Mistähän se johtuu ettei kuukautisia tule vaikka säännölliset elämäntavat ja ei raskaana?
Olen 23v nainen. Ennen oli säännölliset kuukautiset, mutta e-pillereiden jälkeen ei enää olekaan ollut mitään kuukautiskiertoa. Olen 173cm/58kg ja tällainen ollut vuosikausia. Painolle en aio tehdä mitään, en esim todellakaan yrittäisi lihottaa tms.
Harrastan lenkkeilyä, syön säännöllisesti ja monipuolisesti, ei ole kummempaa stressiä, en tupakoi, hyvin säännöllinen elämä.... Kuukautisia ei ole. Lääkärissä ei selvinnyt mitään syytä vaikka ultrattiin monta kertaa. Todettiin että olen täysin terve, ei mitään sairauksia tai muitakaan syitä asian taustalla. 
Mitään lääkityksiä ei ole ja e-pillereitä en todellakaan suostu syömään. Lääkäri myös väitti, että pystyn kyllä saamaan lapsia kun munasarjat näyttävät niin hyviltä. No miten muka pystyn saamaan kun ei ole ovulaatiota eikä menkkoja??
Kommentit (3)
Niitähän on ties mitä kuureja millä saa oviksen tulemaan. Semmosella sitte raskaaksi. Veikkaan että ihan se riittää jos kerta muuten kaikki ok! Tarvitset vaan ovulaation.
Onko miten pitkä aika kun lopetit pillerin? Voi olla ihan vaan kehon totuttelemista uuteen tilanteeseen. Onko ollut mitään suurta elämänmuutosta? Vaikka sanot ettei stressaa niin voit kumminkin sisäisesti ottaa stressiä jostain, vaikka et sitä itse tajua. Ja joskus kuukautiset voivat olla tulematta ilman mitään syytä, jos ovat hyvin pitkään poissa, ne voidaan aloittaa lääkinnällisesti.
Jos sulla on kaikki ns. Fyysisesti kunnossa ja mallikkaasti, niin erilaisilla kuureilla kehosi pystyy aikaansaamaan ovulaatioita sen verran, että raskautta pystyy yrittämään. Lääkäri varmasti tarkoitti tätä. Periaatteessa siis kehoasi täytyy vaan vähän jeesata, muttei mitään oikeita esteitä raskaudelle ole.