Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä manipuloi minua. Miksi?

Vierailija
19.10.2017 |

Manipulointi ei ole sellaista, että hän yrittäisi käännyttää minua johonkin tai saada itselleen jotain etua. Vaan sitä, että jos hän huomaa minussa jonkin heikon kohdan, niin hän seivästää minut siitä heti tilaisuuden tullen. Esimerkiksi jos sanon vaikka, että en kestä syömättä yli kolmea tuntia, niin seuraavan kerran tavatessamme lähdemme autoajelulle, jossa kruisaillaan tuntikausia. Tai jos sanon, että ahdistun kiroilusta, niin hän lisää puheeseensa reilusti kirosanoja. Eli hän selvästikin nauttii minun kärsimyksestäni.

Olen vasta hiljattain tajunnut tuon kuvion. Ja se tuntuu tietenkin pahalta. Miksi hän toimii noin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadismia.

Vierailija
2/10 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta teillä kaikilla olisi niin mukavaa, oi jospa oisin voinut olla muukaanaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta teillä kaikilla olisi niin mukavaa, oi jospa oisin voinut olla muukaanaa

No eihän se nyt oikeastaan mukavalta tunnu. Mutta sillain olisi kiva, jos olisit mukana, niin olisi joku jonka kanssa jakaa tätä asiaa. Ap

Vierailija
4/10 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei oikeesti jssap!

Vierailija
5/10 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että kuvittelet asian. Ei tossa ainakaan mistään manipuloinnista ole kyse, manipulointi tarkoittaa toisen henkilön ajatteluun tai toimintaan vaikuttamista. 

Vierailija
6/10 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei oikeesti jssap!

Hyvä idea. Mutta ikävä kyllä kaikista ihmisistä ei aina pääse eroon. Jos on vaikka lähisukulainen joka on samassa työpaikassa, niin etäisyyttä voi ottaa, mutta jollain tasolla on toimeen tultava tulevaisuudessakin. Tässä on jotain tämän tyyppistä tilannetta. Ap

Vierailija
7/10 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei oikeesti jssap!

Ai, piti tähän sanoa, että arvostan painavaa mielipidettäsi. Se herättelee miettimään. Ap

Vierailija
8/10 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että kuvittelet asian. Ei tossa ainakaan mistään manipuloinnista ole kyse, manipulointi tarkoittaa toisen henkilön ajatteluun tai toimintaan vaikuttamista. 

Onko minulla sitten väärä ilmiö mielessä? Mitä tuo sitten on? Että jos tietää mistä toinen ahdistuu tai kärsii, niin siihen isketään asenteella "kärsi nyt sitten - saanpas tuotettua sinulle kärsimystä, hähhää!" Ap

Vierailija
9/10 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lapsellinen tai tykkää että hänellä on valtaa sinuun?

Vierailija
10/10 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On lapsellinen tai tykkää että hänellä on valtaa sinuun?

On lapsellinen. Myös ihan hellyyttävällä tavalla naiivi. Mutta tarkoittaako lapsellisuus tässä yhteydessä nyt sitä, että ei käyttäydy kovin kehittyneellä tavalla? Ei ehkä osaa käsitellä tunteitaan aikuisen tavoin ja se sitten purkautuu tuollaisella aikuiselle sopimattomalla käytöksellä?

Ja tuota jotenkin pidän itsestäänselvänäkin, että hän haluaa tuolla käytöksellään näpäyttää minua, että kyllä hän pystyy hallitsemaan minua. Hän luultavasti tuntee alemmuutta minua kohtaan, vaikka minun puolestani sille ei olisi tarvetta. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme