Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1970-luvun Aihe vapaa.

1980-luvulla syntynyt 1970-luvun fani.
19.10.2017 |

Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.

Kommentit (1605)

Vierailija
261/1605 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri ei halua millään tulla kanssani pioneereihin! Se ei varmaan ymmärä että ollaan rauhan asialla imperialisteja vastaan. Tosi tylsää kun faija osti stereot mutta radiosta tulee vain jotain Anneli Tempakkaa ja muutenkin lähetykset loppuu keskiyöllä.

Vierailija
262/1605 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

27.7.1974:

Rakas päiväkirja:

Mummi toi mulle tuolta Nokian kumitehtaalta ihan uudet kumpparit ja kun tänään leikittiin kirkonrottaa kalliolla, niin löin koipeni johonkin puunjuureen ja kaaduin. Farkun polveen tuli reikä ja kumppareihin kanssa. En mä kehtaa näyttää äitille, kun sitten mä saan taas siltä piiskaa kun rikoin uudet vaatteet. Mä laitan ne komeroon piiloon.

Iskä sanoi että Trabantista on katsastus edessä, mä pääsen mukaan kuulemma, se katsastuskonttorin virkailija ei ole niin nilkki sitten. Isän piti tehdä tunnit sisään etukäteen kun konttori ei ole auki kuin 8-16. Äiti ihmetteli, miten keritään lähikauppaan, jos isä ei pääse ennen puolta viittä kotia. Isä sanoi että pitää mennä keskustaan sitten, onhan se kuuteen auki. Kunhan muistat käydä pankissa rahaa nostamassa. Hän ei ehdi.

Mummi oli ostanut puhelinlaitokselta puhelinosakkeen, kun kyllästyi käymään huoltoaseman pihan puhelinkopista soittamassa. Ensin piti aina hakee pankista kolikoita että pääsee puhelimeen tai rikkoa 50 markkaa jossain. Sen numero on 90-247227. Onkin helppo muistaa. Olen opetellut kaikki numerot ulkoa. Mummi tykkää kuulemma kun saa istua lämpimissä sisätiloissa, vaikka on ne kalliita ne kaukopuhelut. Mutta on tosi kiva, kun mä voin koulun jälkeen soittaa mummolle. Siis jos se on kotona.

Isä toi meille viikko sitten kissanpennun. Se on ihana. Äiti ei oikein tykännyt, kun sanoi että nyt sitä sitten saa alvariinsa hommailla lähikaupasta silakoita ja keitellä sille lihaa, kun eihän tuo kerrostalossa pyydystä mitään hiiriä ja ajattelitko aamulla päästää sen alaovesta ulos?  Isä sanoi että tuo sille hiekkaa töistä, siellä on kunnon soraa. Se on kolli ja äiti pelkää että se alkaa kusta pitkin ja poikin nurkkiin ja merkkailla. Mitenhän sen voisi estää?

Me kai muutetaan. Äiti sanoi että kyllästyttää tämä vuokra-taloelämä ja voitaisiin päästä sellaiseen uuteen arava-asuntoon, jos säästetään. Mikähän sekin on. Pitää kuulemma syödä paljon köyhemmin että saadaan käsiraha kasaan.

Äiti kävi Pala-hallissa ja toi sieltä kasan trikoota. Tekee kuulemma meille paitoja. Tulee paljon halvemmaksi kuin ostaa. Jotain Marimekon trikoita ne oli, yäk en tykkää mutta en kehtaa sanoakaan. Hirveitä rääsyjä. Pakko kai niitä on pitää. Talvitakin se osti mulle ja itselleen velaksi Helsingin Pukevasta. Isälle ei saa kuulemma siitä sanoa. Se sai vasta palkkansa pankkiin. Kiroilee kun ei enää makseta tilipussia suoraan käteen. Sanoi ettei sitten kanssa tajua mitään tosta pankkikirjasta.

Ukki toi mulle säästöpossun.  Sain Postipankista sen, se sanoi, kun avasin sulle sinne tilin. Laittaa itsekin sinne rahaa. Mulla vähän korvat soi, kun ukki puhuu niin lujalla äänellä. Sillon menny kuulo sodassa, kun oli tykkimiehenä, isä sanoo. Tappo niin monta ryssää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/1605 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä ihmisestä joka kuuntelee Abbaa?

Vierailija
264/1605 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassalla edessäni oleva nainen osti lapselleen lakritsipiipun? Normaalia?

Vierailija
265/1605 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötiin äsken ruskeaa kastiketta ja keitettyä perunaa. Nyt sytytin savukkeen ja nostin jalat pöydälle. Laitoin Minnan tiskaamaan ja Reijo pakeni mihinkäs muualle kuin autotalliin.

Pitäisi mennä pesutupaan ja mankeloimaan, taidan jättää pikku-Katjan leikkikehäänsä siksi aikaa. Katja on ollut tosi itkuinen ja minua väsyttää. Imetys ei meinaa onnistua, mutta sitten kuulin hyvän keinon: kun juo olutta, maitoa tulee. Ja se toimii!! Oletteko kokeilleet?

Taloomme on muuttanut uusi perhe, ovat hienompaa väkeä. He ovat käyneet Amerikassa. Sanoinkin Reijolle, että kannattaisi tutustua siihen Piirosen herraan, olisi hienoa saada kansainvälisiä ystäviä.

Vierailija
266/1605 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kassalla edessäni oleva nainen osti lapselleen lakritsipiipun? Normaalia?

Meidän ammattikoulussa on oppilaiden tupakkahuone mutta siellä ei ole yhtä mukavat soffat kun opettajien puolella. Onko reilua?

Vierailija
267/1605 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä trip-mehusta teidän lapset eniten tykkää?

Vierailija
268/1605 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyllypaperi on kyllä vanhanaikaista. Taidat olla vanhempi ihminen. Ei uusissa ruskeissa keittiöissä niitä käytetä.

Hah hah. Jokainen tietää että hyllyt PITÄÄ päällystää kontaktimuovilla jossa on kukkakuvioita ruskealla pohjalla! Jääkaapin ovi pitää olla myös ruskea, jos ei ole valmiiksi niin kontaktimuovia myydään Renlundilla.

Vierailija
269/1605 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkasko kukaan kirjotteleen mun kanssa? Kuva ois kiva ylläri.

Rillipäät älkööt vaivautuko! 🤓

Etsintäkuulutus! Sinä pitkätukkainen ja farkkupukuinen kundi joka olit Räyskälän juhannuksessa, juteltiin pitkään kahvikioskin vieressä. Sanoit olevasi jostain Hesan seudulta ja sun nimi oli Pave tai Peke. Osoitteet jäi vaihtamatta! Olis kiva kuulla susta vielä. os. Mirkku, KP6, Möllönkylä, Loppi.

Vierailija
270/1605 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan käynyt Keihäsmatkojen lomalla? Tämä vaikuttaa todella yläluokkaiselta ja tuottoisalta liikeidealta. Miehen kanssa leikiteltiin ajatuksella, että lähdetään oikein ulkomaille asti, Espanjaan. Mitähän ne naapuritkin siitä sanovat?

Vielä kysyt! Meiltä oli reissussa Rodoksella koko perhe ja omat sekä appivanhemmat. Koneessa miehet alottivat jo tissuttelun eikä ukkoa meinannut saada viikon aikana ulos baarista edes retkille. Käytiin me Mirjamin ja Tuulan kanssa Lindoksessa ratsastamassa aasilla. Sitten me supateltiin tyttöjen kanssa kun vilkuiltiin vähän salaa niitä komeita kreikkalaisia miehiä. Kyllä kannattaa lähtee Keihäsmatkoille ja tärkeintä on varata ja maksaa etukäteen.

