Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö joku omistaa kameran?

Vierailija
18.10.2017 |

Ei sellaisia enää tarvitse, kun nykyään on puhelimissa hyvät kamerat. Ja kohta tietenkin tulee 50 mammaa huutamaan, että heillä on niin hyvä näppäinpuhelin ja erikseen järjestelmäkamerat...

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.  En vaan ikinä käytä.

Vierailija
22/54 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulla on puhelimessa kamera, mutta ei nettiä, joten sielläpä ne kuvat sitten ovat puhelimessa ja mitä niillä tekee? Siksi omistan pienen digikameran, sillä otetut kuvat saan koneelle.

Saat ne puhelimenkin kuvat koneelle. Vai?

Miten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
24/54 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pokkari. Käytän sitä lähinnä tutkimusaineistojen valokuvaamiseen, eilen otin parisataa kuvaa. En omista älypuhelinta, en koe tarvetta sellaiselle.

Vierailija
25/54 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulla on puhelimessa kamera, mutta ei nettiä, joten sielläpä ne kuvat sitten ovat puhelimessa ja mitä niillä tekee? Siksi omistan pienen digikameran, sillä otetut kuvat saan koneelle.

Miten?

Ihan vaikka yhdistämällä puhelin koneeseen johdolla. Aivan kuten kamerankin.

Vierailija
26/54 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap luulee että kännykällä pääsee järjestelmäkameran tasolle niin otapa asioista selvää. Nyt paljastit ettei kuvaaminen ole sulle kovin tuttua. Paitsi ehkä selfiet.

Vierailija
27/54 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykameran ainoa etu on, että se on aina mukana.

Vierailija
28/54 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on montakin. Kännykässä on kaksi, samoin molemmissa tableteissa, sitten on kaksi pokkaria, kompakti superzoom ja vanhempi järkkäri, jossa ei ole videokuvausta.

Vierailija
29/54 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten?

Ei siinä puhelimessa ole mitään johtoa, jolla sen saisi yhdistettyä tietokoneeseen.

Vierailija
30/54 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo valokuvaus aika suosittu harrastus nykyään. Tuskin on ollut koskaan yhtä suosittu.

Vierailija
31/54 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just otin digikameralla kuvan syksyn tomaattisadosta. En ajatellut laittaa sitä kuvaa nettiin vaikka tomaatteja ihan kivasti onkin. Seuraavaksi  varmaan otan sillä samalla kameralla kuvan sadon jatkojalosteesta.

Vierailija
32/54 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten?

Ei siinä puhelimessa ole mitään johtoa, jolla sen saisi yhdistettyä tietokoneeseen.

Täältä sivusta:

Onko kännyn laturissa usb-pää? iPhoneilla ainakin on. Bluetoothilla voi myös kai siirtää (paitsi iphonelta windows-koneelle). Iphonelta saa siirrettyä itunesin tai icloudin kautta. Just siirsin iPhonelta kuvat windows-läppärille siten, että avasin selaimessa (firefox) icloudin, kirjauduin ja kopsasin kuvat sieltä koneelle.

T: se, jonka kännykässä krooninen tilanpuute, joka tuolla operaatiolla vähän hellitti (hetkeksi ainakin :))

Vierailija
33/54 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten?

Täältä sivusta:

Onko kännyn laturissa usb-pää? iPhoneilla ainakin on. Bluetoothilla voi myös kai siirtää (paitsi iphonelta windows-koneelle). Iphonelta saa siirrettyä itunesin tai icloudin kautta. Just siirsin iPhonelta kuvat windows-läppärille siten, että avasin selaimessa (firefox) icloudin, kirjauduin ja kopsasin kuvat sieltä koneelle.

T: se, jonka kännykässä krooninen tilanpuute, joka tuolla operaatiolla vähän hellitti (hetkeksi ainakin :))

Ei ole mitään usb-päätä, se on Nokian simpukkapuhelin. En tiedä onko siinä edes mitään mihin saisi kiinni johdon, jonka voi liittää tietokoneeseen.

Onko jollakulla muka ihan oikeasti iPhone ilman nettiä??

Vierailija
34/54 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polaroidkamera on mm. juhlia varten. Muuten otan kuvat kännykällä. En harrasta kuvaamista, joten järkkäri olisi liioittelua.

Vierailija
35/54 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vielä digikamera jossain laatikon pohjalla, mutta en ikinä käytä sitä. En tosin käytä juuri ollenkaan kännykänkään kameraa. En ymmärrä tätä nykytrendiä, että kaikesta pitää saada kuva tai video.

Vierailija
36/54 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin järkkärin muutama vuosi sitten ja olen käyttänyt alle 10 kertaa. Reissuilla en ole kertaakaan raahannut mukana vaikka nimenomaan reissuja varten mokoman ostin. Ehkä turhin 400 euroa minkä olen tuhlannut. Puhelimella kuvaan nykyään kaiken.

No tuon hintaisen paketin kameralla saa juuri samanlaisia kuvia kuin kännyllä. 

Vierailija
37/54 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten?

Nyt en kyllä usko. Voisitko kertoa mikä puhelin ja mikä malli. Kiitos.

Vierailija
38/54 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole älypuhelinta vaikka töistä sellaisen saisin, mutta en ole keksinyt, miksi vaihtaisin 12v vanhan loistavan nokialaiseni pois. 5-6v sitten vaihdettu akku kestää edelleen viikon. 

Kamera mulla on, mm. vedenalaiskuvaukseen sopiva pokkari. En ikinä laita kuvia minnekään someen tms. Teen niistä valokuvakirjoja ja teetän paperikuviakin. 

T. N43v.

Vierailija
39/54 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latausjohto!!!

Vierailija
40/54 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten?

Nyt en kyllä usko. Voisitko kertoa mikä puhelin ja mikä malli. Kiitos.

Edelleen Nokian simpukkapuhelin. Olisiko 3710? Siihen ei saa kiinni edes tavallisia kuulokkeita, sen mukana tuli aikoinaan jotkin omat kuulokkeet. Tietokoneeseen yhdistettävää johtoa sen sijaan ei tullut mukana. Ei tosin olisi ollut silloin vielä tietokonettakaan johon olisi saanut usb-johdon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän