Miksei ravintolassa muka saisi imettää?
Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?
Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.
Kommentit (2693)
Surullista miten ihmiset on niin ahdasmielisiä. Suomalaiset ois paljon onnellisempia jos kaikki turhanpäiväinen kitinä lopetettaisiin, ja keskityttiin omiin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vauvan pitäisi syödä vessassa? Söisitkö itse?
Alan pikkuhiljaa kyllästyä näihin samaistamisiin asioissa, joilla ei ole paljonkaan tekemistä toistensa kanssa.
On eri asia istua käsienpesualtaan vieressä syödä veitsen ja haarukan kanssa lautaselta - kuin uinua äidin sylissä, ja imeä sitä rintaa wc:ssä. Maito suihkuaa nännistä suoraan suuhun. Ja mikä parasta, wc-imetyksessä voit pestä kädet lämpimällä vedellä ja saippualla ennen ja jälkeen imetyksen. Ja vielä enempi, voit vaihtaa vaipat ennen imetystä. Käytetyn vaipan voi pudottaa sille varattuun roskikseen. Kaikki nämä pisteet löytyy wc:stä.
Vai vaihdatko kakkapökälevaipan ravintolan pöydällä, kun parin metrin päässä joku syö muusia ja lihapullia. Nimittäin siihen tämä Minulla On Oikeus Huoltaa Minun Lastani Siellä Missä Tarve Ilmenee -liike kohta johtaa.
Pökäle kuin pökäle, olethan joskus itsekin ollut vauva.
(olen, mutta äitini näki maailman kokonaisvaltaisesti, myös silloin kun odotti vauvojaan tai hoivasi heitä, hänellä säilyi sivistys kuolemaansa saakka, vatsa 'ei turvonnut koskaan liikaa' niin että se olisi estänyt näkemästä muita ihmisiä ja heidän tarpeitaan)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pikaruokalassa töissä. Tänään joku mamma päätti asiakseen alkaa imettää keskellä ravintolaa ja vielä juoksutti mua hakemaan ketsuppia ja haarukoita ja veitsiä, kun hänellä on nyt tilanne päällä.
Mua suoraan sanottuna ällötti.Olet väärällä alalla. Et selkeästi sovellu ASIAKASPALVELUALALLE ollenkaan.
Ällöttääkö sinua lihavat, kaljut jne ASIAKKAINA myös?Tää mamma olis aivan hyvin voinut imettää huomaamatta, mutta piti tietenkin mahdollisimman näkyvälle paikalle parkkeerata perseensä ja ottamaan utareensa näkyville. Haarukat ja veitset ja ketsupitkin oliai varmasti voinut ottaa itse tilatessaan ruokaa.
Paljon käy äitejä jotka imettävät, mutta ovat yleensä jossain nurkkapöydässä mahdollisimman huomaamattomina, eivätkä juoksuta meitä työntekijöitä. Huonosti liikkuvat ja liikuntavammaiset ovat asia erikseen. Heitä kyllä palvellaan kantamalla kaikki pöytään, mutta muuten asiakkailla on itsepalvelu juomien, ketsuppien ja työkalujen kanssa.Oliko sillä hetkellä yhtään nurkkausta vapaana?
Nurkkapöydät olivat kaikki vapaana. Mutta piti tietenkin kaikkein näkyvimmälle paikalle päästä esittelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan pikkuhiljaa kyllästyä näihin samaistamisiin asioissa, joilla ei ole paljonkaan tekemistä toistensa kanssa.
On eri asia istua käsienpesualtaan vieressä syödä veitsen ja haarukan kanssa lautaselta - kuin uinua äidin sylissä, ja imeä sitä rintaa wc:ssä. Maito suihkuaa nännistä suoraan suuhun. Ja mikä parasta, wc-imetyksessä voit pestä kädet lämpimällä vedellä ja saippualla ennen ja jälkeen imetyksen. Ja vielä enempi, voit vaihtaa vaipat ennen imetystä. Käytetyn vaipan voi pudottaa sille varattuun roskikseen. Kaikki nämä pisteet löytyy wc:stä.
