Kuka olit koulussa? Ja mikä sinusta tuli?
Yleistyksiä mutta ei välitetä niistä. Olitko suosittu ihannetyttö, se yksinäinen nörtti, luokakasi priimus ja äidin suosikki...?
Ja mikä sinusta tuli? Tuliko luokan hissukasta rahamies ja suositusta räkättäjästä alkoholisti? Kerro oma tarinasi!
Kommentit (22)
Olin se kiltti ja hiljainen eturivin tyttö, ns. kympin tyttö. Valitettavasti myös koulukiusattu.
Eipä minusta mitään ihmeellistä tullut. Koulukiusaamisen takia masennuin ja sairastui paniikkihäiriöön. Lukio menikin sitten siinä ja sen jälkeen vaan ajauduin johonkin hommiin ja jämähdin sinne. En tarkoita ettenkö arvostaisi tätä työtä tai alan työntekijöitä, mutta en koskaan haaveillut tästä työstä. Joskus haaveilen, että lähtisin näin masennuksesta ym. selvittyäni opiskelemaan uusilla voimilla, mutta mahtaako minusta enää olla siihen. Kouluajoista on jo vaikka miten kauan, mutta itsetunto on edelleen nollissa.
Luokan priimus, silti suosittu. Ei tullut lääkäriä lyhyen matikan takia, kääntäjä tuli.
Olin porukan pelle. Minusta tuli syrjäytynyt ja kaveriton mt-ongelmainen.
Koulukiusattu, oli kavereita.
Laitoshuoltaja
Urheilullinen kympin tyttö, pienehkössä kaveriporukassa, ei ikinä seurustellut.
Minusta tuli DI, mies ja lapsikin löytyy.
Emo/pissis... ei ole tullut vielä mitään :D
Omituinen kympin tyttö. Minusta on tulossa pitkän duunarimutkan jälkeen tutkija.
Minä olin se suosittu ja urheilussa menestyjä. Perheenisä, lasten valmentaja ja tavallinen duunari minusta tuli.
Introvertti ja omiin oloihin vetäytyvä, en uskaltanut puhua tytöille juuri ollenkaan, vasta lukiossa alkoi se homma sujumaan edes auttavasti. Huonot arvosanat ala-asteella ja yläasteella. Nörtti, passiivinen jne. Pelasin videopelejä paljon. Välillä sellainen "porukan viihdyttäjä/pelle". Hieman syrjintää ja koulukiusaustakin.
Nyt ikää 25v, yliopistoa takana 3v, vakituisessa työssä, jossa päivittäin esiinnyn isojen ihmismäärien edessä. 1 alainen, sekä erityisosaaminen parista aiheesta työyksikkömme sisällä, jossa autan muita. Myös pyydetty avustustehtäviin muihin työyksiköihin erikoisosaamiseni takia. Nyt lihaksikas/urheilullinen, naisten kanssa ei ole muutamaan vuoteen ollut mitään ongelmia (parisuhdemarkkinoilla haluttu). En antanut koulukiusaamisen tai ujouteni antaa häiritä vaan ymmärsin ongelmat ja puskin eteenpäin. Vaikka eletään tällaista uhriutumisen aikakautta, niin ei se tarkota, että jokainen alentuisi ajattelemaan etteikö omia ongelmiaan pystyisi korjaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Luokan priimus, silti suosittu. Ei tullut lääkäriä lyhyen matikan takia, kääntäjä tuli.
Miten lyhyt matikka estää lääkäriksi tulemisen?
Terv. lääkisopiskelija, joka ei ole käynyt lukiota
(Aiheeseen liittyen: koulussa olin täysin syrjäytynyt sosiaalifoobikko, joka nyhjäsi välitunnit yksin jossain nurkissa eikä koskaan viitannut tunneilla tai muutenkaan puhunut kenellekään. Kaiketi minusta on nyt muutaman harhapolun jälkeen tulossa lääkäri)
Olin koulussa ruma nörtti. Nyt ruma nörtti ja mt-eläkkeellä oleva DI
Ala-asteella hiljainen ja arka keskitason tyttö, yläasteella lintsaava, koulukiusattu, synkkä keskitason tyttö. Minusta tuli menestyvä, avoin ja iloinen, kaikkien kanssa toimeentuleva yrittäjä/johtaja.
Ernu/emo, kiusattu ja sellainen vähän reppana kaveriton ysin-kympin tyttö olin yläasteella. Lukiossa masentunut, mutta kavereita löytyi, vaikka silloinkin olin vähän ulkopuolinen. Nykyään opiskelen kauppakorkeassa ja teen osa-aikaista työtä pankissa. Vihdoin löytänyt saman henkistä seuraa ja elämä on ihan mukavaa.
Yläkoulussa suosittu, 7-8 keskiarvo, lintsaava pissis, amistossa ujo perfektionisti ja nyt omistan osan ulkomailla toimivasta matkatoimistosta, jossa suunnittelen ja toteutan matkoja.
Kympin tyttö. Väittelin tohtoriksi. Tuskin yllätti ketään.
Ei lyhyt matikka mitään estä, laiskuus kylläkin?
Fiksu pissis joka veti viinaa ihan huolella, silti tosi hyvä keskiarvo. Suosittukin olin. Nyt teknisen erikoisalan asiantuntija, mies ja lapsi. Urheilussakin ihan menestynyt.
Olin omituinen epäsosiaalinen nörtti, arvosanoin mitattuna pärjäsin erinomaisesti. Minusta tuli akateeminen työtön.
Ala-asteella nörtti, yläasteella lintsaava pissis, lukiossa masentunut alisuoriutuja. Minusta tuli asianajaja.