Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi kuulee ääniä. Mitä muuta voi olla kuin psykoosia?

Vierailija
19.10.2017 |

Lapsi kuulee taputusta, surinaa, yksittäisen sanan hokemista, musiikkia jne. Lähinnä ennen nukkumaan menoa sängyssä, ei kuitenkaan puoliunessa, on ihan hereillä. Hypnagogisesta tilasta ei siis ole kyse. Alkoi nuhakuumeessa mutta jatkunut sen jälkeen. Joskus päivällä valveillakin. Tiedostaa kuulevansa olemattomia. On realiteeteissa, iloinen ja tavallinen. Lääkärille varattu aika. Lähisuvussa ei psykoosia.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko kestänyt, ehkä liittyy vain flunssaan? Oma siskoni kuuli/näki jotain kovassa kuumeessa mutta se meni ohi. 

Vierailija
2/48 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliherkkä kuuloaisti yhdistettynä vilkkaaseen mielikuvitukseen

:) Itsellä samaa, enkä ole psykoosia nähnytkään. Lapsesta asti olen välillä jotain kuullut, mutta so what. Myös yhdellä lapselleni sama, nyt jo teini ja kaikki OK.

Tietenkin voi olla jotain muutakin, mutta voi siis olla harmitonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvat lukossa flunssan jäljiltä ? Naksuu ja paukkuu ja kuulee noita ääniä

Vierailija
4/48 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinnitus?

Vierailija
5/48 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko kerrostalossa? Onko mahdollista, että ne äänet ovat oikeasti olemassa?

Mun mies ei kuule ollenkaan niin herkästi kuin minä ja yksi lapsista. Kyllä raivostutti, kun lapsi pienenä kyseli, että mikä tuo ääni on ja mistä tuo meteli tulee, jne. Ja mies aina tuhahteli, että ei oo mitään ääntä. Minä sitten miehelle useamman kerran kimmastuin, että miksi sanoo lapselle, ettei ole mitään ääntä, kun se on olemassa ja minäkin sen kuulen. Ja lapsi kysyy selvästi vähän peloissaan, kun hän ei tunnista äänen lähdettä. Lapsi kaipasi selitystä äänelle, ettei tarvitse pelätä. Ja mies mitätöi hänen kuulemansa. Mieskin sitten oppi höristämään korviaan tai ainakin sanomaan, ettei hän kuule sitä.

Vierailija
6/48 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nyt näkee ja kuulee vaikka mitä ihmeellistä,meidänkin kellarissa asuu hirviö eddie.

Vierailija
7/48 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin huoneessaan, pelkää. Dissosiaatiohäiriö?

Vierailija
8/48 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huolestuisi. Lapset vasta kasvaa ja kehittyy, aistit on vähän sekaisin. Olisiko flunssan jälkitautina jäänyt korviin tulehdus.

Vierailija
9/48 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääniyliherkkä, kuulee jotain jonka aivot tulkitsee esim musiikkina. Tai jos asutte kerros tai rivitalossa niin äänet ovat sellaisella taajuudella ettei aikuinen kuule esim musiikki tulee naapurin soittorasiasta. Itse kuulen mitä naapurit puhuu saunassa jos olen makuuhuoneessa , ellei oo jokin kodinkone päällä joka valmentaa ja sekoittaa ääniaallot.

Vierailija
10/48 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänien kuuleminen on yllättävänkin tavallista eikä todellakaan automaattisesti viittaa psykoosiin. Tietoa löytyy mm Suomen moniääniset ry:n sivuilta.

Vierailija
11/48 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutteko kerrostalossa? Onko mahdollista, että ne äänet ovat oikeasti olemassa?