Vai vaihdatko kakkapökälevaipan ravintolan pöydällä, kun parin metrin päässä joku syö muusia ja lihapullia. Nimittäin siihen tämä Minulla On Oikeus Huoltaa Minun Lastani Siellä Missä Tarve Ilmenee -liike kohta johtaa.
Pökäle kuin pökäle, olethan joskus itsekin ollut vauva.(olen, mutta äitini näki maailman kokonaisvaltaisesti, myös silloin kun odotti vauvojaan tai hoivasi heitä, hänellä säilyi sivistys kuolemaansa saakka, vatsa 'ei turvonnut koskaan liikaa' niin että se olisi estänyt näkemästä muita ihmisiä ja heidän tarpeitaan)
No imettää voi siellä missä muutkin syö ja kadet muutenkin voi käydä pesemässä ennen syömistä ja kakat voi käydä pesemässä sitten siellä vessassa.
Ei, kun ei kukaan äiti muuta vessaan asumaan vaikka vauva tuleekin.
Ei vaikka kuinka sulta rupee hermo menemään.
Ikävä kyllä sun täytyy mennä syömään se sun pullamuusis nyt vessaan, imettävät äidit ei sinne mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä tässä julki-imetyksen paheksumisessa on se, että suurin osa paheksujista tuntuu olevan toisia naisia.
Aattele, niin on! Jotkut on jopa ÄITEJÄ.
Siinä mahtaa olla sulle ihmettelemistä.Sinänsä on mukava huomata, että kaikki eivät menetä käytöstapojaan ja kykyä huomioida muita ihmisiä, vaikka saavatkin lapsen.
Ehkä lapsen synnyttäminen, imetys, ja muiden ihmisten kiusaaminen eivät ole näiden naisten elämäntehtävä.Toisilla äideillä vissiin valuu aivot synnytyksessä pihalle, ei tarvitse enää ottaa muita ihmisiä huomioon.. saa mölytä ja sikailla miten ja missä huvittaa.
Uskon että me jotka osataan käyttäytyä, ollaan kuitenkin enemmistö, mutta ne kotkottavat sikailijamammat pitävät niin suurta mölyä että helposti aletaan kuvitella että jokainen pimahtaa vaivan saatuaan johonkin mammailumoodiin missä pitää tehdä kaikki mahdollisimman julkisesti ja suurieleisesti, ettei vaan kellekään jää epäselväski että siinä ollaan nyt niin äitiä niin äitiä että....
"Tyhjät tynnyrit kolisee eniten" sanonta sopii hyvin tähänkin.
Aivan näin, minusta jossain on ihan ok imettää julkisella paikallakin, mutta yleisessä ruokapaikassa ei ole OK imettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä tässä julki-imetyksen paheksumisessa on se, että suurin osa paheksujista tuntuu olevan toisia naisia.
Aattele, niin on! Jotkut on jopa ÄITEJÄ.
Siinä mahtaa olla sulle ihmettelemistä.Sinänsä on mukava huomata, että kaikki eivät menetä käytöstapojaan ja kykyä huomioida muita ihmisiä, vaikka saavatkin lapsen.
Ehkä lapsen synnyttäminen, imetys, ja muiden ihmisten kiusaaminen eivät ole näiden naisten elämäntehtävä.Toisilla äideillä vissiin valuu aivot synnytyksessä pihalle, ei tarvitse enää ottaa muita ihmisiä huomioon.. saa mölytä ja sikailla miten ja missä huvittaa.
Uskon että me jotka osataan käyttäytyä, ollaan kuitenkin enemmistö, mutta ne kotkottavat sikailijamammat pitävät niin suurta mölyä että helposti aletaan kuvitella että jokainen pimahtaa vaivan saatuaan johonkin mammailumoodiin missä pitää tehdä kaikki mahdollisimman julkisesti ja suurieleisesti, ettei vaan kellekään jää epäselväski että siinä ollaan nyt niin äitiä niin äitiä että....
"Tyhjät tynnyrit kolisee eniten" sanonta sopii hyvin tähänkin.Aivan näin, minusta jossain on ihan ok imettää julkisella paikallakin, mutta yleisessä ruokapaikassa ei ole OK imettää.
