Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä valmistuit maisteriksi?

Vierailija
20.10.2017 |

Ja mitä alaa opiskelit? Entä montako vuotta tutkintoon kokonaisuudessaan meni aikaa (kandi+maisteri siis)?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4,5v meni, tai no siis 4v 3kk kun joulukuussa paperit sain ja opiskelut alkoi syyskuussa aikanaan. YTM, 22v olin kun paperit sain. Oli kyllä elämäni kamalimmat kaksi viikkoa papereiden saamisen jälkeen, kun sain vasta tammikuun alussa vakituisen, oman alan työpaikan. Tuntui ettei koko opiskelulla ollut mitään väliä, kun ei heti ollut työpaikkaa.

Ehditkö syrjäytyä?

Vierailija
22/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

23-vuotiaana valmistuin maisteriksi filosofian alalta. Tohtoriksi valmistuin 26-vuotiaana ja sitten oli pari vuotta tutkijatohtorin hommissa. Eihän niistä duuneista juurikaan rahaa saanut, joten opiskelin sitten kahdessa vuodessa lakimieheksi (oikeustieteen maisteri). Nyt olen 35-vuotias ja olen osakkaana kansainvälisessä asianajotoimistossa. Vuosipalkkani on yli 200k€ plus optiot. Kyllä opiskelu kannattaa.

Jos olisit töissä Suomessa, niin tuntisin sinut. ;)

Frankfurtissa olen, mutta voi hyvinkin olla että tunnetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KM 4,5 vuotta olin 25.

Vierailija
24/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin suomen kieltä (+ 2 pitkää sivuainetta + 5 lyhyttä sivuainetta), maisterin papereden jälkeen kävin vielä erilliset pedagogiset opinnot, ja olin myös vuoden vaihto-oppilaana. Valmistuin 26-vuotiaana (menin yliopistoon vasta 19-vuotiaana pienen etsikkoajan jälkeen) ja pääsin samana vuonna töihin tekemään vuoden määräaikaista pätkää, joka muutettiin vuoden jälkeen vakipaikaksi. Ilman työkokemusta tai suhteita koko kouluun, henkilökuntaan tai kaupunkiinkaan, ihan vain haastattelun perusteella ensin pätkäläiseksi ja työni perusteella sitten vakiksi. Ei siihen työllistymiseen aina tarvita suhteita, pätevyys ja itsevarma, selkeä, rauhallinen käytös haastattelussa riittävät.

Menit yliopistoon VASTA 19-vuotiaana. Kun tämän suomalaisen kouluputken suorittaa hyvin tiiviisti, ilman välivuosia, mennään yliopistoon aikaisintaan sinä vuonna, jona täyttää 19. Ja jos nyt aloittaa yliopistossa 19-vuotiaana ja täyttää vielä samana vuonna 20, on kulutellut kokonaista yhden lukuvuoden johonkin - toivottavasti sellaiseen, joka auttaa hiukan suhteuttamaan ja asettamaan asemaansa yliopiston hurskaat opinkappaleet.

Olin lukion jälkeen kauppakoulussa vuoden, mutta se ei tuntunut omalta alalta. Siellä oli kuitenkin kiva äikänopettaja ja kiinnostavaa äidinkieltä (markkinointi- ja viestintäpainotteista), ja ajattelin, että voisinhan minäkin ruveta samaan hommaan.

Vierailija
25/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

32-vuotiaana. Minulla oli ennestään ammattikorkeakoulututkinto, josta hyväksiluettiin aika paljon kursseja. Opiskelin töiden ohella 4 vuotta.

Vierailija
26/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 v FM, opiskeluaika 5 vuotta.

Vierailija
27/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

23-vuotiaana valmistuin maisteriksi filosofian alalta. Tohtoriksi valmistuin 26-vuotiaana ja sitten oli pari vuotta tutkijatohtorin hommissa. Eihän niistä duuneista juurikaan rahaa saanut, joten opiskelin sitten kahdessa vuodessa lakimieheksi (oikeustieteen maisteri). Nyt olen 35-vuotias ja olen osakkaana kansainvälisessä asianajotoimistossa. Vuosipalkkani on yli 200k€ plus optiot. Kyllä opiskelu kannattaa.

