanonut ettei haittaa kuten aiemmin olisin. Käänsin vain katseeni pois. Sitten itse hiukkasen tönäisin yhtä. En taaskaan sanonut mitään vaan käänsin selkäni. Uusi minä, alan pitää siitä.
Taidat olla ateisti. Tässä näkee ateistien "moraalin".
Aika jännä! Tuntuu että ihmiset kunnioittavat enemmän kun on tyly ilme päällä tuolla kadulla. Olen ollut liian kiltti.
Ap
Voi olla että kuvittelen mutta äsken yksi nuori nainen tuntui kääntävän nopeasti katseensa pois liukuportaissa kun katsoin häneen. En muista koska olisi viimeksi tapahtunut. Yrmy olemukseni tuntuu kiinnostavan.
Ihmisessä on mahdollisuus pahaan ja hyvään.
Jokainen on tehnyt pahaa, ehkä ajattelemattomuuttaan.
Jokaiseen ihmiseen vaikuttaa myös ympäristö, se mitä ja minkäikäisenä pahuutta ja hyvyyttä kohtaa. Pahuus ja hyvyys ovat ketjureaktioita.
Vaikka pahaa tehnyt on vastuussa teoistaan vaikuttaa asiaan se kaikki paha joka ympäristössä on.
Osa ihmisistä tuo näkyville piilossa olevan pahan itsessään.
Siloiteltujen julkisivujen alla on monesti pahaa joka kanavoituu niin, että jotkut ihmiset muuttuvat esim. tappajiksi.
Jokaisessa ihmisessä on siis ainekset pyhimykseksi ja massamurhaajaksi.
Itse uskon hengelliseen todellisuuteen.
Hyvän ja pahan taisteluun siinä todellisuudessa ynnä ihmisissä.
Vain hyvä saa aikaan ihmisessä kyvyn tehdä hyvää.
Uskon myös armoon. Väsynyt matkaaja pääsee lopulta perille. Matkalla langettiin, mutta noustiin taas.
Uskon kuitenkin myös rangaistukseen, pahantekijöille.
Äsken tilasin mäkkiaterian tyypiltä joka kysyi tilauksia jonossa olevilta. Ne alkoi jo valmistaa sitä mutta en jaksanut jonottaa 3 minuuttia kauempaa ja kävelin pois.
Lapset on viattomia-lässytys ärsyttää myös. Kysykää vaikka koulukiusatuilta. Lapset on pahimmillaan ihan samanlaisia julmia syöpäläisiä kuin aikuisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Lapset on viattomia-lässytys ärsyttää myös. Kysykää vaikka koulukiusatuilta. Lapset on pahimmillaan ihan samanlaisia julmia syöpäläisiä kuin aikuisetkin.
Lapsissa nimenomaan näkyy pahuus ja itsekkyys filtteröimättömänä. Aikuisen ja lapsen ero on vain siinä, että aikuinen kykenee laskelmoimaan, kenelle olla paha ja kenelle hyvä. Lapsi on paha toiselle, jos siltä tuntuu, vaikkei se pitkällä tähtäimellä olisi lapsen etujen mukaista.
No kyllä some ja netti ylipäätään on pudottanut viimeisetkin silmut silmistä. Suurin osa ihmisistä on sitä laatua, jota en välittäisi tavata koskaan.
Kamala kyynisyys iskee: luet uutisen jostain viattomasta vanhuksesta, jota on kauppakeskuksessa potkaistu äkkiarvaamatta kylkeen ja eikö lonkka mennyt. Juu, on varmaan vanhus louskuttanut leukojaan ja huudellet herjoja, tod.näk. juoppo ja rasisti, pitkään meni ennen kuin joku latasi.
On taas Kela jättänyt maksamatta köyhälle avustukset ja lapsikin kärsii. Lue: ei oo huvittanut toimittaa lippusia ja lappusia, muut toimittaa, mun ei tartte, minua ei koske säännöt, pääasia et saan mun jokapäiväisen pulloni (tai vaihtoehtoisesti vauhtiannoksen). Ja lapsen saatte pitää. Voin saada siitä muutaman kympin iltalehdeltä, kun annan kyyneleitä vuodattaen haastattelun siitä, kuin Suomessa viedään lapsetkin pesästä.
Ja nyt on kuollut joku miljonääri ja ai kun se oli niin hyvä ihminen, ei toista tule samanlaista. Lue: omisti koko elämänsä naisvihalle ja toisten hyväksikäytölle, teki siitä bisneksen tekemällä viihdettä toisille naisvihaisille ja hyväksikäyttäjille ja otti niiltä rahat pois. Ei tehnyt eläessään yhen yhtä hyvää tekoa. Tai ottihan se ne rahat tyhmiltä. Toisia samanlaisia tulee valitettavasti tilalle. jne jne jne
Persoonallisuushäiriöisillä ja narsisteilla on paha sydän.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen paha sydän? Narsismi johtuu yleensä lapsuuden kaltoinkohtelusta, jolloin terve itsetunto ei pääse kehittymään ja muista personallisuushäiriöistä (esim. riippuivainen, estynyt) et taida tietää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen paha sydän? Narsismi johtuu yleensä lapsuuden kaltoinkohtelusta, jolloin terve itsetunto ei pääse kehittymään ja muista personallisuushäiriöistä (esim. riippuivainen, estynyt) et taida tietää mitään.
No vdu väännetään sitten rautalangasta että pystyvät loukkaamaan ja vahingoittamaan toista mitä merkillisimmeistä syistä ja tuntematta syyllisyyttä tai katumusta.
Hyväksi synnytään. Ei näyttelemällä eri persoonallisuuksia kuin eri naamari olisi peiliin katsoessa joka aamu, mikä osoittaa ettei ole tietoinen itsestään, suosittelen itsetutkistelua ja löytämään itsensä. Pahaksi muututaan kun ei kestetä todellisuutta, toisten ihmisten raadollisuutta mikä käy egon päälle.
Ihmiset jotka eivät tiedosta ympärillään olevaa pahuutta luovat logiikankin keskusteluihin sen mukaan, muutama palikka kun loksahtaa paikalle alkaa ympärtämään miten maailma toimii ja ihmisten tarkoitusperät.
Kiitos kommentoijille, älykkäitä huomioita. Tein päätökseni. Alan elää itsekkäämmin tästä eteenpäin. Vieraat eivät ole vihollisiani mutten noteeraa heitä samalla tavalla ihmisinä kuin tuntemiani ihmisiä. Tähän mennessä olen ollut se kohtelias vieras ihminen. Tästä eteenpäin olen se itsekäs jossain määrin töykeä tuntematon joka välillä aiheuttaa ikävää oloa ympärilleen. Se, jota päivitellään keskustelupalstalla että minkälainen idiootti taas jossain olikaan. En tule olemaan idiootti tarkoituksella mutta jos oma etuni sitä vaatii, olen sellainen.
Olen tosissani.
Ap