On, se on ihan ok imettää ravintolassa. Kun vauvalla saattaa tulla nälkä vaikka ravintolassa. Vessassa imetys taas ei välttämättä ole ihan viisasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintolanpöydässä imetys on oksettavaa PISTE. Se että siihen on oikeus tai ei ole, ei poista sitä että se on OKSETTAVAA!
No sitten pittää oksentaa. Ei siinä sitten muu auta.
Hienoa, että myönnät oksettavuuden
Sinun oksettavuuden? Ehdottomasti. Mielenterveyspotilaan raivoaminen on aina vastenmielistä ja oksettavaa.
Sairauden halveksiminen ja siitä pilkkaaminen. Se jos joku on vastenmielistä/oksettavaa. Minä sanon mielipiteeni, en julkisesta rintaruokinnasta vaan... rintaruokinnasta ravintolassa. Sinä taas haukut minua sairaudella, ei ole kovin viisasta toimintaa haukkua MT-potilaita. Sinä et taida tuntea yhtään mt-potilasta? Onko kellään lähipiirissäsi ollut esim. masennusta? Se ei ole mikään vitsi, eikä sitä saa piiloon niin kuin paljasta rintaa.
On, lähipiirissä on masennuksesta ja skitsofreniasta kärsiviä. He eivät tosin ole kusipäisiä ja oksettavia muita ihmisiä kohtaan. En halveksi mt-potilaita, mutta halveksin kaltaisiasi mt-ihmisiä, jotka vertauskuvallisesti oksentavat omat traumansa ja pahan olonsa muiden viattomien ihmisten päälle. Mm. lasten. Ja edelleen, olen lapseton. Ota tämä oppina, niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Mt-ongelmat eivätkä traumat ole mitään hyviä tekosyitä olla kusipää ja oksettava ihminen muita kohtaan. Kun vihaat muita, saat vain vihaa itseäsi kohtaan ja eristäydyt entisestään. Ja se on ihan sinun omaa syytäsi.
En vihaa muita. En lapsia. En äitejä. Ravintolassa imettäminen, kuin toiset yrittävät nauttia ruuastaan on vain mielestäni OKSETTAVAA! Nämä diagnoosit ovat sinun omiasi.
Alan kuvaamaan imettäjiä ravintoloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 36v kirjoitti:
Aika uskomaton ajattelutapa minusta, että vauvan täytyy tyytyä syömään ravintolassa vessan nurkassa, kun muidenkaan ihmisten ei tarvitse ravintolassa ollessaan syödä vessassa. Miltä teistä aikuiset tuntuisi, jos teidät komennettaisiin ravintolan vessaan syömään? Minusta vauvan imettäminen on yksi maailman luonnollisimmista asioista ja jos joku imettää vauvaansa julkisella paikalla, niin se ei minua jaksa kiinnostaa, koska muutkin ihmiset syövät julkisella paikalla.
Siis miksi sitä vauvaa pitää imettää siellä ravintolassa ollenkaan, salin puolella tai vessassa.
Olen mäkin äiti mutta ei kyllä tollasta tilannetta koskaan tullut eteen vauva-aikana. Ihmeellistä kun tästä saadaan tällanen tragedia ja draama aikaan. Olkaa menemättä ravintolaan jos ettette osaa imettää ennen sinne menoa tai antaa vaikka korviketta pullosta. Ei pitäis olla maailmanloppu pysyä pois ravintolasta imettämästä, hyvänen aika sentään.Ei pysty ei. Siellä me äidit vaan imetämme ja imetämme ja vauva pieree ja puklaa ja kakka haisee! Maito tirskuu ja miehet itkee ja lapset huutaa ja naiset rukoilee! Kuin maailmanlopun meininki!
Ja sinä et voi sille mitään. Onko voimaton olo?Olen eri, eikä ole voimaton olo. Monenlaisissa ruokaravintoloissa opiskeluaikana tarjoilleena voin kertoa, että jos joku seurue käyttäytyy sopimattomasti ja häiriten muita asiakkaita, heille ensin huomautetaan ystävällisesti. Jos se ei auta, heitä pyydetään poistumaan. Tarvittaessa tulee virkavalta paikalle. Nopeasti.
