Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä valmistuit maisteriksi?

Vierailija
20.10.2017 |

Ja mitä alaa opiskelit? Entä montako vuotta tutkintoon kokonaisuudessaan meni aikaa (kandi+maisteri siis)?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuun olemaan todennäköisesti 36, täytän sinä vuonna kyllä 37

Kandiin meni 5 vuotta koska amk-tasolla tein

Maisteriin tulee menee 5 vuotta. Opiskeluvuodet siis 2001-2007 ja 2014-2019

Vierailija
2/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

YTM sosiaalityö, 4 vuotta yhteensä ja valmistuin 25v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-vuotias. Opiskelin 6 vuotta, 4 vuodessa kandiksi ja siitä 2 maisteriksi. Tosin tein yhden vuoden kandin ja maisterin opintoja päällekkäin.

Vierailija
4/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi keväällä/kesällä pitäisi valmistua maisteriksi (pääaineena suomen kieli, tarkemmin sanottuna valmistun mm suomen kielen ja äidinkielen opettajaksi) ja nyt alkoi viides opiskeluvuosi. Ihan tavoiteajassa siis valmistun ja olen nyt (ja valmistuessa) 23-vuotias :)

Ainakin opealalla tavoiteajassa (kandi + maisteri = 5 vuotta) valmistuneet työllistyvät parhaiten.

Vierailija
5/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

VTM sosiaalityö, valmistuin 27 vuotiaana. Kandiin meni 2 vuotta, maisteriin 2,5v (4,5 vuotta yhteensä).

Vierailija
6/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 v olin, neljä vuotta yhteensä.

Vierailija
7/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4:lle täytyy sanoa, että höpö höpö! Ne opettajat työllistyy joilla on suhteita ja hyvä maine. Sellainen opiskelija, joka tekee opintojen ohessa paljon sijaisuuksia työllistyy nopeimmin. Opiskeluajalla ei ole väliä.

Vierailija
8/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

23-vuotiaana valmistuin maisteriksi filosofian alalta. Tohtoriksi valmistuin 26-vuotiaana ja sitten oli pari vuotta tutkijatohtorin hommissa. Eihän niistä duuneista juurikaan rahaa saanut, joten opiskelin sitten kahdessa vuodessa lakimieheksi (oikeustieteen maisteri). Nyt olen 35-vuotias ja olen osakkaana kansainvälisessä asianajotoimistossa. Vuosipalkkani on yli 200k€ plus optiot. Kyllä opiskelu kannattaa.

Vierailija
9/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope kirjoitti:

Ensi keväällä/kesällä pitäisi valmistua maisteriksi (pääaineena suomen kieli, tarkemmin sanottuna valmistun mm suomen kielen ja äidinkielen opettajaksi) ja nyt alkoi viides opiskeluvuosi. Ihan tavoiteajassa siis valmistun ja olen nyt (ja valmistuessa) 23-vuotias :)

Ainakin opealalla tavoiteajassa (kandi + maisteri = 5 vuotta) valmistuneet työllistyvät parhaiten.

Ei todellakaan vaan ne, joilla on suhteita ja/tai tuuria. Tuli mullekin negatiivisena yllätyksenä, että rekrytoijaa ei kiinnosta tippaakaan arvosanat tai valmistumisaika

t. toinen ope

Vierailija
10/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 41 v kun valmistuin maisteriksi. Suoritin vanhanmallisesti eli ei ollut erikseen kandivaihetta. Aikaa kului 2v 2 kk.

Vierailija
11/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

23-vuotiaana valmistuin maisteriksi filosofian alalta. Tohtoriksi valmistuin 26-vuotiaana ja sitten oli pari vuotta tutkijatohtorin hommissa. Eihän niistä duuneista juurikaan rahaa saanut, joten opiskelin sitten kahdessa vuodessa lakimieheksi (oikeustieteen maisteri). Nyt olen 35-vuotias ja olen osakkaana kansainvälisessä asianajotoimistossa. Vuosipalkkani on yli 200k€ plus optiot. Kyllä opiskelu kannattaa.

Jos olisit töissä Suomessa, niin tuntisin sinut. ;)

Vierailija
12/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin suomen kieltä (+ 2 pitkää sivuainetta + 5 lyhyttä sivuainetta), maisterin papereden jälkeen kävin vielä erilliset pedagogiset opinnot, ja olin myös vuoden vaihto-oppilaana. Valmistuin 26-vuotiaana (menin yliopistoon vasta 19-vuotiaana pienen etsikkoajan jälkeen) ja pääsin samana vuonna töihin tekemään vuoden määräaikaista pätkää, joka muutettiin vuoden jälkeen vakipaikaksi. Ilman työkokemusta tai suhteita koko kouluun, henkilökuntaan tai kaupunkiinkaan, ihan vain haastattelun perusteella ensin pätkäläiseksi ja työni perusteella sitten vakiksi. Ei siihen työllistymiseen aina tarvita suhteita, pätevyys ja itsevarma, selkeä, rauhallinen käytös haastattelussa riittävät.