Tiedätkö kun mekin oltiin viikko Rodoksella niin ensimmäisenä iltana mentiin oikein ravintolaan syömään. Niin siellä oli sellaisia vihreitä lehtiä kulhossa ja jotain valkoisia palasia mitkä maistu ihan happamalle. Sitten vielä oli sellasia kun "olives" mitkä oli ihan hirveän suolasia, hyi olkoon! En pystynyt syömään ollenkaan. Kysyin onko heillä perunaa ja kastiketta, niin olivat niinkuin eivät ymmärtäisi vaikka monta kertaa ijan selvällä suomella kysyin. Meidän miehet innostu ottamaan aika tavalla ja seuraavana päivänä olikin pää kipeänä. Me mentiin sitten tyttöjen kanssa rannalle mutta eihän siellä saanut sen siunaamaa rauhaa!

Vierailija
271/1605 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkun lahkeiden leventäminen. Vinkkejä?

Vierailija
272/1605 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako noita oransseja telttoja muun värisenä?

Vierailija
273/1605 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipo päähän pakkasella! Minun serkun kaverin koulukaveri ajoi mopolla pakkasessa ilman pipoa, ja kun se meni sisälle se kaatui kuolleena maahan. Aivot oli jäätyneet.

Vierailija
274/1605 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsau! Istun eteisessä puhelinpöydän ääressä ja kirjoitan tätä kirjettä SYPin kynällä. Taas syötiin kaalilaatikkoa.

Koulussa oli ussaa, äikkää ja hiihtoa. En osaa kirjoittaa kauno-E:tä. Eeeeeeee. Huomenna on sauna. Haluaisin joskus päästä Hesaan. Ei mulla muuta tällä kertaa. Kirjotellaan!

Saara

Vierailija
275/1605 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä Tiina, 12-vuotta. Mulla on 22 kirjeenvaihtokaveria. 10 on Suomesta ja 12 ulkomailta. Mites teillä muilla? 

Vierailija
276/1605 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on Mary Quant-huulipunaa.

Vierailija
277/1605 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen työkaveri perheineen tulee meille huomenna iltaa istumaan. Tarjoan lämpimiä voileipiä ja kahvia, makeana tarjottavana lakkakermakakkua. Miehet voivat ottaa pienet paukut kahvin jälkeen.

Sitä vaan kysyisin että onko täysin tyylitöntä jos minulla olisi papiljotit päässä? Meillä on saunavuoro neljältä ja vieraat tulevat jo puoli kuudelta. En tietenkään tahallaan jätä paplareita päähän, mutta entä jos tukka on vielä märkä? Sitten suortuvat roikkuu vielä rumemmin.

Hermostuttaa. Joulupukin konttiin saa luvan ilmestyä fööni, jos näitä illanistujaisia on määrä jatkossakin meillä lauantaisin järjestää.

Mitä suosittelette?

Vierailija
278/1605 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se jeespoks pallinaama oikein tarkoittaa?

Vierailija
279/1605 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen työkaveri perheineen tulee meille huomenna iltaa istumaan. Tarjoan lämpimiä voileipiä ja kahvia, makeana tarjottavana lakkakermakakkua. Miehet voivat ottaa pienet paukut kahvin jälkeen.

Sitä vaan kysyisin että onko täysin tyylitöntä jos minulla olisi papiljotit päässä? Meillä on saunavuoro neljältä ja vieraat tulevat jo puoli kuudelta. En tietenkään tahallaan jätä paplareita päähän, mutta entä jos tukka on vielä märkä? Sitten suortuvat roikkuu vielä rumemmin.

Hermostuttaa. Joulupukin konttiin saa luvan ilmestyä fööni, jos näitä illanistujaisia on määrä jatkossakin meillä lauantaisin järjestää.

Mitä suosittelette?

Suosittelen Fiskars hiustenkuivaajaa. Siinä on moderni huppu, johon puhalletaan ilmaa putken kautta. Todella moderni!

Vierailija
280/1605 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä puoliyhdeksän iltauutiset täytyy lähettää samaan aikaan kahdelta kanavalta? Näyttäisivät kakkoselta vaikka Anne Sällylän vetämää jumppaa.

Patakakkonenkin ois kivaa katsottavaa.

Tuolloin iltauutiset alkoivat klo 21 😀

Ja oikeampi kuin sanoa, että uutiset tulivat samaan aikaan kahdelta kanavalta olisi sanoa, että uutiset tulivat samaan aikaan molemmilta kanavilta.