Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osa-aikatyö ja työkkärin haastattelut

Vierailija
19.10.2017 |

Kokemuksia osa-aikatyöläisiltä, jotka saavat soviteltua työttömyystukea päälle (jonka ehtona on kokopäivätyön haku ja työkkärin listoilla olo).

Kyselisin työkkärin haastatteluista. Mitä kysellään ja kuinka usein näitä haastatteluja osa-aikatyötä tekeville?

Itse olen ollu nyt jonkin aikaa osa-aikatyössä, joka jatkuu edelleen vielä pitkään ja nyt on työvoimatoimistosta tullut kutsu tapaamiseen.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk välein, ministeriöiden vaatimuksesta entistä useammin kasvotusten.

Vierailija
2/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi tietää.

Teen keikka työtä ja saan soviteltua työmarkkinatukea. Tarkoitukseni on toki saada tunteja niin paljon että en sitä tarvitsisi, mutta tällä hetkellä tilanne tämä.

Tosin olisi typerää ottaa "koko pv pakko työ" vastaan( 9e päivä), kun nyt saan keikasta 30e tunti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ole tullut mitään haastattelukutsuja. Pitäisikö olla huolissaan?

Vierailija
4/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia osa-aikatyöläisiltä, jotka saavat soviteltua työttömyystukea päälle (jonka ehtona on kokopäivätyön haku ja työkkärin listoilla olo).

Kyselisin työkkärin haastatteluista. Mitä kysellään ja kuinka usein näitä haastatteluja osa-aikatyötä tekeville?

Itse olen ollu nyt jonkin aikaa osa-aikatyössä, joka jatkuu edelleen vielä pitkään ja nyt on työvoimatoimistosta tullut kutsu tapaamiseen.

Sulla on varmaan vähänlaisesti työtunteja. Kuinka paljon on tunteja viikossa?

Vierailija
5/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka maksaa sovitellun työttömyyspäivärahan? Liitto, työttömyyskassa vai kela?

Vierailija
6/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootti

Vierailija
7/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä oon kohta 2 vuotta ollut osa-aikatyössä ja saan nyt liiton kautta soviteltua päivärahaa. Työkkärin ilmoittautuminen on kerran vuodessa, laittavat tekstiviestin, että työnhaku uusittu vuodeksi eteenpäin. Ei ole tarvinnut käydä, eivätkä soittele. Päivärahat pyörii hyvin.

Vierailija
8/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on varmaan vähänlaisesti työtunteja. Kuinka paljon on tunteja viikossa?

Viikossa on säännöllisesti työtunteja 20-24 tuntia. Ei koskaan alle 20 h.

Vierailija
9/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuolla oikeasti jotain merkitystä?

Vierailija
10/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle ole tullut mitään haastattelukutsuja. Pitäisikö olla huolissaan?

Pitäisikö minun olla huolissani!

Vierailija
11/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on aina joko  työttömyyskassa TAI Kela, Einstein.Liitto ei  maksa mitään.

Vierailija
12/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin siellä haastateltavana viime viikolla. Kovasti oli painostavaa sävyä virkailijalla, että pitäisi löytää se kokopäivätyö. Minulla on kaikenlaista terveydellistä ongelmaa minkä takia kokopäivätyö ei sovi minulle ja nyt virkailija painostaa parantumaankin. Pitäisi lääkäreille mennä tuossa suunnitelmassa, vaikka lääkärillä olen hypännyt viime aikoina mielestäni ihan tarpeeksi. Tätä nykyistä työtäni hän ei pitänyt juuri minään. Tietenkin ihan ymmärrettävää kun kokopäivätyöhön pitäisi tähdätä.

Vierailija
13/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon jo monta vuotta tehnyt keikkahommia, n kerran vuodessa on joku soittanut. Viimeksi n vuosi sitten. Silloinkin oli ihan hyvin töitä sovittuna ja sanoin myös hakevani kokopäiväduunia ja sieltä sanottiin, että jatka samaan malliin. Että aika rauhassa saa olla työssäkäyvä työtön ainakin täällä varsinais-suomessa.

Vierailija
14/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin siellä haastateltavana viime viikolla. Kovasti oli painostavaa sävyä virkailijalla, että pitäisi löytää se kokopäivätyö. Minulla on kaikenlaista terveydellistä ongelmaa minkä takia kokopäivätyö ei sovi minulle ja nyt virkailija painostaa parantumaankin. Pitäisi lääkäreille mennä tuossa suunnitelmassa, vaikka lääkärillä olen hypännyt viime aikoina mielestäni ihan tarpeeksi. Tätä nykyistä työtäni hän ei pitänyt juuri minään. Tietenkin ihan ymmärrettävää kun kokopäivätyöhön pitäisi tähdätä.

Oikeasti?! Eikö tässä maassa saa tehdä edes osa-aikatyötä? Vain kokoaikatyö siis kelpaa? Muissa maissa osa-aikatöitä tehdään paljon, miksei Suomessa?

Vierailija
15/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
16/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti?! Eikö tässä maassa saa tehdä edes osa-aikatyötä? Vain kokoaikatyö siis kelpaa? Muissa maissa osa-aikatöitä tehdään paljon, miksei Suomessa?

Meillä laki edellyttää, että työttömyysetuutta saava henkilö hakee kokoaikatyötä. Osa-aikaista saat tehdä vaikka tunnin viikossa kenenkään häiritsemättä, kunhan et halua Kelan tai kassan kautta korvauksia.

Vierailija
17/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ikää hippusen päälle 60 ja olen työkkärin kirjoissa vajaakuntoinen työnhakija. Ei paljoa tarvitse vaivautua enää työnhakuun. Työkkärin virkailijakin kehotti selvittämään jo mahdollisen oikeuteni ansiosidonnaisen lisäpäiviin. Reilun vuoden kuluttua saisinkin sitten jo täyden työeläkkeen. Näön vuoksi laittelen aina hakemuksia joihinkin työpaikkoihin, mutta koska en pysty nostelemaan mitään oikealla kädellä kyynärpään ja herkästi uusiutuvan jännetupentulehduksen vuoksi, ei kannata panostaa liikoja noihin hakemuksiin.

Vierailija
18/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä menee se "raja" (rahamäärä) ettei enää saa soviteltua päivärahaa? (kuukaudessa)

Vierailija
19/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla palkka 1850 € ja saan nettona 100 € soviteltua.

Vierailija
20/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

saa toki, itsekin teen osa-aikatyötä omasta tahdostani. 25 tuntia viikossa. En tosin hae mitään päivärahaa.