Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä valmistuit maisteriksi?

Vierailija
20.10.2017 |

Ja mitä alaa opiskelit? Entä montako vuotta tutkintoon kokonaisuudessaan meni aikaa (kandi+maisteri siis)?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin 29 vuotiaana syksyllä ja valmistuin keväällä vajaa 5 vuotta myöhemmin. Alan töissä kohta 20 vuotta. Hyvin on ehtinyt, vaikka tunsin itseni vanhaksi siellä parikymppisten joukossa.

Vierailija
42/71 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

FM kun olin 40. HuK kun olin 30. Töissä välissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope kirjoitti:

Ensi keväällä/kesällä pitäisi valmistua maisteriksi (pääaineena suomen kieli, tarkemmin sanottuna valmistun mm suomen kielen ja äidinkielen opettajaksi) ja nyt alkoi viides opiskeluvuosi. Ihan tavoiteajassa siis valmistun ja olen nyt (ja valmistuessa) 23-vuotias :)

Ainakin opealalla tavoiteajassa (kandi + maisteri = 5 vuotta) valmistuneet työllistyvät parhaiten.

Äidinkielen opettajia maass riittää 

Vierailija
44/71 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ope kirjoitti:

Ensi keväällä/kesällä pitäisi valmistua maisteriksi (pääaineena suomen kieli, tarkemmin sanottuna valmistun mm suomen kielen ja äidinkielen opettajaksi) ja nyt alkoi viides opiskeluvuosi. Ihan tavoiteajassa siis valmistun ja olen nyt (ja valmistuessa) 23-vuotias :)

Ainakin opealalla tavoiteajassa (kandi + maisteri = 5 vuotta) valmistuneet työllistyvät parhaiten.

Ei todellakaan vaan ne, joilla on suhteita ja/tai tuuria. Tuli mullekin negatiivisena yllätyksenä, että rekrytoijaa ei kiinnosta tippaakaan arvosanat tai valmistumisaika

t. toinen ope

Tiedän erään opettajan, jolla meni valmistumiseen yli 10 vuotta ja pääsi heti töihin. Teki sijaisuuksia samalla työnantajalle koko opiskeluajan ja taiteelliset harrastukset venyttivät opintoja.

Opettajantyötä tehdään p

No enpä haluaisi, että lastani opettaisi luonnontieteiden opettaja, jolla ei ole tieteellistä osaamista. 

Vierailija
45/71 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 41 v kun valmistuin maisteriksi. Suoritin vanhanmallisesti eli ei ollut erikseen kandivaihetta. Aikaa kului 2v 2 kk.

Niin vanhan- vai uudenmallisesti. Kun minä opiskelin, oli vielä kandivaihe, mutta sitten se poistetttiin, heh.

Vierailija
46/71 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v. opiskelin tutkintoni eri maissa, tein  töitä ja ulkomaan keikkaa, pari lasta. ei kukaan ihmetellyt, miksi olin niin vanha valmistuessani. siitä suoraan tohtorikouluun. yhteiskuntatieteiljä. 

Vierailija
47/71 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

26-vuotiaana, opiskeluaika 5 vuotta. TM. Aika hyvin sikäli kun pidin kaksi välivuottakin ennen yliopisto-opintoja.

Vierailija
48/71 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihmise kuuliaisesti vastaa. LOL Tietenkin vain ne, jotka on valmistuneet suht nopeasti.Miksi sä tällasta utelet?

Vierailija
49/71 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

FK:ksi 25-vuotiaana. Yhteensä opiskelin kuusi vuotta, HuK:n tutkintoon meni kolme vuotta. Opiskelin suomen kieltä, kirjallisuutta, kasvatustiedettä, erkkaa ym.

Vierailija
50/71 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ihmise kuuliaisesti vastaa. LOL Tietenkin vain ne, jotka on valmistuneet suht nopeasti.Miksi sä tällasta utelet?

miten päädyit kuuliaisuuteen? ehkä he kertovat mielellään tarinansa. 

Vierailija
51/71 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FK:ksi 25-vuotiaana. Yhteensä opiskelin kuusi vuotta, HuK:n tutkintoon meni kolme vuotta. Opiskelin suomen kieltä, kirjallisuutta, kasvatustiedettä, erkkaa ym.

Sulla varmaan riittää kysyntää työmarkkinoilla😂

Vierailija
52/71 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites onko kokemuksia siitä ettei opinnot etenekään ns tavoite ajassa?

Onko kukaan hidastellut ihan ilman kummempaa syytä, ei kiirettä työelämään tmv?

Vierailija
53/71 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta meni (oikeastaan 4,5 mutta olin loppuvaiheessa kokoaikaisesti töissä niin venähti). 25v valmistuin.

Vierailija
54/71 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On riittänyt.

Vierailija
55/71 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 29 ja tutkinto FM. Reilu 8v opiskelin (kandi- ja maisterivaiheet yhteensä), motivaatio oli aika pahasti hukassa.

Vierailija
56/71 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Humanisteilla ja filosofian tutkinnoilla voi pyyhkiä takapuolta. Jos töitä saa niin palkka on surkea. t. DI

Vierailija
57/71 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

52 vuotiaana, oikeustieteen maisteriksi. 

Vierailija
58/71 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Humanisteilla ja filosofian tutkinnoilla voi pyyhkiä takapuolta. Jos töitä saa niin palkka on surkea. t. DI

Kyllä opettajille edelleenkin on töitä.

Vierailija
59/71 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin suomen kieltä (+ 2 pitkää sivuainetta + 5 lyhyttä sivuainetta), maisterin papereden jälkeen kävin vielä erilliset pedagogiset opinnot, ja olin myös vuoden vaihto-oppilaana. Valmistuin 26-vuotiaana (menin yliopistoon vasta 19-vuotiaana pienen etsikkoajan jälkeen) ja pääsin samana vuonna töihin tekemään vuoden määräaikaista pätkää, joka muutettiin vuoden jälkeen vakipaikaksi. Ilman työkokemusta tai suhteita koko kouluun, henkilökuntaan tai kaupunkiinkaan, ihan vain haastattelun perusteella ensin pätkäläiseksi ja työni perusteella sitten vakiksi. Ei siihen työllistymiseen aina tarvita suhteita, pätevyys ja itsevarma, selkeä, rauhallinen käytös haastattelussa riittävät.

Miten niin vasta 19v? Mä täytin ylioppilaskeväänä 19v eli en olisi millään päässyt aikaisemmin yliopistoon.

Vierailija
60/71 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 41 v kun valmistuin maisteriksi. Suoritin vanhanmallisesti eli ei ollut erikseen kandivaihetta. Aikaa kului 2v 2 kk.

Niin vanhan- vai uudenmallisesti. Kun minä opiskelin, oli vielä kandivaihe, mutta sitten se poistetttiin, heh.

2009 oli kandivaihe, nyt näemmä taas, kun lapseni sai kandinpaperit. Koska se on ollut poissa?