1970-luvun Aihe vapaa.
Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.
Kommentit (1605)
Vierailija kirjoitti:
Terttu kirjoitti:
Oletteko antaneet lastenne katsoa uutta yleisradion lasten makasiiniohjelmaa "Pikku kakkonen"?
Hieman arveluttaa päästää mukuloita television ääreen kolmena päivänä viikossa. Ei meillä ole lapset televisiota arkena katsoneet.
Onhan siinä kyllä todella upeita lastensatuja, kuten se DDR:läinen "Nukkumatti". Ennennäkemättömän hienosti toteutettu.
Nukkumatti on sitä parhautta DDR:stä. Mitähän hyvää sieltä vielä tuleekaan.
No ainakin helkkarin hyviä ja kestäviä vatkaimia. Meille ostettiin RG merkkinen vatkain made in DDR ja on kyllä hemmentin hyvä. Vähän on kyllä äänekäs mutta vatkaa hyvin. Ollut jo usemman vuoden ja toimiin kuin junan vessa. Myyjä tosin hiukkasen liioitteli kun sanoi, että tällä vatkaimella vatkaa kuulkaa vielä 40 vuoden päästäkin. Vähän siinä isän kanssa hymyiltiin ja hän tokaisikin minulle saat tämän sitten perinnöksi, kun meistä aika jättää ja molemmat nauroimme sille sutkautukselle :) Olishan se aika hurjaa ajatella, että minä tuolla vatkaimella vatkaisin vielä 2010-luvullakin ;)
"En ole vielä uskaltanut tehdä viuhahdusta (ajalle muodikasta alasti juoksahdusta julkisesti). Olen erilainen kuin muut."
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tehdä, kun lapsi ei suostu syömään rautatabletteja?
No eipä rautatabletit mitään, kokeilepa kalanmaksaöljyä tai Vitol-tippoja... siitä vasta taistelu syntyy! Itse olen kyllä antanut taaperolle muussattuja kananmunia ja appelsiinimehua suositusten mukaan eli 3 kk iästä lähtien, ettei vaan tule puutostiloja.
Eikä, meillä pentu tykkäsi imelästä vitolista niin paljon, että oli käynyt imeskelemässä sen salaa suoraan pullosta. Olisipa ollut jääkaappi sillä tavalla korkeammalla kuin oon uusissa keittiöissä nähnyt sen olevan.
Oon pelännyt, mitä oireita tuosta tulee. Mutta en kehdannut terveyssisarelle soittaa, kun on niin ankara ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Surkeaa kun lapsen pitää osallistua koulun hiihtokilpailuihin tädin vanhoilla puusuksilla ja monoilla. Ei ole mahdollista ostaa esim. Karhu-suksia, asuntolainan korko on 16% ja siihen menee kaikki mitä tienataan. Onneksi on sentään marjapensaat ja perunaa, porkkanaa ja lanttua pihalla kasvimaalla, ja mies käy hirvimetsällä. Saadaa talveksi lihaa pakkaseen ja juurekset maakellariin pihan perälle.
Korot on kieltämättä hirveät, mutta ootko tullut ajatelleeksi, että tavallaan inflaatio syö sitä lainaa? Melkein kannattaisi ottaa enemmänkin lainaa nyt.
Sanokaa minun sanoneeni, että kun homouden kirouksesta ei enää Suomessa rangaista, katoaa ihmisten moraali. Suomesta tulee syntinen saastan pesä. Se on Sodoma ja Gomorran tie, Jumala rankaisee!
Oletteko kuulleet sellaisista naisista, jotka ajelevat häpykarvojaan?
Mitäs mieltä olette tästä uudesta laulajakyvystä Juice Leskinen? Minä olen suuresti vakuuttunut hänen kappaleista ja etenkin nokkelasta kielenkäytöstä mikä monista lauluistaan huokuu.
Hän on huomenna keikalla Tampereen YO-talolla ja koska kulmilla ollaan niin lähden katsomaan häntä.
Mitä mieltä olette Suurseurassa olleesta jutusta, jossa kerrottiin, että tulevaisuudessa rahaa voi saada seinästä? Kaikkea sitä! Ihan utopiaa! Jos rahaa revitään seinänraoista, niin miten käy pennosteni pankissa? Voiko pankkiin enää luottaa, jos kukan ei tee merkintöjä säästökirjaan? No, tuo tuskin tulee , ainakaan Suomeen.
