Toisenlaiset äidit
Kommentit (41)
Ei sellaista heikomman aineksen suurperhettä olekaan missä ei olisi aina jonkun tasoista kehitysvammaa, ylivilkkautta, ongelmaa ja vaivaa. Aina sama homma. On se jännä.
Hienoa ettei tehnyt aborttia vaikka harkitsi sitä. Oli saanut karun kuvan abortista.
Vierailija kirjoitti:
Miten noilla suurperheellisillä on aina liuta erityslapsia ja silti pakko pukkaa lisää. Ihmettelen vain.
En tiedä onko joku jo vastannut tähän, mutta kerron silti. Ensinnäkin ongelmat ovat usein ylisukupolvisia. Sosioekonominen asema periytyy. Vanhemmat ovat voineet olla itse diagnosoimattomia erityislapsia, mutta heitä on pidetty vain "tyhminä". Neurologiset ongelmat usein periytyvät.
Oikeasti nykyajan fiksut ihmiset tietävät nämä seikat, mutta tarkoitushan monilla on vain nostaa itseään jalustalle. "Kattokaa noita! Miten voi olla?!"
Jälleen todiste että aborttia ei tarvitse tehdä
Herttainen pariskunta, mutta tuli tosiaan jotenkin .. noh, yksinkertainen fiilis heistä. Ja surulliseksi veti se, miten äiti valitti vauvan liikkeiden inhottavan eikä ollut lainkaan onnellinen vastasyntyneestä :(
Mikä ehkäisy oli pettänyt, mainittiinko sitä? Herranjumala kierukka & kortsu käyttöön, niin ei tule yllätyksiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten noilla suurperheellisillä on aina liuta erityslapsia ja silti pakko pukkaa lisää. Ihmettelen vain.
En tiedä onko joku jo vastannut tähän, mutta kerron silti. Ensinnäkin ongelmat ovat usein ylisukupolvisia. Sosioekonominen asema periytyy. Vanhemmat ovat voineet olla itse diagnosoimattomia erityislapsia, mutta heitä on pidetty vain "tyhminä". Neurologiset ongelmat usein periytyvät.
Oikeasti nykyajan fiksut ihmiset tietävät nämä seikat, mutta tarkoitushan monilla on vain nostaa itseään jalustalle. "Kattokaa noita! Miten voi olla?!"
Isälläni ja sedälläni on erittäin todennäköisesti ADHD, minulla taas tutkitusti ,mutta pääsin tutkimuksiin vasta 33-vuotiaana. Miehellä selkeitä asperger-piirteitä ja lukihäiriö. Olemme kumpikin syntyneet 1980. Sukupolvia kestänyt väärinymmärtäminen ja tyhmäksi haukkuminen toivottavasti katkeaa omiin lapsiimme, joille molemmille järjestetty tukitoimia jo tarhassa !
Onneksi sentään tiedosti, että ei oikeasti enää yhtään lisää. Sai lähetteen toivomansa lähetteen steriin. Niitäkin on, joille tulee yllärivauvoja perä jälkeen ehkäisystä huolimatta tai sen laiminlyönnistä johtuen, eikä asialle tehdä kuitenkaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Herttainen pariskunta, mutta tuli tosiaan jotenkin .. noh, yksinkertainen fiilis heistä. Ja surulliseksi veti se, miten äiti valitti vauvan liikkeiden inhottavan eikä ollut lainkaan onnellinen vastasyntyneestä :(
Mikä ehkäisy oli pettänyt, mainittiinko sitä? Herranjumala kierukka & kortsu käyttöön, niin ei tule yllätyksiä!
E-pillerit
Tämä parihan vaikutti maanläheiseltä, ja molemmat tekivät kovasti töitä. Lapset istuivat pöydässä syömässä eivätkä nirsoilleet tai vaellelleet ympäriinsä. Äidillä tuntui olevan hyvä ote lapsiinsa ja vauvan käsittely vaikutti todella luontevalta. Ei puhettakaan sellaisesta pelokkaasta ja neuroottisesta ylisuorittamisesta, jota näkee esim. noissa vauvan ruokintaan suuntautuneissa Facebook-ryhmissä.
