Minne voisi ilmoittaa epämääräisestä yrityksestä, jotta tämän taustat tutkittaisiin?
Tiedättekö minne voi ilmoittaa epämääräisestä yrityksestä, jos on esim. viitteitä ettei se maksa palkkaa ym. hämärää toimintaa? Ei kuitenkaan todisteita, mitään rikosilmoitusta en siis voi tedä. Tietääkö kukaan?
Kommentit (8)
Verovirastoon voi tehdä ilmoituksen nimettömänä netissä
Vierailija kirjoitti:
Mitä nämä "viitteet" ovat?
Tutkintapyyntö poliisille kai on se vaihtoehto. Viite-sana kyllä tuntuu vähän liian epämääräiseltä. Miksi nämä työntekijät itse eivät protestoi? Ovatko kielitaidottomia ja lainsäädännöstä tietämättömiä.
Avaa nyt vähän enemmän, niin voit saada neuvoja.
Ei nyt ihan puhelinmyyntifirma mutta "samantyylinen." Itse olin kyseisessä paikassa työhaastattelussa ja erinäisten seikkojen pohjalta koko työ ja yritys vaikuttaa erittäin epämääräiseltä. En tiedä keitä yrityksessä on töissä mutta luultavasti nuoria, jotka tyytyvät minimiansioihin. Yrityksellä kytköksiä ulkomaille, jäi sekin vähän epäselväksi, että maksaako palkan ulkomainen yritys. Mutta kai silti Suomen lainsäädäntöä pitää noudattaa. Joka tapauksessa hyvin epämääräistä ja haluaisin ainakin ilmottaa, jotta yrityksen tarkoitusperät tutkitaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Tämä tuli itsellenikin mieleen. Varmaan paras tähän tarkoitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Tämä tuli itsellenikin mieleen. Varmaan paras tähän tarkoitukseen.
Mietin vain, että jos tekee ilmoituksen verovilpistä niin eikö tässäkin tapauksessa vaadita jotain todisteita.
Mitä nämä "viitteet" ovat?
Tutkintapyyntö poliisille kai on se vaihtoehto. Viite-sana kyllä tuntuu vähän liian epämääräiseltä. Miksi nämä työntekijät itse eivät protestoi? Ovatko kielitaidottomia ja lainsäädännöstä tietämättömiä.
Avaa nyt vähän enemmän, niin voit saada neuvoja.