(Kyseinen lehti on mökillä, sitä välillä hihitellen luetaan).
Kaaduin laskettulurinteessä ja sain suksesta päähäni.
Nyt tuli ongelma. Minulla on miehen kanssa lapset, joiden nimet ovat Sari, Mari, Kari, Jari, Ari, Sakari ja Oskari. Lisää lapsia emme suunnitelleet hankkivamme, koska emme enää keksineet lisää tarpeeksi samankaltaisia nimiä mutta nyt huomasin olevani raskaana. Minkä nimen annamme lapselle, sellainen joka sopisi sisarusten nimiin? Raskauden keskeytystä en suostu tekemään.
Onneton äiti 34v. kirjoitti:
Nyt tuli ongelma. Minulla on miehen kanssa lapset, joiden nimet ovat Sari, Mari, Kari, Jari, Ari, Sakari ja Oskari. Lisää lapsia emme suunnitelleet hankkivamme, koska emme enää keksineet lisää tarpeeksi samankaltaisia nimiä mutta nyt huomasin olevani raskaana. Minkä nimen annamme lapselle, sellainen joka sopisi sisarusten nimiin? Raskauden keskeytystä en suostu tekemään.
Einari,Pietari, Iivari,Ilari,Ilmari,Jalmari,Lari,Inari
Näittekö Iltatähdessä tuon uuden tamperelaisen Popeda-yhtyeen? Sellainen kähisijä ja venkoilija oli laulamassa, että pitkään ei kyllä ääni kestä tuollaista!
Sisustakaa te vaan niillä tylsillä artekeilla! Mun elämäntapaan ja tyyliin on aina sopinut täydellisesti ruskea ja oranssi, ne on vaan nyt sattumalta muotia!
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mieltä olette tästä uudesta laulajakyvystä Juice Leskinen? Minä olen suuresti vakuuttunut hänen kappaleista ja etenkin nokkelasta kielenkäytöstä mikä monista lauluistaan huokuu.
Hän on huomenna keikalla Tampereen YO-talolla ja koska kulmilla ollaan niin lähden katsomaan häntä.
Oikeasti olisit kitjoittanut näin:
Nuoriso kuuntelee ihan hirveää roskaa nykyään ja mikä nimi edes on Juice?! Ihan niinkuin olis joku ulkomaalainen olevinaan
Markulle annoin synttärilahjaksi Juice Leskinen & Coitus Int kasetin. Siinä on sellainen kappale, kun Jeesus pelastaa. Kaitpa tuo on ihan sopivaa musiikkia nuorelle.Ostin tänään kaupasta markariinia. Onneksi oli rahaa mukana, kun sekkivihko unohtui kotiin. Ukko ei suostunut markariinia leivän päälle laittamaan. Kissanrasvaksi sitä haukkui. Mutta tarkkana saa tuon rahan kanssa olla. Markun lukukausimaksu oli taas noussut. Illalla tulee taas telkkarista Vankileiri Colditz, mun lempiohjelma. Mies ihmettelee, että miksi ei sitä Kekkosta saa suoraa äänestää. Mistä sitä tietää mitä nuo valitsiamiehet sitten oikeasti äänestää. Hah, hah, että kansa sais muka itse päättää ketä äänestää. On se pöljä
Aamulla pitää lähteä rippikouluun isäukon Tunturi Startilla. Kiva kun siinä on jalkavaihteet. Lakkanailon pusero pitää hyvin tuulta, Retu-kengät on kivat, ei hiota varpaita. Jamekset ja samettilippis täydentää ajotyylin.
Ostin Rovaniemen farkkukaupasta Beaversit ja Lee Cooper puseron.
Vierailija kirjoitti:
Näittekö Iltatähdessä tuon uuden tamperelaisen Popeda-yhtyeen? Sellainen kähisijä ja venkoilija oli laulamassa, että pitkään ei kyllä ääni kestä tuollaista!
Meillä ei vielä ole televisiota, mutta sekä Seuran että sen uuden nuortenlehden Suosikin kannessa näkyi olevan tuo popeda. Tuskin sitä ensi vuonna enää kukaan muistaa.
En vaan SYPin kynällä. Tää kynä on ihan uusi ja vieläpä aito Ballograf. Näitä sai vain uskollisimmat asiakkaat :). Olivat jo painaneet uusiin kyniin SYP nimen. Nimihän vaihtui jo viime vuoden (1975) puolella.