Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun mies ramppaa vieraissa, millä logiikalla vika on niissä "toisissa naisissa"?

Vierailija
20.10.2017 |

Tämä ajatusmaailma on usemmankin kerran todettu ns. aikuisten naisten logiikaksi. Kun mies on (mahdollisesti toistuvasti) käynyt vieraissa, nainen ei ole suinkaan vihainen ja syyttävä miehelle vaan mouhoaa, millaisia h-tsuja ne "toiset naiset" ovat, kuinka eivät osaa pysyä erossa varatuista miehistä jne.

Ottamatta kantaa siihen, tietävätkö "toiset naiset" edes miehen olevan varattu (koska todennäköisesti mies on ollut omien puheidensa mukaan vapaa, juuri eronnut tai eroamassa), miten ihmeessä joku voi ajatella niin että mies on jokin tahdoton vässykkä, joka ei voi itse vaikuttaa tekemisiinsä ja niinpä mies on jokaisen naisen vietävissä, joten jos mies pettää, vastuu on "toisilla naisilla" mutta ei miehellä itsellään?

Mikä tällaiseen ajatteluun ja itsepetokseen on syynä? Ei voida myöntää, että mies kokee tarvetta käydä jostakin syystä vieraissa, ei haluta ajatella mistäköhän syystä vai mikä?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäytyjä ja käytöksen mahdollistaja...kumpi olikaan tyhmempi toistaan?

Jokaisella on oikeus seksuaaliseen vapauteen ja kaikkia tarpeita ei vaan tyydytetä yhden ihmisen kanssa. Perustuslakiin perustuva itsemääräämisoikeus oikeuttaa toteuttaa tuota vapauttaan.

Vierailija
2/50 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä minä ensisijaisesti olin vihainen aviomiehelleni ja hänestä siis otin myös eron, mutta kyllä minua loukkasi sen toisenkin naisen käytös, koska hän kyllä tiesi sekä minusta että lapsistani, oli jopa tavannut yhden heistä. Mutta naisen asenne oli se, että koska hänellä on ollut niin rankkaa elämässään, oli ihan oikein minua kohtaan, että hän nussi miestäni. Ihan ei auennut toi logiikka kyllä mulle... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä logiikasta olenkaan kyse. Tunteet ei toimi loogisesti.

Vierailija
4/50 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tietysti suurin syyllinen, mutta jos toinen nainen tietää että mies on varattu niin ei hänkään ole viaton pyhimys.

Vierailija
5/50 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa siihen, onko miehellä ns. hyvä syy syrjähypätä, niin faktahan on on että se mies on ainoa vastuullinen omaan vaimoonsa nähden. Ei se toinen nainen ole vaimon suhteen "velvollinen" olemaan uskollinen tai olemaan vokottelematta miehiä (mutta oman mahdollisen kumppaninsa suhteen taas vastaavasti on). Mies on se, jolla on velvollisuus omaa kumppaniaan, suhdettaan ja perhettään kohtaan olla lähtemättä jokaisen hameenhelman perään. Sitä ei toisten naisten (tai "toisten naistenkaan") kontolle saa millään laitettua.

Vierailija
6/50 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisitko itse purra ruokkivaa kättä?

Vierailija
7/50 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelee tuolla tavalla, ei sen miehen "saaminen" itsellekään aikanaan mikään saavutus ollut, kunhan oli sopivaan aikaan paikalla niin siinä se. Koska mieshän siis lähtee kenen tahansa naisen matkaan, ilman että on omaa tahtoa ja halua. Noinhan sen on oltava, jos miehellä ei ole vastuuta ja sen pettämisetkin on naisten syytä tyyliin ei olisi pettänyt mutta kun se vieras nainen. Ei ihme että vieraissa käy, koska eihän se ketään ja mitään halua, senkun on vaan vietävissä. Vaikka naimisiin ja perheelliseksikin, ei se siihenkään itse ole tietenkään vaikuttanut koska ei ole naisasioistaan muutenkaan vastuussa.

Vierailija
8/50 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitten saa miehen ramppaamaan vieraissa? No, nainen itse. 

Vierailija
9/50 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on molemmissa, jos molemmat tietää toisen olevan varattu. Sun mielestä ehkä ei, mun mielestä on. Kai se riippuu siitä millaisen moraalikäsityksen omistaa.

