Kuka hullu kirjoittaa työhakemukseen: "Hain koska TE-toimisto pakotti"
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005415140.html
Ja nyt itketään Iltiksessä että unelmies työ firmassa meni nyt sivusuun kun oli aiemmin hakenut tolla fraasilla firmasta töitä. Ei luoja! Työ kuin työ jos siitä rahaa saa. Miten voi "korkeakoulutettu" Kirsi olla noin tyhmä..
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa. Tai siis jos on työtön niin miksei mikä tahansa työ käy? Itse taannoin työttömänä 5kk, hain silloin jopa Hesburgeriin rivityöntekijäksi (ja oon kuitenkin 33v, 2 lasta) ja tarjottiinkin suoraan firmassa esimiestehtäviä. Eli kyllä jokaista työpaikkaa kannattaa hakea ns. tosissaan.. ikinä tiedä mitä se poikii.
Ehkä siksi, että sitten olet sopimuksella siivoamassa toimistoja puolivuotta ja samaan aikaan aukeaakin sitä omaa koulutusta vastaava työpaikka, jota et voi edes hakea saati vastaanottaa, koska olet siivoamassa toimistoja.
Mitä sä tällä mahdat tarkoittaa? Määräaikaisestakin työsopimuksesta voi irtisanotua ja koeajan puitteissa milloin vaan.
Miksi ei voi hakea? Parempihan se on töissäollessa hakea, näyttää aktiiviselta kunnon ihmiseltä.
Niin, koeajan puitteissa milloin vain, koeaika ei kuitenkaan yleensä kovin pitkä ole, ehkä kuukauden yleensä tms. aina sitä koeaikaa ei ole ollenkaan.
Olisin itse kirjoittanut hakemukseen, että palkanlaskennasta ei ole kokemusta, mutta kurssittamalla varmasti saan haltuun sekin osa-alueen taloushallinnon töistä. Mikä firma haluaa alkaa opettaa työtä ylikoulutetulle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa. Tai siis jos on työtön niin miksei mikä tahansa työ käy? Itse taannoin työttömänä 5kk, hain silloin jopa Hesburgeriin rivityöntekijäksi (ja oon kuitenkin 33v, 2 lasta) ja tarjottiinkin suoraan firmassa esimiestehtäviä. Eli kyllä jokaista työpaikkaa kannattaa hakea ns. tosissaan.. ikinä tiedä mitä se poikii.
Ehkä siksi, että sitten olet sopimuksella siivoamassa toimistoja puolivuotta ja samaan aikaan aukeaakin sitä omaa koulutusta vastaava työpaikka, jota et voi edes hakea saati vastaanottaa, koska olet siivoamassa toimistoja.
Mitä sä tällä mahdat tarkoittaa? Määräaikaisestakin työsopimuksesta voi irtisanotua ja koeajan puitteissa milloin vaan.
Miksi ei voi hakea? Parempihan se on töissäollessa hakea, näyttää aktiiviselta kunnon ihmiseltä.Niin, koeajan puitteissa milloin vain, koeaika ei kuitenkaan yleensä kovin pitkä ole, ehkä kuukauden yleensä tms. aina sitä koeaikaa ei ole ollenkaan.
Työnantajat suosivat pitkiä koeaikoja (jopa 6 kk), kuvittelevat hyötyvänsä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voi hakea? Parempihan se on töissäollessa hakea, näyttää aktiiviselta kunnon ihmiseltä.
Saattaa joutua maksamaan korvauksia, jos purkaa määräaikaisen työsopimuksen toisen duunin takia
Ollaanko törmätty tutkimukseen jossa työn mielekkyydellä suhteessa persoonaansa on enemmän merkitystä kuin esim. Palkalla tms. Tekijöillä?
Koulutettu väki on pääsääntöisesti fiksua; pätkät joissa ei edes viihdy eikä niillä oikein kateta maan elinkustannuksia edes tilastollisesti, on tuhon tie mitä tulee houritusta kilpailukyvystä vaikkapa eu ssa tai eun ulkopuolella. Ei pelkkä halpatyö lähtenyt aikoinaan maasta, vaan paljon muuta, kaupantekokin.
Tietenkin joku yrittäjä / organisaatio lyhytnäköisesti, mikäli rullaava eps ei peitä organisaation rakenteellisia, yrityskulttuurinsa, missionsa, yhteiskuntavastuunsa ja arvomaailmansa ongelmia, ajattelee että nytpä saadaan pitkäksi ajaksi minimikustannuksilla ja tuettuna halpaa resurssia joka ei sopimuksia tarvitse.
Kulutat elämääsi kattaaksesi juuri ja juuri elinkustannuksia, mutta samalla ajat itseäsi alas. Tämä vie sekä ajan oppia ja suunnitella mitä oikeasti haluat tehdä koska pakerrat muissa asioissa päiväsi. Jos kaikki pakotettaisiin "tuonne ja tuonne" varmasti olisit ensimmäisenä menossa (kun muut maat nousevat kouluttamalla ja kehittämällä infraansa). Puolen vuoden, vuoden jälkeen osaamisesi on muisto vaan.
Sinisilmäisenä voidaan kaikki myydä halvalla ja tietotaidon myös ja esiintyä siiten paikallisella lööppisivustolla muutaman killingin perusteella. Ehdit siis hyvin sitten keskittyä niiden lukemiseen.
Se että joillekkin aloille jatkossa muodostuu kysyntää tietyntyyppisistä toimenkuvista voi myös johtus siitä että maassa on menetetty osaamista vähemmän fiksun politiikan vaikutuksesta.
Tulkitsin ettei Kirsin koulutus sovellu palkkapuolelle. En haluaisi hakea työhön josta tiedän etten osaa lainkaan.
Kirsi voi olla vaikka tilinpäätösasiantuntija ja työkkäri on tulkinnut että talouskoulutus soveltuu mihin vain talouden tehtävään. Asia ei ole lainkaan niin.