Jos olisit töissä Suomessa, niin tuntisin sinut. ;)

Frankfurtissa olen, mutta voi hyvinkin olla että tunnetaan.

Opiskelitko Leuvenissa?

Vierailija
28/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

OTM 24v, 5v

Vierailija
29/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on valmistua ensi vuonna. Vuosia tulee silloin 5 ja ikää 39.

Vierailija
30/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KTM 25v, 3v kandi + 2v maisteri. Lukion ja kandin jälkeisinä vuosina 1 välivuosi

Vierailija
31/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotiaana. Uimamaisteri

Vierailija
32/71 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

33-vuotiaana, YTM, pääaineena sosiaalityö. Viisi vuotta opiskelin.

Vierailija
33/71 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistetään galluppia tähän jatkoksi. Oletko maisteriksivalmistumisen jälkeen ollut työttömänä, kuinka kauan?

Vierailija
34/71 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskuntatieteellinen ala, 25-vuotiaana valmistuin maisteriksi ja yhteensä tutkintoihin meni 5,5 vuotta.

Vierailija
35/71 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistetään galluppia tähän jatkoksi. Oletko maisteriksivalmistumisen jälkeen ollut työttömänä, kuinka kauan?

Olin vuoden työttömänä ennen kuin sain työpaikan.

Vierailija
36/71 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-vuotiaana maisteriksi (meni 5,5 vuotta), 31-vuotiaana tohtoriksi, 34-vuotiaana AMK-tutkinto (tällä työllistyn) ja nyt aloitin vielä työn ohella uudet yliopisto-opinnot. Kivaa on itseään kehittää. :)

Vierailija
37/71 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

31 vuotiaana valmistuin, 10 vuotta meni yliopistolla ( avioero, pienen kroonisesti sairaan lapsen yh ), meinasin jo laittaa hanskat tiskiin. Onneksi en laittanut, sillä sain työpaikan kuukauden kuluttua valmistumisesta ja nyt olen ollut jo pitkään virassa. Löysin uuden miehenkin työpaikalta :)

Vierailija
38/71 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 vuotta PsM, opiskelin (kävin koulua) 17, 5 vuotta putkeen :o

Vierailija
39/71 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

29-vuotiaana. Opiskelin 7 vuotta, ja tuona aikana sain kaksi lasta. Väittelen parin vuoden päästä 35-vuotiaana.

Vierailija
40/71 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ope kirjoitti:

Ensi keväällä/kesällä pitäisi valmistua maisteriksi (pääaineena suomen kieli, tarkemmin sanottuna valmistun mm suomen kielen ja äidinkielen opettajaksi) ja nyt alkoi viides opiskeluvuosi. Ihan tavoiteajassa siis valmistun ja olen nyt (ja valmistuessa) 23-vuotias :)

Ainakin opealalla tavoiteajassa (kandi + maisteri = 5 vuotta) valmistuneet työllistyvät parhaiten.

Ei todellakaan vaan ne, joilla on suhteita ja/tai tuuria. Tuli mullekin negatiivisena yllätyksenä, että rekrytoijaa ei kiinnosta tippaakaan arvosanat tai valmistumisaika

t. toinen ope

Tiedän erään opettajan, jolla meni valmistumiseen yli 10 vuotta ja pääsi heti töihin. Teki sijaisuuksia samalla työnantajalle koko opiskeluajan ja taiteelliset harrastukset venyttivät opintoja.

Opettajantyötä tehdään persoonalla. Eivät siinä valmistumisajalla ole mitään merkitystä eikä arvosanoilla. Ei peruskoulussa ja lukiossa vaadita kovinkaan perusteellista tieteellistä osaamista.