Ravintola on näet liikeyritys, jonka toimiala on myydä asiakkailleen ruokaa ja juomaa.
Imetyksellään huomiota metsästävä häiriintynyt mamma ei ole erityisen hyvä asiakas. Saa olla, jos käyttäytyy ihmismäisesti. Mutta voin kertoa, että keittiön puolella huokaillaan raskaasti, kun vauvankiesit täydessä lastissa muutama pikkulapsi vanavedessään tunkee ovesta. Silloin toivotaan, että voi kun eivät sotkisi hirveästi, rupeaisi huutamaan ja lähtisivät pian.
Yleensä jokainen toive on turha.Yhä ravintola-alalla työskentelevänä voin kertoa sinulle, miten hommat menee nykyään. Yhtään lapsiperhettä emme ole joutuneet heittämään ulos, humalaisia ja öykkäröiviä keski-ikäisiä aikuisseurueessa ollaan heitetty senkin edestä. Harvemmin mitään dramaattista tapahtuu, vaikka jotkut asiakkaat ovatkin töykeitä ja ylimielisiä. Enemmän henkilökuntaa rassaa pikkujouluporukat, ne jos mitkä osaa sikailla.
Mäkin voin kolmantena ravintolassa työskelleensä ihmisenä todeta, että ketään ei hymyilytä kun pukkulapsiperhe levittäytyy ravintolaan.
Vierailija kirjoitti:
Alan kuvaamaan imettäjiä ravintoloissa.
Ei kannata, sitähän ne juuri haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 36v kirjoitti:
Aika uskomaton ajattelutapa minusta, että vauvan täytyy tyytyä syömään ravintolassa vessan nurkassa, kun muidenkaan ihmisten ei tarvitse ravintolassa ollessaan syödä vessassa. Miltä teistä aikuiset tuntuisi, jos teidät komennettaisiin ravintolan vessaan syömään? Minusta vauvan imettäminen on yksi maailman luonnollisimmista asioista ja jos joku imettää vauvaansa julkisella paikalla, niin se ei minua jaksa kiinnostaa, koska muutkin ihmiset syövät julkisella paikalla.
Siis miksi sitä vauvaa pitää imettää siellä ravintolassa ollenkaan, salin puolella tai vessassa.
Olen mäkin äiti mutta ei kyllä tollasta tilannetta koskaan tullut eteen vauva-aikana. Ihmeellistä kun tästä saadaan tällanen tragedia ja draama aikaan. Olkaa menemättä ravintolaan jos ettette osaa imettää ennen sinne menoa tai antaa vaikka korviketta pullosta. Ei pitäis olla maailmanloppu pysyä pois ravintolasta imettämästä, hyvänen aika sentään.Ei pysty ei. Siellä me äidit vaan imetämme ja imetämme ja vauva pieree ja puklaa ja kakka haisee! Maito tirskuu ja miehet itkee ja lapset huutaa ja naiset rukoilee! Kuin maailmanlopun meininki!
Ja sinä et voi sille mitään. Onko voimaton olo?Olen eri, eikä ole voimaton olo. Monenlaisissa ruokaravintoloissa opiskeluaikana tarjoilleena voin kertoa, että jos joku seurue käyttäytyy sopimattomasti ja häiriten muita asiakkaita, heille ensin huomautetaan ystävällisesti. Jos se ei auta, heitä pyydetään poistumaan. Tarvittaessa tulee virkavalta paikalle. Nopeasti.
Ravintola on näet liikeyritys, jonka toimiala on myydä asiakkailleen ruokaa ja juomaa.
Imetyksellään huomiota metsästävä häiriintynyt mamma ei ole erityisen hyvä asiakas. Saa olla, jos käyttäytyy ihmismäisesti. Mutta voin kertoa, että keittiön puolella huokaillaan raskaasti, kun vauvankiesit täydessä lastissa muutama pikkulapsi vanavedessään tunkee ovesta. Silloin toivotaan, että voi kun eivät sotkisi hirveästi, rupeaisi huutamaan ja lähtisivät pian.
