Minkä ikäisenä valmistuit maisteriksi?
Ja mitä alaa opiskelit? Entä montako vuotta tutkintoon kokonaisuudessaan meni aikaa (kandi+maisteri siis)?
Kommentit (71)
FM kun olin 40. HuK kun olin 30. Töissä välissä.
Ope kirjoitti:
Ensi keväällä/kesällä pitäisi valmistua maisteriksi (pääaineena suomen kieli, tarkemmin sanottuna valmistun mm suomen kielen ja äidinkielen opettajaksi) ja nyt alkoi viides opiskeluvuosi. Ihan tavoiteajassa siis valmistun ja olen nyt (ja valmistuessa) 23-vuotias :)
Ainakin opealalla tavoiteajassa (kandi + maisteri = 5 vuotta) valmistuneet työllistyvät parhaiten.
Äidinkielen opettajia maass riittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ope kirjoitti:
Ensi keväällä/kesällä pitäisi valmistua maisteriksi (pääaineena suomen kieli, tarkemmin sanottuna valmistun mm suomen kielen ja äidinkielen opettajaksi) ja nyt alkoi viides opiskeluvuosi. Ihan tavoiteajassa siis valmistun ja olen nyt (ja valmistuessa) 23-vuotias :)
Ainakin opealalla tavoiteajassa (kandi + maisteri = 5 vuotta) valmistuneet työllistyvät parhaiten.
Ei todellakaan vaan ne, joilla on suhteita ja/tai tuuria. Tuli mullekin negatiivisena yllätyksenä, että rekrytoijaa ei kiinnosta tippaakaan arvosanat tai valmistumisaika
t. toinen ope
Tiedän erään opettajan, jolla meni valmistumiseen yli 10 vuotta ja pääsi heti töihin. Teki sijaisuuksia samalla työnantajalle koko opiskeluajan ja taiteelliset harrastukset venyttivät opintoja.Opettajantyötä tehdään p
No enpä haluaisi, että lastani opettaisi luonnontieteiden opettaja, jolla ei ole tieteellistä osaamista.
Vierailija kirjoitti:
Olin 41 v kun valmistuin maisteriksi. Suoritin vanhanmallisesti eli ei ollut erikseen kandivaihetta. Aikaa kului 2v 2 kk.
Niin vanhan- vai uudenmallisesti. Kun minä opiskelin, oli vielä kandivaihe, mutta sitten se poistetttiin, heh.
30v. opiskelin tutkintoni eri maissa, tein töitä ja ulkomaan keikkaa, pari lasta. ei kukaan ihmetellyt, miksi olin niin vanha valmistuessani. siitä suoraan tohtorikouluun. yhteiskuntatieteiljä.
26-vuotiaana, opiskeluaika 5 vuotta. TM. Aika hyvin sikäli kun pidin kaksi välivuottakin ennen yliopisto-opintoja.
Ja ihmise kuuliaisesti vastaa. LOL Tietenkin vain ne, jotka on valmistuneet suht nopeasti.Miksi sä tällasta utelet?
FK:ksi 25-vuotiaana. Yhteensä opiskelin kuusi vuotta, HuK:n tutkintoon meni kolme vuotta. Opiskelin suomen kieltä, kirjallisuutta, kasvatustiedettä, erkkaa ym.
Vierailija kirjoitti:
Ja ihmise kuuliaisesti vastaa. LOL Tietenkin vain ne, jotka on valmistuneet suht nopeasti.Miksi sä tällasta utelet?
miten päädyit kuuliaisuuteen? ehkä he kertovat mielellään tarinansa.
Vierailija kirjoitti:
FK:ksi 25-vuotiaana. Yhteensä opiskelin kuusi vuotta, HuK:n tutkintoon meni kolme vuotta. Opiskelin suomen kieltä, kirjallisuutta, kasvatustiedettä, erkkaa ym.
Sulla varmaan riittää kysyntää työmarkkinoilla😂
Mites onko kokemuksia siitä ettei opinnot etenekään ns tavoite ajassa?
Onko kukaan hidastellut ihan ilman kummempaa syytä, ei kiirettä työelämään tmv?
5 vuotta meni (oikeastaan 4,5 mutta olin loppuvaiheessa kokoaikaisesti töissä niin venähti). 25v valmistuin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On riittänyt.
Olin 29 ja tutkinto FM. Reilu 8v opiskelin (kandi- ja maisterivaiheet yhteensä), motivaatio oli aika pahasti hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humanisteilla ja filosofian tutkinnoilla voi pyyhkiä takapuolta. Jos töitä saa niin palkka on surkea. t. DI
52 vuotiaana, oikeustieteen maisteriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humanisteilla ja filosofian tutkinnoilla voi pyyhkiä takapuolta. Jos töitä saa niin palkka on surkea. t. DI
Kyllä opettajille edelleenkin on töitä.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelin suomen kieltä (+ 2 pitkää sivuainetta + 5 lyhyttä sivuainetta), maisterin papereden jälkeen kävin vielä erilliset pedagogiset opinnot, ja olin myös vuoden vaihto-oppilaana. Valmistuin 26-vuotiaana (menin yliopistoon vasta 19-vuotiaana pienen etsikkoajan jälkeen) ja pääsin samana vuonna töihin tekemään vuoden määräaikaista pätkää, joka muutettiin vuoden jälkeen vakipaikaksi. Ilman työkokemusta tai suhteita koko kouluun, henkilökuntaan tai kaupunkiinkaan, ihan vain haastattelun perusteella ensin pätkäläiseksi ja työni perusteella sitten vakiksi. Ei siihen työllistymiseen aina tarvita suhteita, pätevyys ja itsevarma, selkeä, rauhallinen käytös haastattelussa riittävät.
Miten niin vasta 19v? Mä täytin ylioppilaskeväänä 19v eli en olisi millään päässyt aikaisemmin yliopistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 41 v kun valmistuin maisteriksi. Suoritin vanhanmallisesti eli ei ollut erikseen kandivaihetta. Aikaa kului 2v 2 kk.
Niin vanhan- vai uudenmallisesti. Kun minä opiskelin, oli vielä kandivaihe, mutta sitten se poistetttiin, heh.
2009 oli kandivaihe, nyt näemmä taas, kun lapseni sai kandinpaperit. Koska se on ollut poissa?
Aloitin 29 vuotiaana syksyllä ja valmistuin keväällä vajaa 5 vuotta myöhemmin. Alan töissä kohta 20 vuotta. Hyvin on ehtinyt, vaikka tunsin itseni vanhaksi siellä parikymppisten joukossa.