1970-luvun Aihe vapaa.
Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.
Kommentit (1605)
Koulun ruokatunnilla livahdettiin Elantoon ostamaan polakkaa ja lauantaimakkaraa. Koulussa olis ollut veripalttua ja valkokastiketta, yök. Mulla on uusi poncho ja V-sauma farkut. Must ne on tosi makeet. Mun Retu-tossut on tosi kuluneet, täytyy pyytää äidiltä uusia kun seuraavan kerran käydään Pukevassa. Teinitalossa ois ihana sammaritakki myynnissä. Näin Introssa että Muska Babitzinilla on sellainen. Saisinpa mäkin! Ooteko muuten kokeilleet Max Factorin roll-on huulikiiltoja? Niitä mitkä on pienissä lasipulloissa ja punainen korkki? Mul on mansikka ja passion ja ne on tosi hyviä.
Kolmen kuukauden ikäinen vauvani ei suostu juomaan tuttipullosta marjamehua. Vain tissi kelpaisi :( Mitä tehdä?
Nnnnmmm kirjoitti:
Kolmen kuukauden ikäinen vauvani ei suostu juomaan tuttipullosta marjamehua. Vain tissi kelpaisi :( Mitä tehdä?
Jos mehu on kovin hapanta, niin lisää siihen sokeria, maistuu paremmin ja on ravitsevampaakin.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni veli Reijo perheineen tuli Eskilstunasta koko kesäksi meille. Olenko huono ihminen, kun en jaksaisi päivästä toiseen kuunnella Reijon kehuskelua siitä, miten paljon paremmin asiat ovat Pohjanlahden takana. Onhan niillä uusi auto ja kaikilla vaatteet viimeistä huutoa, mutta luulenpa, ettei eläminen pelkkää riemua sielläkään ole... Pelkään, että meidän juuri kansakoulusta päässyt Anneli saa noita puheita kuunneltuaan kohta päähänsä lähteä muille maille.
En tahtoisi pelotella, mutta kokemuksesta tiedän, että vaara on ihan todellinen. Meidän Markku kuunteli koko viime kesän Korhosten höpinöitä, ja kun Korhoset sitten syksyllä lähtivät takaisin Ruotsiin, niin sinne Volvon takapenkille Markkukin itsensä tuuppasi. Hyvä kun vaihtopaidan ehti kassiinsa pakata... Töissä se siellä kuulemma on, pääsi johonkin tehtaalle missä on muitakin suomalaisia. Kirjeitä aina odottelen, mutta Markku on niin huono kynämies.
Sinuna pitäisin huolen, että Annelilla ei ole liikaa joutoaikaa elätellä kuvitelmia. Kuka sitten lehmätkin hoitaa, jos kaikki nuoret karkaavat täältä!
Käytiin Väinön Soittimesta ostamassa pojalle rummut. Poika maksoi omilla kesätöistä saamillaan rahoilla. Samalla, kun kerran Jyväskylään tultiin, käytiin sukulaisissa vierailulla. Istuttiin sohvalle ja eno laittoi viimekesänä ylioppilasjuhlissa kuvaamansa, itse dramatisoidun kotivideon pyörimään. "Ai niin, täytyyhän niille rummuille pitää harjakaiset" eno muisti ja haki kossupullon, vesikannun ja juomalaseja pöytään ja sytytti Colt-savukkeen tarjoten muillekin. Ikkunaverhoissa ja lampunvarjostimessa näkyi vuosien sisällätupakoimisen jäljet. Kotivideo nauratti kaikkia ja kossu maistui. Oli mukava reissu.
Vierailija kirjoitti:
Käytiin Väinön Soittimesta ostamassa pojalle rummut. Poika maksoi omilla kesätöistä saamillaan rahoilla. Samalla, kun kerran Jyväskylään tultiin, käytiin sukulaisissa vierailulla. Istuttiin sohvalle ja eno laittoi viimekesänä ylioppilasjuhlissa kuvaamansa, itse dramatisoidun kotivideon pyörimään. "Ai niin, täytyyhän niille rummuille pitää harjakaiset" eno muisti ja haki kossupullon, vesikannun ja juomalaseja pöytään ja sytytti Colt-savukkeen tarjoten muillekin. Ikkunaverhoissa ja lampunvarjostimessa näkyi vuosien sisällätupakoimisen jäljet. Kotivideo nauratti kaikkia ja kossu maistui. Oli mukava reissu.
Väinön Soitin on tuttu, mutta mikä on kotivideo? Tarkoitatko kaitafilmiä vai ehkä diakuvia?
Meidän naapuri kävi Leningradissa ja näytti dioja reissultaan, aika hienoa että jotkut pääsee ulkomailla käymään. Me ollaan kaikki lomat maalla kotipuolessa, heinäntekoon tarvitaan kaikki mahdolliset käsiparit avuksi.
Meille rakennettiin uusi omakotitalo, muodikkaan tasakattoinen! Ulkoseinät maalattiin vihreällä lateksilla ja katolle tuli huopa. On tyylikäs! Olohuoneeseen tuli oikein avotakka. Kyllä naapuri nyt kadehtii mineriittiseinäisessä talossaan..