Ja miksi puhut vain petetyistä naisista? "Aikuisten naisten logiikka". Kuule, maailman sivun verran on olemassa miehiä, jotka on vedelleet vaimon syrjähyppyä ("toista miestä") turpaan. Kyllä ne hölmöilyt osataan ihan molemminpäin.

Vierailija
10/50 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa siihen, onko miehellä ns. hyvä syy syrjähypätä, niin faktahan on on että se mies on ainoa vastuullinen omaan vaimoonsa nähden. Ei se toinen nainen ole vaimon suhteen "velvollinen" olemaan uskollinen tai olemaan vokottelematta miehiä (mutta oman mahdollisen kumppaninsa suhteen taas vastaavasti on). Mies on se, jolla on velvollisuus omaa kumppaniaan, suhdettaan ja perhettään kohtaan olla lähtemättä jokaisen hameenhelman perään. Sitä ei toisten naisten (tai "toisten naistenkaan") kontolle saa millään laitettua.

Samaa mieltä osittain. Toisaalta kuitenkin ihmettelen sellaisten naisten moraalia ja etiikkaa, jotka levittävät reitensä tietäen miehen olevan perheellinen. Nainen ei ole käytöksestään tilivelvollinen petetylle vaimolle, mutta itselleen kyllä. Itse hän katsoo itseään peilistä ja on joko tyytyväinen tai tyytymätön siihen, kuka siellä on. Ei moraalia tai omaatuntoa voi kenellekään opettaa. Jos niitä ei ole, niitä ei ole.

Vierailija
11/50 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on tietysti suurin syyllinen, mutta jos toinen nainen tietää että mies on varattu niin ei hänkään ole viaton pyhimys.

Luuletko, että miehet sankoin joukoin kertovat olevansa varattuja tai naimisissa? Sinkkuja ne kaikki on, tai eronneita tai vähintään eroamassa ihan just. Vaikka eivät olisikaan. Harva nainen alkaa mihinkään säätöön jos kuulee, että mies on varattu. No joku kertaluonteinen syrjähyppy ehkä, mutta mitään suhdetta kovinkaan moni ala varatun kanssa.

Vierailija
12/50 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kyllä minä ensisijaisesti olin vihainen aviomiehelleni ja hänestä siis otin myös eron, mutta kyllä minua loukkasi sen toisenkin naisen käytös, koska hän kyllä tiesi sekä minusta että lapsistani, oli jopa tavannut yhden heistä. Mutta naisen asenne oli se, että koska hänellä on ollut niin rankkaa elämässään, oli ihan oikein minua kohtaan, että hän nussi miestäni. Ihan ei auennut toi logiikka kyllä mulle... 

Olikohan tuon "toisen naisen logiikka" kuitenkin sinun omaa tulkintaasi? Ette nyt kuitenkaan ilmeisesti tunteneet toisianne? Todennäköisesti nainen ajatteli, että ex-miehesi saa itse yrittää pitää avioliittonsa kasassa, jos se ylipäätään on mahdollista.

Niin, itse en lähtisi suhteeseen varatun kanssa, enkä myöskään sellaisen kanssa, joka jättää perheensä minun vuokseni... Taidan olla aika vaikeasti saavutettava...

Vierailija
13/50 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika on molemmissa, jos molemmat tietää toisen olevan varattu. Sun mielestä ehkä ei, mun mielestä on. Kai se riippuu siitä millaisen moraalikäsityksen omistaa.

Ja miksi puhut vain petetyistä naisista? "Aikuisten naisten logiikka". Kuule, maailman sivun verran on olemassa miehiä, jotka on vedelleet vaimon syrjähyppyä ("toista miestä") turpaan. Kyllä ne hölmöilyt osataan ihan molemminpäin.

Jos molemmat tietää toisen oleva varattu? Ajattelitko, että se varattu mies ei tiedä olevansa varattu?????? Kai se varattu tietää tilanteensa, eikä mitään "jos molemmat tietää".