Mun mies ei kuule ollenkaan niin herkästi kuin minä ja yksi lapsista. Kyllä raivostutti, kun lapsi pienenä kyseli, että mikä tuo ääni on ja mistä tuo meteli tulee, jne. Ja mies aina tuhahteli, että ei oo mitään ääntä. Minä sitten miehelle useamman kerran kimmastuin, että miksi sanoo lapselle, ettei ole mitään ääntä, kun se on olemassa ja minäkin sen kuulen. Ja lapsi kysyy selvästi vähän peloissaan, kun hän ei tunnista äänen lähdettä. Lapsi kaipasi selitystä äänelle, ettei tarvitse pelätä. Ja mies mitätöi hänen kuulemansa. Mieskin sitten oppi höristämään korviaan tai ainakin sanomaan, ettei hän kuule sitä.

Ihana huomata että muitakin äärimmäisen tarkan kuulon omaavia on muitakin.

Vierailija
12/48 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalia tuo on minäkin jahtaan välillä demoneita keitto veitsen kanssa suomessa ja valko takkiset miehet veivät minut keskitys leirille koska olin "mieliseiras" tai jotain mutta nyt taas olen ihan normaali ihminen joka polttaa kirkon alla asuvia mörköjä

Vierailija
13/48 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun tullut vastauksia!

Asutaan krs-talossa mutta äänet eivät mun mielestä liity olemassa oleviin ääniin. Pari viikkoa jatkunut nyt. Flunssa ollut tiessään ajat sitten. Esim.ääni saattaa hokea yhtä sanaa vaikka kerrossänky tai toistaa sanaa jonka joku juuri sanonut tai kuullut vaikka äänikirjasta. Lauseita ei kuule. Jotkut äänet kuuluvat tosi kovaa.

Lapsi 6-v. Herkkä, arka ja pohtivainen mutta tietää tarkkaan mikä totta mikä ei. Tosiasioihin keskittyvä, ei tavallista mielikuvituksellisempi.

Olisi rohkaisevaa kuulla lisää jos joku tai oma lapsi on kuullut lapsena tai vaikka aikuisenakin valveilla ääniä ja ei ole silti sairastunut psykoosisairauteen.

Vierailija
14/48 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ilmiselvä kannabispsykoosi.

Vierailija
15/48 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun tullut vastauksia!

Asutaan krs-talossa mutta äänet eivät mun mielestä liity olemassa oleviin ääniin. Pari viikkoa jatkunut nyt. Flunssa ollut tiessään ajat sitten. Esim.ääni saattaa hokea yhtä sanaa vaikka kerrossänky tai toistaa sanaa jonka joku juuri sanonut tai kuullut vaikka äänikirjasta. Lauseita ei kuule. Jotkut äänet kuuluvat tosi kovaa.

Lapsi 6-v. Herkkä, arka ja pohtivainen mutta tietää tarkkaan mikä totta mikä ei. Tosiasioihin keskittyvä, ei tavallista mielikuvituksellisempi.

Olisi rohkaisevaa kuulla lisää jos joku tai oma lapsi on kuullut lapsena tai vaikka aikuisenakin valveilla ääniä ja ei ole silti sairastunut psykoosisairauteen.

Tästä videosta löytyy selitys.

Vierailija
16/48 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääniherkkä on kyllä mutta silti... Ei ole yksin huoneessaan kun näitä kuulee.

Vierailija
17/48 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suvussa skitsofreenikkoja? (se on geneettistä)

Vierailija
18/48 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mä kuulen ääniä ja mulla jää helposti soimaan päähän vaikka joku ääni.Mulla on aistiyliherkkyyttä ja aistit menee sekaisin (googlaa synestesia), erityisesti kuulen ääniä kun on flunssaa ja sen jälkeen. Muuten näen ääniä väreinä ja luulen et nää kuulojutut liittyy tähän synestesiaan.Se on ihan harmitonta ja oikeestaan kivaakin,kun tajua että muut ei koe aistimuksia näin.

Vierailija
19/48 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä psykoosi on sulle noin tuttu? Yleensä siitä ei tiedetä jos ei lähipiirissä

Vierailija
20/48 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lääkäriltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän