Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1970-luvun Aihe vapaa.

1980-luvulla syntynyt 1970-luvun fani.
19.10.2017 |

Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.

Kommentit (1605)

Vierailija
801/1605 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli jo tieto, että valtio takaa mun opintolainan. Haen sen Osuuspankista, kun siellä olen ollu jo kesätöissäkin kaksi kesää. Otan kyllä koko määrän, sitten kun valmistun, niin makselen pikkuhiljaa pois. Onneksi saa velkaa, kun ei kyllä kotoa olis voitu auttaa. Pari lehmää, ei niitten maitotilistä jää meille kaikille lapsille opiskeluun. Mun pikkusiskokin aikoo yliopistoon.  Mä olen jo saanut asunnon alivuokralaisena yhden perheen luota. Hoidan niiden lapsia samalla iltaisin. Jännittää kyllä lähteä vieraaseen kaupunkiin.,

Vierailija
802/1605 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olitte Erkki Liikasen Jokkantiin voitosta syksyn sävelessä? Minusta Salomonin Unisatu olis ollut paljon parempi.

Salomon on niin komee!  Ja se haalari sopi sille! Liikanen on vanha ukko!

(mietin, että käytettiinkö "ihana" sanaa paljon 70-luvulla - pitää katsoo päiväkirjasta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1605 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli jo tieto, että valtio takaa mun opintolainan. Haen sen Osuuspankista, kun siellä olen ollu jo kesätöissäkin kaksi kesää. Otan kyllä koko määrän, sitten kun valmistun, niin makselen pikkuhiljaa pois. Onneksi saa velkaa, kun ei kyllä kotoa olis voitu auttaa. Pari lehmää, ei niitten maitotilistä jää meille kaikille lapsille opiskeluun. Mun pikkusiskokin aikoo yliopistoon.  Mä olen jo saanut asunnon alivuokralaisena yhden perheen luota. Hoidan niiden lapsia samalla iltaisin. Jännittää kyllä lähteä vieraaseen kaupunkiin.,

Joo, mäkin hain ja sain kans opintorahaa, olisko ollut 300 markkaa. Lainaa vissiin saman verran. Ostin heti sellasen koululaukun, joka on myös käsilaukku. Musta, jossa tikkauksia. Mun kaveri oli kateellinen noista rahoista ja sanoi, ettei sillä rahalla pidä ostaa muuta kuin koulutavaroita. No laukku ON koululaukku! Hähää, se on aina kade, vaikka sen isä on kapiainen ja ne on meitä rikkaampia.

Vierailija
804/1605 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin äiskän kanssa perjantaina tosi myöhään ruokakaupassa, just ehittii ennen ku se meni viikonlopuks kiinni klo 17.55. Äiskä osti pari lasipullilloista täysmaitoa, suolaa muikkujen tönkkösuolausta varten, hellämietoista tukanpesuun lauantaisaunaan ja iskälle tietysti Pall mallia.

Matkalla kotiin meinattiin mossella törmätä naapurin datsuniin mut onneks äiti sai väistettyä äkkii Elannon teurastamon pihalle!

Kotona sisko olikin jo ominut kaikki Hubba Bubat ja merkkarit jotka piti jakaa perjantain kunniaks: kolme jokaista kummallekkin. Siitä tuli riita kunnes äiti uhkas ettei me saada katellakkaa lauantaitansseja ja ajankohtaista kakkosta saunan jälkeen. Sovittiiin riita ja lupasin vielä, että sisko saa käyttää diskossa mun tummankeltasia henkseli-tikkitoppahousuja sen kerran.

Vierailija
805/1605 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla luokkakavereilla on farkkujen lahkeessa skottikuviokangasta, mutta äiti ei suostu ostamaan sitä! Nyt kukaan ei usko että minäkin olen Bay City Rollers- fani! 😢

Vierailija
806/1605 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mäkin hain ja sain kans opintorahaa, olisko ollut 300 markkaa. Lainaa vissiin saman verran. Ostin heti sellasen koululaukun, joka on myös käsilaukku. Musta, jossa tikkauksia. Mun kaveri oli kateellinen noista rahoista ja sanoi, ettei sillä rahalla pidä ostaa muuta kuin koulutavaroita. No laukku ON koululaukku! Hähää, se on aina kade, vaikka sen isä on kapiainen ja ne on meitä rikkaampia.