Toisekseen, vaikka se toinen nainen kuinka tietäisi miehen olevan varattu, silti ainoa vastuullinen miehen parisuhteen kannalta on mies. Ei toinen nainen. Jos ei parisuhteen osapuoli itse pidä suhdettaan sitä vähää arvossa että on käymättä vieraissa, miten ihmeessä toisten suhteiden ja moraalin vartijoiksi pitäisi ryhtyä ulkopuolisten ihmisten? Se onko järkevää, fiksua tai moraalisesti oikein ryhtyä säätämään varatun kanssa, on eri asia, mutta ei se vaikka nainen tietäisi miehen olevan varattu, vähennä sen miehen vastuuta OMASTA parisuhteestaan millään tavalla.

Vierailija
14/50 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä itseänikin on ihmetyttänyt.

Vierailija
15/50 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä osittain. Toisaalta kuitenkin ihmettelen sellaisten naisten moraalia ja etiikkaa, jotka levittävät reitensä tietäen miehen olevan perheellinen. Nainen ei ole käytöksestään tilivelvollinen petetylle vaimolle, mutta itselleen kyllä. Itse hän katsoo itseään peilistä ja on joko tyytyväinen tai tyytymätön siihen, kuka siellä on. Ei moraalia tai omaatuntoa voi kenellekään opettaa. Jos niitä ei ole, niitä ei ole.

Niin, tuossahan puhutaan nyt naisen omasta moraalista ja vastuusta omaa itseään kohtaan, joka on aivan eri asia kuin vastuu kolmannen osapuolen parisuhteesta. Juuri niinkuin joku aikaisemmin kirjoitti, jos ei mieskään arvosta kumppaniaan ja suhdettaan vaan juoksee vieraissa -ja tämän kumppani vielä käytännössä hyväksyy höpisemällä jotakin kuinka toiset naiset vaan menee ja vie miehen- on aika kummallista vaatia, että suhdetta pidetään "uskollisena" vieraiden naisten toimilla.

On btw varmaan upea suhde ja mahtava mies, joka pysyy uskollisena ei suinkaan omasta tahdostaan vaan vain siksi, että muut naiset ei moraalisuuttaan suostu :D

Vierailija
16/50 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin naisilla nyt vain on oltava mies, aivan sama minkälainen. Ja silloin mieheksi kelpuutetaan lähes kuka tahansa, aivan sama onko alkoholiongelmaa tai työnvieroksumistaipumusta, vieraissa juostaan, omat ja lainatut rahat kuluu pubiin ja röökiin, mutta aina kaikki on vain muiden syytä, mitään vastuuta ei ole itsellä mistään voivoisentään. Ja niinpä se sama käytös jatkuu ja jatkuu, kun toinen sen mahdollistaa jatkuvalla ymmärryksellään ja muiden syyttelyllä.

Vierailija
17/50 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on kenen tahansa vietävissä ja todennäköisesti uskoton, miksi sellaisen kanssa halutaan olla ja puolustellaan sen tekemisiä, selitellen toisten naisten moraalista? Kun itsekin sanotaan, että toiset naiset vievät, toiset naiset vokottelevat?

Jos mies on kunnollinen ja parisuhteeseen oikein suhtautuva, arvostava ihminen, hän ei lähde vieraisiin vaikka millainen huippukaunotar tulisi tyrkylle ja kotona olisi paksu homssuinen vaimo. Jos kunnon mies ei halua olla paksun homssuisen vaimon kanssa vaan haluaa huippukaunottaria (tokihan jokaisella on oikeus näihin asioihin), hän jättää paksun vaimon eikä säädä kaunottaria siinä sivussa.

Vierailija
18/50 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies kokee tarvetta hakea seuraa toisesta naisesta, on tämän syynä se ettei miehen vaimo ole riittävän hyvä. Karu tosiasia.

Vierailija
19/50 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies kokee tarvetta hakea seuraa toisesta naisesta, on tämän syynä se ettei miehen vaimo ole riittävän hyvä. Karu tosiasia.

Ai vähän niin kuin Elisabeth Hurley nuorena ei ollut tarpeeksi kaunis? Kauniita naisia petetään siinä missä muitakin. Pettäjä pettää, ihan sama, mitä on kotona. Ja uskollinen on uskollinen, oman moraalinsa takia, ei siksi, mitä on kotona.

Vierailija
20/50 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa jotakinhan siitä omasta suhteesta puuttuu, jota haetaan muualta. Mitä se sitten onkaan, arvostusta, sitä että nähdään miehenä eikä vain elättäjänä, kuuntelua......