Yleensä jokainen toive on turha.Yhä ravintola-alalla työskentelevänä voin kertoa sinulle, miten hommat menee nykyään. Yhtään lapsiperhettä emme ole joutuneet heittämään ulos, humalaisia ja öykkäröiviä keski-ikäisiä aikuisseurueessa ollaan heitetty senkin edestä. Harvemmin mitään dramaattista tapahtuu, vaikka jotkut asiakkaat ovatkin töykeitä ja ylimielisiä. Enemmän henkilökuntaa rassaa pikkujouluporukat, ne jos mitkä osaa sikailla.
Mäkin voin kolmantena ravintolassa työskelleensä ihmisenä todeta, että ketään ei hymyilytä kun pukkulapsiperhe levittäytyy ravintolaan.
ja minä voin asiakkaana todeta että lapsiperheitä varten on Hesburger, McDonalds, Pizza Hut ja Rax pizza buffet.
Tottakai voi imettää.
Ja vaihtaa pöydässä vaipat, jos pienellä rusahti.
Mitä vittua tätä nyt kiertämään. Voishan sitä synnyttääkin, jos Äiti niin vain haluaa. Maailma on tehty Äitejä varten. Ettekste tajuu?!
Vierailija kirjoitti:
Surullista miten ihmiset on niin ahdasmielisiä. Suomalaiset ois paljon onnellisempia jos kaikki turhanpäiväinen kitinä lopetettaisiin, ja keskityttiin omiin asioihin.
Ravintolaimettäjä keskittyykin vain omaan napaan, ei se ole oikein paikassa jossa pitää muurkin ottaa huomioon. Miksi yksi mamma saisi pilata 30 ruokailijan aterioinnin omalla käytöksellään.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voi imettää.
Mitä vittua tätä nyt kiertämään. Voishan sitä synnyttääkin, jos Äiti niin vain haluaa. Maailma on tehty Äitejä varten. Ettekste tajuu?!
joo, ja sen vauvan voi panna alullekin siinä ravintolapöydässä, KUN MULLA ON OIKEUS JA MÄ HALUUN.. sanoo moukka äityli. :D
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voi imettää.
Hahah 😂 ihanan sarkastinen viesti.
Mun mielestä mammat voisi vielä talkittaakin muksunsa pyllyn siinä pöydällä, jos niin haluaa. Koska se on niin luonnollista.
Ja tottakai vaihtaa nyt vaikka oma kusinen kuukautissuojakin siinä samalla, koska onhan sekin niin luonnollista.
Ja tietenkin se vauva pitää vielä röyhtäyttää niin, että vauvan kasvot ovat vieressä istuvan päin. Sit on niin ihana kattoa, ku se pukluttaa vielä äitin selkään. Oh, ihanaa.
Ennenkaikkea, luonnollista!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pökäle kuin pökäle, olethan joskus itsekin ollut vauva.(olen, mutta äitini näki maailman kokonaisvaltaisesti, myös silloin kun odotti vauvojaan tai hoivasi heitä, hänellä säilyi sivistys kuolemaansa saakka, vatsa 'ei turvonnut koskaan liikaa' niin että se olisi estänyt näkemästä muita ihmisiä ja heidän tarpeitaan)
No imettää voi siellä missä muutkin syö ja kadet muutenkin voi käydä pesemässä ennen syömistä ja kakat voi käydä pesemässä sitten siellä vessassa.
Ei, kun ei kukaan äiti muuta vessaan asumaan vaikka vauva tuleekin.
Ei vaikka kuinka sulta rupee hermo menemään.
Ikävä kyllä sun täytyy mennä syömään se sun pullamuusis nyt vessaan, imettävät äidit ei sinne mene.
Ehkä parempi että pysyt vaan kotona
Vittu, pysykää kotona vauvojenne kanssa jos ette osaa olla pilaamatta toisten ravintolassa käyntiä.
Ei se julki-imetys lopu koskaan vaikka kuinka siitä märisette VAUVA- lehden keskustelupalstalla maailman tappiin saakka -.-
Vierailija kirjoitti:
Eihän vauva edes ole vielä ihminen joten mitä väliä missä se syö?
julki-imettäjätkin vasta pieni vähemmistö ovatkin, kaltaisiasi kakoja ei onneksi livenä juuri tapaa.