Säälitti Mari-äidin huonot hampaat...Ovatkohan monet raskaudet vaikuttaneet...
Isä-raukka ei ollut päässyt yhteenkään synnytykseen mukaan, vaikka "tavallaan halusi". Topakka äiti ei varmaan antanut mahdollisuuttakaan tulla - mitä minä sillä miehellä siellä teen, ei se voi tietää miltä tuntuu. No ehkä hän on kuitenkin myös syntyvän lapsen vanhempi, jolla on oikeus olla toivottamassa omaa lastaan tervetulleeksi maailmaan, ja pidellä heti sylissä kuin mahdollista.
Hieno perhe, toivon heille kaikkea hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Säälitti Mari-äidin huonot hampaat...Ovatkohan monet raskaudet vaikuttaneet...
Kyllä nuo hampaat näyttää siltä ettei niille ole vähään aikaan hammasharjaa ja fluoritahnaa näytetty. Huonot hampaat johtuu puutteellisesta suuhygieniasta, ei useista raskauksista.
Miksi ei saanut sterilisaatiota aiemmin??? Tai pyytänyt sitten toisen lääkärin mielipidettä??? Lähinnä kysyn kun itse kahden lapsen äitinä olen miettinyt että haluan ko toimenpiteen, mutta sanotaanko minulle sitten että olen liian nuori jos sen nyt 30v teetän? Luulin tietäväni kriteerit mutta...
Tulee juuri uusintana tämä vain..
Mietin myös kun näitä pilleriraskauksia tuntuu niiden ehkäisyprosentista huolimatta olevan paljon, että esim tämän naisen kohdalla, oliko niitä tuossa rumbassa muistettu aina edes ottaa ja oliko ihan paras ehkäisy muutenkaan hänelle. Miksi muuten olisi pyytänyt sterilisaatiota kun se on kuitenkin isompi juttu kuin joku kierukka tms kapseli. Toki lopullisempi, mutta tuntuu vähän tekosyyltä että käytin kyllä pillereitä, yritin saada sterilisaation mutten saanut jne. Että onko ehkäisystä edes huolehdittu. Tai sterilisaatiota edes pyydetty. Ihme lääkäri jos neljän lapsen äidiltä kieltää sen ikään vedoten kun tilanne noin kaaoottinen ja pillerit mielestäni pahin mahdollinen ehkäisy tuommoisen arjen keskellä elävälle, olikohan vain siis "pillerit".
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saanut sterilisaatiota aiemmin??? Tai pyytänyt sitten toisen lääkärin mielipidettä??? Lähinnä kysyn kun itse kahden lapsen äitinä olen miettinyt että haluan ko toimenpiteen, mutta sanotaanko minulle sitten että olen liian nuori jos sen nyt 30v teetän? Luulin tietäväni kriteerit mutta...
Sain Lääkitöhallitukselta sterilisaatioluvan v. 1980. Olin 27v. lapseton,täysin terve niin fyysisesti kuin psyykisestikkin ja vakituisessa parisuhteessa. Lähetteen tehnyt lääkäri epäili tulosta. Lupa tuli kuitenkin naislääkärin allekirjoituksella.
Mietin vain, että miksi muut lapset on päiväkodissa kun vanhemmat on kotona?? Ilmeisesti vanhemmat tarvii erityisapua....hyvä kun ei tarvii enää edes puheterapiaan mennä kun päiväkoti hoitaa senkin....ihme porukkaa..
Puhevika saa tavallisetkin ihmiset vaikuttamaan yksinkertaiselta.
Siitä johtuu, että tuo nainen ei käytä teko räpsyttimiä ja on ilman meikkiä??