Haettiin sokerit ja voit Haaparannasta. Eino osti lapsille Oboyn kaakaota vaikka yritin kieltää. Ne tietty tykkäs, aika sokerista, ja kohta se on loppu eikä sitä nyt saa Suomesta uutta. Ajattelin kokeilla sekoittaa itse kaakaojauheesta, maitojauheesta ja sokerista. Oletteko kokeilleet? Tuleeko samanlaista?
Vierailija kirjoitti:
Haettiin sokerit ja voit Haaparannasta. Eino osti lapsille Oboyn kaakaota vaikka yritin kieltää. Ne tietty tykkäs, aika sokerista, ja kohta se on loppu eikä sitä nyt saa Suomesta uutta. Ajattelin kokeilla sekoittaa itse kaakaojauheesta, maitojauheesta ja sokerista. Oletteko kokeilleet? Tuleeko samanlaista?
Miksette osta Viriä tai Makao- kaakaota? Ruotsista kannattaa tuoda myös hilloja ja mehua sekä Maraboun suklaata.
Huusin "jakaja" kun en ehtinyt huutaa ensimmäinen valitsija. Veljeni ehti ensin. Saamme syödä litran jäätelöpaketin viiden sisaruksen kesken, äiti ja isä menevät tansseihin. Jos he olisivat kotona jäätelö jaettaisiin seitsemään osaan.
Nyt täytyy olla tarkkana leikkuveitsen kanssa, etten vain saa pienintä palaa jäätelöä. Saan viimeiseksi jääneen jäätelöpalan. Viivottimella yritän mitata.
Vierailija kirjoitti:
Ketään lähös Suzy Quatron keikalle?
Joo, mut mennääks Carollsin kautta?
Vierailija kirjoitti:
Anytime on sitte hyvä meikkisarja.
'
Tiäksä mä oon alkanut tilaan meikkejä sellasesta ranskalaisesta yvekseltä, sielä saa sellasta ihanaa Santelisuihkugeeliä, se on ihan parasta.
Vierailija kirjoitti:
Joraatko Kake singersin tahtiin? Bay City rollersin Bye bye Baby on huippujytää! Pure Jenkki. Juicy fruit on kuin paistetta päivän.
Eikä mitään purkkaa, kun jytää sen pitää olla: Kuuntelisit joskus kun Rock radiossa soitetaan CCR:ää, Mountainia tai Hurriganesta, mä olen äänittänyt niitä nauhalle mankkaan ja vähäks ne on hyviä!
Sisustajatyyli kirjoitti:
Mistä niitä ihania itsekastelevia ruskeita muovisia kukkapöytiä löytää???
Kuule Valintalosta ostin, siitä ruotsalaista teatteria vastapäätä.
Vierailija kirjoitti:
Päästättekö lapsenne Linnanmäen Luola-diskoon? Meidän Mervi kävi luokkakavereidensa kanssa katsomassa sen Saturday night feaver-elokuvan ja nyt pitäisi päästä sinne Luolaan tanssimaan niitä tansseja. Kyllä epäilyttää päästää.
Älä nyt mamoile, meillä koko luokka maikkoja myöten tanssittiin diskotansseja meijän skolen kirjastossa, ihanaa oli. Sain tanssia sen ihanan Riston, meijän hissamaikankin kanssa!!! <3 <3 <3
Vierailija kirjoitti:
Vaihdetaan BCR-juliste Led Zeppelin, Deep Purple tai Black Sabbath julisteeseen. Myös Sailor ja Slade-julkkarit käy.
Come on, feel the noise!
Girls, grab your boys - We get wild, wild, wild
We get wild, wild, wild.... Tää Sladen styke on tosi ihana.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko saaneet äitiltä luvan ottaa afro permanentti? Meijän äiti ei anna lupaa. Naapurin Seijalla on.
Me saatiin ottaa permikset Kirsin kaa ja meillä on sitäpaitsi molemmilla tosi makeet isot pyöreet aurinkolasit ja baskerit kanssa. Kulettiin meijän pihalla, huudatettiin mankkaa täysillä ja skundit katteli vähän pitkään ja joku vislasi, ei katottu kuka. Toivottavasti ei se ällö Hara, olis vaan ollu se ihana Peku.
Mun mutsi keräilee jotain lasimaljakoita, on jotain aurinkopulloo, veturin(?) näköistä pulloo ja noppapulloo, ja muitakin tosi oudon näköisiä maljakoita, joihin ei kai edes kukkia saa sopimaan! Oon sanonu että lopeta jo ja osta niillä rahoilla vaikka kasetteja, tommosilla tuu olemaan mitään arvoo tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi kannattaa tilata lapsille? Shokki-vai Ruutu-lehti?
i
Meille tulee Kauhu-lehti, se on kaikkien pihan kakaroiden mielilehti, mutta en anna omaani kellekään rustistettavaksi.
Oletteko antaneet vauvalle itse puristettua appelsiinimehua vai kaupasta ostettua.
Tyttö 2kk ja pitäis tuo mehu aloittaa