Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoisesti lapseton miettii: miksi kolmen lapsen vanhempi ei halua neljättä lasta?

Vierailija
19.10.2017 |

Samoista syistä minä en halua yhtään lasta.

Ero suhtautumisessa vain on kuin yöllä ja päivällä.

Kolmen lapsen vanhempi on fiksu ja tuntee omat tarpeensa. Hän ansaitseekin jo nauttia elämästä.

Vapaaehtoisesti lapseton on kypsymätön ja itsekäs. Hän väistetee vastuuta ja ajattelee vain omaa mukavuuttaan.

Tätä kutsutaan kaksoisstandardiksi, ja se on erittäin yleinen ilmiö yhteiskunnassamme.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen törmännyt yhteen velaan tosielämässä - siis sellaiseen joka asiaa mainostaa ääneen. Ihmetyttää miksi jollakulla on tarve toistaa tuota asiaa useita kertoja ääneen, mutta nyt kun asiaa pohdin niin kieltämättä tule kyllä mieleen että liekö tuo lopulta niin vapaaehtoista kuin hän itse kertoo.

Vierailija
42/48 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis! Tahtoisin neljännen lapsen, jos uskoisin jaksavani raskauden, synnytyksen, imetyksen ja vauva-ajan hyvin. Ennenkaikkea tähän vaikuttaa ikäni ja vastuu jo olemassa olevista lapsista. Saattaisin tulla vielä raskaaksi, mutta tahtoisin pitää lapsen vain, jos raskaus saisi alkunsa vahingossa. Tarkoituksellista ikäriskiä en ole valmis ottamaan, vaikka suosittelenkin ikäisilleni lapsettomille jatkamaan vauvan yritystä. Heillä on enemmän resursseja vauvaan, kuin minulla kolmen lapsen äitinä. Lasten saamisessa ei ole mitään niin hankalaa tässäkään iässä, ettenkö voisi suositella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis! Tahtoisin neljännen lapsen, jos uskoisin jaksavani raskauden, synnytyksen, imetyksen ja vauva-ajan hyvin. Ennenkaikkea tähän vaikuttaa ikäni ja vastuu jo olemassa olevista lapsista. Saattaisin tulla vielä raskaaksi, mutta tahtoisin pitää lapsen vain, jos raskaus saisi alkunsa vahingossa. Tarkoituksellista ikäriskiä en ole valmis ottamaan, vaikka suosittelenkin ikäisilleni lapsettomille jatkamaan vauvan yritystä. Heillä on enemmän resursseja vauvaan, kuin minulla kolmen lapsen äitinä. Lasten saamisessa ei ole mitään niin hankalaa tässäkään iässä, ettenkö voisi suositella.

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
44/48 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän palstan nillittäjä- ja uhriutujaveloissa on yksi todella hyvä puoli: he saavat minut tajuamaan, miten ihania omat velaystäväni ovat. Koskaan eivät ole tivaamassa minulta selitystä siitä, miksi olen valinnut perhe-elämän ja lapset. Sama pätee tietysti myös toiseen suuntaan.

Yhtä hyviä kavereita ollaan kuin ennen minun lasteni syntymää, ellei jopa parempia. : )

Vierailija
45/48 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 v

41.

Vierailija
46/48 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia hankkivat hankkivat niitä itsekkäistä syistä tai vahingossa. Vapaa ehtoisesti lapsettomat jättävät lapset hankkimatta itsekkäistä syistä tuskin vahingossa. Tärkeintä lienee että kukin tahollaan on itse tyytyväinen valintaansa tai vahinkoonsa.

Vierailija
47/48 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei halua synnytysorgasmia.

Vierailija
48/48 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmen lapsen vanhemmat ovat tehneet jo huomattavan työn lapsien kasvatuksessa, ja se sataa yhteiskunnan uudistamisen laariin. Miten ihmeessä voit väittää kaksoisstandardiksi sitä, että toiset ei jaksa enää alkaa alusta kun toiset eivät ole edes aloittaneet?

Mussolinin Italiassa nämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän