Kuka hullu kirjoittaa työhakemukseen: "Hain koska TE-toimisto pakotti"
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005415140.html
Ja nyt itketään Iltiksessä että unelmies työ firmassa meni nyt sivusuun kun oli aiemmin hakenut tolla fraasilla firmasta töitä. Ei luoja! Työ kuin työ jos siitä rahaa saa. Miten voi "korkeakoulutettu" Kirsi olla noin tyhmä..
Kommentit (26)
No jos saa "työtarjouksen" johonkin ihan järjettömään työhön(työkkäriä ei paljon kiinnosta onko työ edes sopiva hakijalle) niin kyllä noin voi kirjoittaa ettei joudu haastatteluun ja säästää kaikkien aikaa.
Niin sitä kuvittelee säästävänsä työnantajalta haastatteluunkutsumisen vaivan mutta karahtikin omaan nilkkaan..
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa. Tai siis jos on työtön niin miksei mikä tahansa työ käy? Itse taannoin työttömänä 5kk, hain silloin jopa Hesburgeriin rivityöntekijäksi (ja oon kuitenkin 33v, 2 lasta) ja tarjottiinkin suoraan firmassa esimiestehtäviä. Eli kyllä jokaista työpaikkaa kannattaa hakea ns. tosissaan.. ikinä tiedä mitä se poikii.
Ehkä siksi, että sitten olet sopimuksella siivoamassa toimistoja puolivuotta ja samaan aikaan aukeaakin sitä omaa koulutusta vastaava työpaikka, jota et voi edes hakea saati vastaanottaa, koska olet siivoamassa toimistoja.
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa. Tai siis jos on työtön niin miksei mikä tahansa työ käy? Itse taannoin työttömänä 5kk, hain silloin jopa Hesburgeriin rivityöntekijäksi (ja oon kuitenkin 33v, 2 lasta) ja tarjottiinkin suoraan firmassa esimiestehtäviä. Eli kyllä jokaista työpaikkaa kannattaa hakea ns. tosissaan.. ikinä tiedä mitä se poikii.
Resurssien tuhlaamista. Eikä muutenkaan kaikille ihmisille sovi kaikki työt
Koulutettu tuollaisia kirjoittaa. Fiksu ei kirjoita.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on käynyt tuuri. Esimiestehtäviin soveltuvan älykkyydellä luulisi ymmärtävän, ettei se perkeleenmoisen hyvä tuuri osu jokaisen kohdalle, vaikka sun kohdalle onkin osunut.
Ja kyllä, olen itsekkin töissä ja vakituisesti ja täytyy sanoa, että paljon on ollut tuurista kiinni.
Vierailija kirjoitti:
No jos saa "työtarjouksen" johonkin ihan järjettömään työhön(työkkäriä ei paljon kiinnosta onko työ edes sopiva hakijalle) niin kyllä noin voi kirjoittaa ettei joudu haastatteluun ja säästää kaikkien aikaa.
Eiköhän ne olis siellä TA-puolella jo tajunnu että Kirsi on ylikoulutettu hommaan ja jättäneet kutsumatta haastatteluun. Nyt antoi vain ymmärtää ettei työnteko kiinnosta vaan koska TE-toimisto pakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Työvoimatoimisto saa palautetta omien ehdokkaidensa käyttäytymisestä haastatteluissa. Jos sabotoi huomattavasti omaa hakemistaan niin työnantajaehdokas "kantelee" työkkärille, joka sitten pamauttaa karenssin - ihan oikein pullamössöapinoille :)
Itse muotoilen hakemusten alun näin:
"TE-toimisto on arvioinut, että ammattitaitoni ja osaamiseni vastaavat haetun tehtävän vaatimuksia ja on osoittanut minulle työtarjouksen työpaikastanne, jota tulee hakea."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi, että sitten olet sopimuksella siivoamassa toimistoja puolivuotta ja samaan aikaan aukeaakin sitä omaa koulutusta vastaava työpaikka, jota et voi edes hakea saati vastaanottaa, koska olet siivoamassa toimistoja.
Mitä sä tällä mahdat tarkoittaa? Määräaikaisestakin työsopimuksesta voi irtisanotua ja koeajan puitteissa milloin vaan.
Miksi ei voi hakea? Parempihan se on töissäollessa hakea, näyttää aktiiviselta kunnon ihmiseltä.
Tiedän ainakin yhden joka sano suoraan, että työkkärin mielestä tätä piti hakea. Sanoi sen tarkoituksella eikä häntä palkattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työvoimatoimisto saa palautetta omien ehdokkaidensa käyttäytymisestä haastatteluissa. Jos sabotoi huomattavasti omaa hakemistaan niin työnantajaehdokas "kantelee" työkkärille, joka sitten pamauttaa karenssin - ihan oikein pullamössöapinoille :)
Luulisi, että työnantaja on vain tyytyväinen, ettei palkkaa niitä, jotka oikeasti ei töitä halua.
Jos sonja, 30 selittää että työ alentaa ihmisarvoa ja haluaa kuitenkin kirjallisuus tai taidealalle, niin kyllähän tuo kertoo että on jollain tavalla vajaaälyinen.
TE-toimisto tekemällä tekee hulluilla toimillaan ihmisistä hulluja.
Luultavasti työnantaja ei edes muista Kirsiä, jotenkin pitää vaan itselleen selittää, miksei hakemuksesta seurannut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Itse muotoilen hakemusten alun näin:
"TE-toimisto on arvioinut, että ammattitaitoni ja osaamiseni vastaavat haetun tehtävän vaatimuksia ja on osoittanut minulle työtarjouksen työpaikastanne, jota tulee hakea."
Vaikka näin ja sitten muotoilla hakemus muilta osin niin, että se on avoin hakemus omalle osaamisprofiilille sopiviin paikkoihin kyseisessä yrityksessä.
Kirsi on kyllä mokannut omat juttunsa ihan itse.
Ymmärrän viittauksen TE-keskuksen työhönosoituksiin, jos esim. työssä vaaditaan C-korttia ja se puuttuu tai muuten oma osaaminen ei selkeästi vastaa vaadittua. Tällöin kertoo työnantajalle, ettei ole ihan niin idiootti, kuin ne voisi muuten päätellä.
Mutta aika monella tuntuu olevan juuri se asenne, ettei töihin nyt vain mennä tai ansaitsee jotain parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä tällä mahdat tarkoittaa? Määräaikaisestakin työsopimuksesta voi irtisanotua ja koeajan puitteissa milloin vaan.
Miksi ei voi hakea? Parempihan se on töissäollessa hakea, näyttää aktiiviselta kunnon ihmiseltä.
Työssäkäynti nyt ei ketään tee kunnolliseksi eikä kerrossiivoojan työ paljon auta jos hakee vaikka jotain asiantuntijatehtävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AINA voi hakea.Mahdollisuus päästä haastatteluun paranee jos ilmoittaa olevansa jo töissä jossakin.