Mä en tiedäkään tuosta opintorahasta! Mulla on vain lainaa, 12 000 markka joka vuodelle. Mä olen laskenut, että mulle tulee velkaa 60000 markkaa kun mä ole valmistunut.

Vierailija
807/1605 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gimma 14v kirjoitti:

Millä te saatte fritsut peitettyä? Mulla on kyllä korkeakauluksinen banlonpaita, mutta silti fritsut näkyy. Ja meidän jommanope tuijottaa. Kyllä mä tein Hannullekin pari fritsua, mutta se sanoi, ettei se haittaa.

Väittävät hammastahnan vaalentavan ihan parissa päivässä,kun illalla laittaa.

Päiväksi kannattaa peittää Gover girl meikkivoiteella,on hyvä ja paksu. Puuteria vielä päälle.

Mä sain tänään Osmondien älppärin. Siinä on ihana kansikuva, missä Donny hymyilee.

On ne ihania ne muutki veljekset.

Ens kuun Suosikissa on niitten juliste. Pakko saada.

Hammastahna kuivattaa finnitkin. Yöksi hammastahnaa , niin aamulla voi mennä kouluun. Tai laastarista voi leikata pieniä paloja. Ne peittää Finnin hyvin kanssa. Vehnäjauhot on minun hiusten pelastus. Rasvaisiin hiuksiin vehnäjauhoja, se on sama kuin ne kalliit kuivashamppoot. Yleensä pesen aamulla etuhiukset ja föönaan ne kuohkeaksi. Minulla on vähän kiharat. niin ei ne meinaa pysyä korkeina. Muuten pesen hiukset kerran viikossa ja käytän tuota vehnäjauhokikkaa.

Vierailija
808/1605 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla luokkakavereilla on farkkujen lahkeessa skottikuviokangasta, mutta äiti ei suostu ostamaan sitä! Nyt kukaan ei usko että minäkin olen Bay City Rollers- fani! 😢

Mun pikkusisko on kans beisari-fani. Osin sille synttärilajaksi niiden kasetin Kosti Saaren musiikkiliikkeestä. Siis just sen Jouko ja Kostin Kostin!

Vierailija
809/1605 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittex uskoo? Se Robin, joka laulaa Prinsessa oot kaunein, on yhen mun kaverin liikkamaikka!

Vierailija
810/1605 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulun ruokatunnilla livahdettiin Elantoon ostamaan polakkaa ja lauantaimakkaraa. Koulussa olis ollut veripalttua ja valkokastiketta, yök. Mulla on uusi poncho ja V-sauma farkut. Must ne on tosi makeet. Mun Retu-tossut on tosi kuluneet, täytyy pyytää äidiltä uusia kun seuraavan kerran käydään Pukevassa. Teinitalossa ois ihana sammaritakki myynnissä. Näin Introssa että Muska Babitzinilla on sellainen. Saisinpa mäkin! Ooteko muuten kokeilleet Max Factorin roll-on huulikiiltoja? Niitä mitkä on pienissä lasipulloissa ja punainen korkki? Mul on mansikka ja passion ja ne on tosi hyviä.

Toi huulikiilto on ihana. Siitä tulee tarpeeksi kiiltoa, joskus se vähän valuu.

Mun äiti teki kapeisiin farkkuihin uudet leveät lahkeet tuolla v-saumalla. Tuli tosi hyvän näköiset. En ole saanut ponchoa, kun se äidin mielestä ei lämmitä. Minulla on kiiltonahjstakki, jossa on edessä teddykarvasta osa. Siskon vanha.

Vierailija
811/1605 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri osti nyörisaappaat vetoketjulla. Ne on ihan tyhmän näköiset. Se sanoi, ettei jaksa joka kerta nyörittää saappaita kiinni. Minä olen opetellut nyörit tänään nopeasti, nyörit kahden sormen välissä. Sitten sen saappaat on tavallista nahkaa . Sen äiti väitti niiden olevan lämpimämmät kuin minun tekonahkasaappaat. Tekonahka on kuitenkin paljon paremman näköistä.

Vierailija
812/1605 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olitte Erkki Liikasen Jokkantiin voitosta syksyn sävelessä? Minusta Salomonin Unisatu olis ollut paljon parempi.

(mietin, että käytettiinkö "ihana" sanaa paljon 70-luvulla - pitää katsoo päiväkirjasta :)[/quote

Olisko ollu makee?

Vierailija
813/1605 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(mietin, että käytettiinkö "ihana" sanaa paljon 70-luvulla - pitää katsoo päiväkirjasta :)[/quote

Olisko ollu makee?

Vierailija
814/1605 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti osti mulle hienon takin! Jotain tekonahkaa, musta ja kiiltävä! Siinä lukee niskassa "Gunilla Ponten" ja se oli aika kallis. Liian kallis kun äitillä ei ole aina töitäkään ja siivoojan palkka ei ole varmaan suuri. Mulla on jo ne mustat  nyörisaappaat, joissa on kanssa se vetoketju. Välillä puen sen takin sisällä salaa päälleni kun joskus harvoin satun olemaan kamarissa yksin. Rasittavaa kun ei ole omaa huonetta, mutta kun meillä on vaan keittiö ja kamari. Kesällä voi mennä vinttiin nukkuun, jos ei pelkää ampiaisia. Pakko lähtee usein koiran kanssa käveleen kun tulee huono olo kun on liian ahdasta.

Ai niin, kun mulla oli ekaa päivää se takki koulussa niin kaikki ihmetteli, että kenen takki se voi olla. Ei ne voineet uskoa, että se on mun! Yks luokkakaveri oli ostanut vaaleenruskeen ihan samanlaisen, mutta en tykännyt siitä väristä.

Vierailija
815/1605 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pystytte auttamaan teidän lapsia matematiikan opinnoissa? En ymmärrä tuosta joukko-opista yhtään mitään. Ei ole kyllä kunnon matematiikkaa! Muutenkin tämä peruskoulu tuntuu kyllä ihan liian modernilta. Oppivatkohan lapset enää mitään? 

Vierailija
816/1605 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo Amanda Lear teidän mielestä mies niinkuin on väitetty? Uskaltaako kuunnella vai pitääkö kuunnella vaan Baccaraa?

Vierailija
817/1605 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies unohti ostaa lapsille rymdiä. Jätänkö sen sian?

Virhe: 70-luvulla miehet eivät käyneet ruokakaupassa ostoksilla.

Minun isäni kävi, kun äiti oli iltatöissä, siis 70-luvulla.

Vierailija
818/1605 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäsin hiukseni siniseksi ja kulkiessani kaupungilla repaleisissa farkuissa ja niittivöissä sain mummot vaihtamaan kadun puolta. Saas nähdä tuleeko tämäkin joskus muotiin. Nyt ei tällaista pukeutumista ole kuin minulla ja muutamilla punk kavereillani.

Vierailija
819/1605 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies unohti ostaa lapsille rymdiä. Jätänkö sen sian?

Virhe: 70-luvulla miehet eivät käyneet ruokakaupassa ostoksilla.

Minun isäni kävi, kun äiti oli iltatöissä, siis 70-luvulla.

Meillä isä käy aina lauantaina kaupassa yleensä kaupungilla Supermarketissa tai Säästöhallissa, kun sillä on auto Ford Cortina ja ostettavaa on paljon. viikolla sitten käymme lähikaupassa.

Vierailija
820/1605 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mun kaverille todella kateellinen. Hän oli saanut joululahjaksi Tv-pelin. Tiedättehän varmaan sen Pong-pelin. Löytyy kyllä monista huoltoaseman baareista eli tennispeli. Kuulemma saamassaan laitteissa on monia muitakin vastaavia pelejä samassa kuten jalkapallo. 

Minäkin haluaisin samanlaisen, mutta perheemme on niin köyhä että ei taida rahat riittää tuommoisen saamiseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi