Minkä ikäisenä valmistuit maisteriksi?
Ja mitä alaa opiskelit? Entä montako vuotta tutkintoon kokonaisuudessaan meni aikaa (kandi+maisteri siis)?
Kommentit (71)
Valmistuin 31-vuotiaana humanistiselta alalta oltuani läsnä olevana opiskelijana 11 vuotta. Tosin tein noiden vuosien aikana ensin loppuun opistoasteen tutkintoni ja sen jälkeen olin sivutoimisesti töissä, joten tosiasiassa varsinaisia opiskeluvuosia oli ehkä 6-7. Suoritettuja sivuaineopintojakin kertyi 100 opintoviikkoa yli FM-tutkintoon vaaditun. Tuskin enää nykymaailmassa onnistuisi moiset laajan tutkinnon suorittamiset.
26 v, kun valmistuin OTMksi. 5 v meni.
Sitten myöhemmin asianajajatutkinto.
AA
Valmistuin 23-vuotiaana, tutkinto OTM. Ensimmäisen työpaikan sain kuukausi valmistumisen jälkeen, siitä asti olen ollut töissä ilman työttömyysjaksoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
FK:ksi 25-vuotiaana. Yhteensä opiskelin kuusi vuotta, HuK:n tutkintoon meni kolme vuotta. Opiskelin suomen kieltä, kirjallisuutta, kasvatustiedettä, erkkaa ym.
Sulla varmaan riittää kysyntää työmarkkinoilla😂
Humanisteilla ja filosofian tutkinnoilla voi pyyhkiä takapuolta. Jos töitä saa niin palkka on surkea. t. DI
ai. 9000€/kk. mulle ihan ok palkkatyöstä. tutkintoa vastaavaa työtä.
t. humanisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
FK:ksi 25-vuotiaana. Yhteensä opiskelin kuusi vuotta, HuK:n tutkintoon meni kolme vuotta. Opiskelin suomen kieltä, kirjallisuutta, kasvatustiedettä, erkkaa ym.
Sulla varmaan riittää kysyntää työmarkkinoilla😂
Humanisteilla ja filosofian tutkinnoilla voi pyyhkiä takapuolta. Jos töitä saa niin palkka on surkea. t. DI
ai. 9000€/kk. mulle ihan ok palkkatyöstä. tutkintoa vastaavaa työtä.
t. humanisti
Pieniä on silakat joulukaloiksi. MOT. t. DI
Valmistuin DI:ksi 24-vuotiaana ja TkT:ksi 37-vuotiaana.
KTM 28-vuotiaana. Aikaa kului 8 vuotta, koska olin yrittäjä ja muuallakin ehdin käydä töissä.
32-vuotiaana ostin maisterin arvon, ylemmän kk-tutkinnon sain kasaan edellisenä vuonna.
Aloitin 23-vuotiaana, opiskelin täyspäiväisenä vuoden, lopun opiskelin kokopäivätyön ohella. Valmistumiseen meni siksi 8 vuotta.