Help! Miten pysyä hereillä yövuorossa?
Menen ensimmäistä kertaa tänään yövuoroon. Töissä ei varmaan ole mitään sen kummempaa tekemistä, olen lastenkodilla ja lapset nukkuvat. Itse pitää kuitenkin valvoa. Vinkkejä kokeneiltä yököiltä kiitos! Miten aika kuluisi parhaiten? Mitä teette? Juotteko paljon kahvia? Nukutteko päivällä pitkään? Entä otatteko torkkuja ennen töihin menoa?
Kommentit (7)
Kannattaa varmaan keksiä myös koko ajaksi jotakin tekemistä, mieluiten vähemmän unettavaa. Surffaat vain AV-palstalla :)
siksi näitä vinkkejä kyselen. Lehtiä otan mukaan, paperitöitä on vähän ja lisäksi meinasin perehtyä työpaikan papereihin yleensä. (uusi työ siis). Mutta silti.. Ei jaksaisi millään just tänään.
Mä yleensä surffailen netissä, pelailen pelejä, luen kirjaa. Aamuyön tunnit on pahimpia ja sitten tosiaan se viimeinen tunti, mulla klo 7-8. Pahinta on mennä makuuasentoon, siinä nukahtaa varmasti.
Eka yö on pahin, kun on vielä päivärytmissä. Jos useampi yö, niin päiväaika kannattaa uhrata nukkumiseen. Yöllä säännöllisesti jotain pientä syötävää, hedelmää, vihanneksia, leipää, kahvia ja teetä vähän jossain välissä. Minä tosiaan voin nukkua istuallenikin, että pitää olla kokoajan työn touhussa tai taju menee. Hyviä öitä!
Usein katsotaan yökkökaverin kanssa leffoja (meitä on aina kaksi yössä joten juttukaveri pitää hereillä). Klo 3-5 on pahin, sillon joku leffa on paikallaan niin aika kuluu mukavasti. En juo kahvia yöllä, jotain pientä napostelen. En myöskään yleensä nuku päivällä ennen yövuoroa ja hyvin oon jaksanut kuitenkin. Hyvin se yö menee, tsemiä :)
että jos on useampi yö niin kannattaa tosiaan nukkua ihan niin paljon kun vaan nukuttaa eikä varata öiden välissä oleville päiville mitään ohjelmaa.
7
Itselleni tulee aamuyöstä väsymys, ja tuntuu ettei kello kulje eteenpäin yhtään, viimeinen tunti kaikista pahin.
Onks sulla jotai paperihommia, joita voisit tehdä? Siivota, järjestellä jotai? Käsitöitä?