Vierailija
13/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 olin kun valmistuin maisteriksi. Siihen aikaan ei kandi- ja maisteriopintoja ollut erikseen, mutta maisterin papereiden suorittamiseen meni rahtusen vaille 5 vuotta. Oppialani on musiikki ja olin kanssani samaan aikaan aloittaneista ensimmäinen, joka valmistui. Sittemmin olen pikkuhiljaa värkännyt myös alani lisensiaatin tutkinnon. Siitä nyt ei paljon konkreettista hyötyä ole ollut, mitä nyt muuan projekti työllisti minut pariksi vuodeksi. Lisuun kulunutta aikaa on vaikea arvioida, kun vähä vähältä suoritin opintoja ja kirjoittelin tutkielmaani.

Äkkiä ne vuodet siellä yliopinsaunassa hurahtavat, eikä minusta nopean valmistumisen pitäisi olla mikään päätavoite. Useimmille opiskeluvuodet ovat aikuistumisen ja kypsymisen aikaa, johon on hyvä kuulua myös ansiotöitä, opiskelijarientoja ja vähän lomaakin. Pikemminkin sanoisin, että kovin nuorena valmistuneet ovat koulutusjärjestelmämme kasvattamia broilereita, joilla ei mitenkään voi olla kovin laajaa katsantokantaa elämään - kun ei kerran muuta ole eläessään tehnyt, kuin käynyt koulua ja opiskellut. Toki on töitä ja aloja, joissa kapea-alainen älyllinen näppäryys on tehokasta - mutta onko se hyväksi? Ja tällä en tarkoita, että notkutaan yliopistolla 10 vuotta bileissä.

Vierailija
14/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,5v meni, tai no siis 4v 3kk kun joulukuussa paperit sain ja opiskelut alkoi syyskuussa aikanaan. YTM, 22v olin kun paperit sain. Oli kyllä elämäni kamalimmat kaksi viikkoa papereiden saamisen jälkeen, kun sain vasta tammikuun alussa vakituisen, oman alan työpaikan. Tuntui ettei koko opiskelulla ollut mitään väliä, kun ei heti ollut työpaikkaa.

Vierailija
15/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4,5v meni, tai no siis 4v 3kk kun joulukuussa paperit sain ja opiskelut alkoi syyskuussa aikanaan. YTM, 22v olin kun paperit sain. Oli kyllä elämäni kamalimmat kaksi viikkoa papereiden saamisen jälkeen, kun sain vasta tammikuun alussa vakituisen, oman alan työpaikan. Tuntui ettei koko opiskelulla ollut mitään väliä, kun ei heti ollut työpaikkaa.

Vähästäpä sinä hötkyilet...

Vierailija
16/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin suomen kieltä (+ 2 pitkää sivuainetta + 5 lyhyttä sivuainetta), maisterin papereden jälkeen kävin vielä erilliset pedagogiset opinnot, ja olin myös vuoden vaihto-oppilaana. Valmistuin 26-vuotiaana (menin yliopistoon vasta 19-vuotiaana pienen etsikkoajan jälkeen) ja pääsin samana vuonna töihin tekemään vuoden määräaikaista pätkää, joka muutettiin vuoden jälkeen vakipaikaksi. Ilman työkokemusta tai suhteita koko kouluun, henkilökuntaan tai kaupunkiinkaan, ihan vain haastattelun perusteella ensin pätkäläiseksi ja työni perusteella sitten vakiksi. Ei siihen työllistymiseen aina tarvita suhteita, pätevyys ja itsevarma, selkeä, rauhallinen käytös haastattelussa riittävät.

Ja ripakopallinen tuuria. Itsekin tyystiin vieraaseen kaupunkiin muuttaneena sain parin opiskeluvuoden jälkeen ilman suhteita kesätyöpaikan, joka muuttui koulun ohelle tehtäväksi vakipaikaksi, joka taas poiki seuraavan työpaikan uudessa projektissa jne. Mutta olihan siinä ekassa haastattelussa varmaan vähän tuuriakin mukana, kemiat synkkas pomon kanssa heti, oli yhteisiä harrastuksia ja vaikka mitä.

Vierailija
17/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

8v maisterin tutkintoon nyt 33v. Parhaillaan tohtorikoulutuksessa. Kestää n. 4v.

Vierailija
18/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menit yliopistoon VASTA 19-vuotiaana. Kun tämän suomalaisen kouluputken suorittaa hyvin tiiviisti, ilman välivuosia, mennään yliopistoon aikaisintaan sinä vuonna, jona täyttää 19. Ja jos nyt aloittaa yliopistossa 19-vuotiaana ja täyttää vielä samana vuonna 20, on kulutellut kokonaista yhden lukuvuoden johonkin - toivottavasti sellaiseen, joka auttaa hiukan suhteuttamaan ja asettamaan asemaansa yliopiston hurskaat opinkappaleet.

Vierailija
19/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikoja sitten FK, historia 27- vuotiaana 6 vuodessa, Maisterin arvo anomuksesta ilman juhlallisia vihkimistä seuraavana keväänä. Tuolloin 1990- luvun alkupuolella HuK oli arvo, jonka sai, kun oli tietyt opintokokonaisuudet suoritettu, ei tutkinto.

Vierailija
20/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole maisteri, mutta DI. Valmistuin DI:ksi (teknillinen fysiikka) 24-vuotiaana. Opiskelin tasan 5 vuotta, joista yhden olin ulkomailla vaihdossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi