Mikä se #metoo juttu on
Kommentit (14)
Tuostahan seuraa vain se että ihmiset ajattelee ettei se nyt niin paha juttu voi olla, kun seksuaalisesta ahdistelusta huolimatta joku PMMP muikki on leffassakin alasti ilman traumoja ja menestyy muutenkin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Tuostahan seuraa vain se että ihmiset ajattelee ettei se nyt niin paha juttu voi olla, kun seksuaalisesta ahdistelusta huolimatta joku PMMP muikki on leffassakin alasti ilman traumoja ja menestyy muutenkin hyvin.
Mitä sä sekoilet
Vierailija kirjoitti:
En olisi noin pessimistinen. Tänään juuri HS julkaisi jutun, jota varten oli haastateltu entisiä ja nykyisiä kansanedustajia. Vuonna 2007 syntyi suuri kohu seksuaalisesta häirinnästä eduskunnassa. Kohun myötä eduskunnassa jouduttiin miettimään omia toimintatapoja työyhteisönä ja häirintään otettiin nollatoleranssi. Tietoisen puuttumisen seurauksena kaikki haastatellut kertoivat ilmiön hävinneen tai ainakin vähentyneen eduskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä sekoilet
En sekoile mitään vaan kerron vain miten asiasta voi ajatella. "Jos kerran kaikki kokee tuota niin sittenhän se on normaalia, eikä edes aiheuta mitään ongelmia näköjään."
Suomen virallisen ajatuspoliisin HS:n mukaan seksuaalinen häirintä on mitä tahansa mikä on toisen osapuolen mielestä häiritsevää. Ei siis ihme jos uhreja on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Suomen virallisen ajatuspoliisin HS:n mukaan seksuaalinen häirintä on mitä tahansa mikä on toisen osapuolen mielestä häiritsevää. Ei siis ihme jos uhreja on paljon.
No kerropa sinä, oi ajatusten tonava, mikä se määritelmä sitten pitäisi olla? Jos se häiritsijä kokee sen häiritsevänä? -kö? Että raiskaus on raiskaus vasta kun raiskaaja itse on sitä mieltä? Tai pahoinpitely, tai ryöstö, tai lahjonnan ottaminen/antaminen? Tai mikä tahansa rikos? Vasta kun rikollinen toteaa, että "kappas ketaletta, taisi tulla tehtyä oikea tollon työ..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerropa sinä, oi ajatusten tonava, mikä se määritelmä sitten pitäisi olla? Jos se häiritsijä kokee sen häiritsevänä? -kö? Että raiskaus on raiskaus vasta kun raiskaaja itse on sitä mieltä? Tai pahoinpitely, tai ryöstö, tai lahjonnan ottaminen/antaminen? Tai mikä tahansa rikos? Vasta kun rikollinen toteaa, että "kappas ketaletta, taisi tulla tehtyä oikea tollon työ..."
Eli voin siis syyttää työkaveriani seksuaalisesta ahdistelusta, koska hän pitää liian avoimella kaula-aukolla varustettua paitaa. Kaula-aukkonsa ahdistaa minua. Minä olen uhri, ja työkaverin pitäisi pukeutua toisella tavalla eikä käskeä minua olemaan katsomatta/välittämättä. Muuten se on uhrin syyttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimpään lainaukseen lisäten, että monesti seksuaalisen häirinnän kokeminen on vahvasti kontekstiin sidonnainen asia, esimerkiksi komean miehen lähentely on ok, mutta ruman ei jne.
Ärsyttää myös miesten tuomitseminen kollektiivisena joukkona vaikka kyseessä on muutama tapaus jotka pilaavat kaikkien maineen.
Sulle joka et ymmärrä niin se on häiritsevää sen mielestä jota häiritään
Kun mä olin teini niin yks kysy numerotiedustelusta mun numeron ja sitten alkoi lähettää todella ahdistavia ja loukkaavia tekstiviestejä ja vielä myöhään kun mun olis pitäny nukkua että jaksan sitten herätä aamulla ja tämän takia en sitten jaksanu enkä menny ja sitten se vielä otti kuvan ilman lupaa ja teki valeprofiilin mutta se ei edes tunne mua eikä tiedä mun nimeä ja sitten tässä vielä oli silloin hoitamaton keskivaikea depressio
Sitten kerran festareilla sanoin kun tuli mun luo Voitko mennä kun mä en halunnu että häiritsee kun halusin että mulla olis kivaa festareilla niin tiedä mitä se sitten muille on väittäny tai mitä muuta tekee
jos et aiemmin ole miestä puristanut perseestä,
tee se nyt ja sano #metoo!
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/peniskuvan-lahettaja-voi-syyllistya…
Näin seksuaalirikoslaki kiristyy vuodenvaihteessa: Peniskuvan lähettäjä voi syyllistyä seksuaaliseen ahdisteluun
JULKAISTU 10 TUNTIA SITTEN
Ensi vuoden alussa voimaan tulevassa seksuaalirikoslaissa seksuaalisen kuvan tai viestin lähettäminen saattaa täyttää seksuaalisen ahdistelun tunnusmerkit. Myös rangaistukset kovenevat ja seksi ilman toisen vapaaehtoista suostumusta on jatkossa raiskaus.
Nykylaissa seksuaaliseen ahdisteluun on voinut syyllistyä ainoastaan jos seksuaalinen teko on tehty koskettamalla. Jatkossa seksuaaliseen ahdisteluun voi syyllistyä lähettämällä esimerkiksi "karskin" seksuaalisen kuvan tai viestin toiselle ilman yhteisymmärrystä ja tavalla, joka on voimakkuutensa tai toistuvuutensa vuoksi rinnastettavissa kosketteluun.
Seksuaalirikoslainsäädännön uudistuksen keskiössä on vahvistaa seksuaalista itsemääräämisoikeutta ja henkilökohtaisen koskemattomuuden suojaa.
Seksuaalista ahdistelua voi jatkossa olla myös esimerkiksi toisen henkilön ei-toivottu seuraaminen sukupuoliyhteyttä ehdotellen, hameen alta kuvaaminen, hameen tai paidan helman nostaminen sekä itsensä paljastelu.
------------
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/3684f8e9-a820-435e-907f-73dad8697…
Oikeusministeriön lakiluonnos: Maalittaminen verkossa rangaistavaksi - sakkoa tai enintään yksi vuosi vankeutta
Keskiviikko 7.9.2022 klo 15:42
--------------
https://fi.wikipedia.org/wiki/Me_Too_-kampanja
Me Too -kampanja on lokakuussa 2017 maailmanlaajuiseksi someilmiöksi levinnyt liike. Kampanja muotoutui aihetunnisteeksi (engl. hashtag) yhdysvaltalaisen näyttelijän Alyssa Milanon 15. lokakuuta 2017 julkaiseman twiittauksen myötä, jossa hän kehotti seuraajiaan jakamaan kokemuksiaan seksuaalisesta häirinnästä tunnisteella #metoo.[1] Se on siis seksuaalista ahdistelua vastustava kampanja.
Alkuperäinen kampanja
Synty
Me Too on alun perin nuorisojärjestö Just Be Inc.:n perustajan Tarana Burken vuonna 2007 kehittämä seksuaalista häirintää vastustava kampanja. Burke kertoo aloittaneensa sen ruohonjuuritason liikkeenä tavoittaakseen seksuaalisen hyväksikäytön uhreja vähäosaisissa yhteisöissä.
Jos joku sellainen mies josta et pidä lähestyy sinua niin voit tehdä siitä miehestä #metoo-ilmon jolloin mies raahataan tuomiolle. Alas patriarkaatti!
Jos sua on joskus ahdisteltu, häiritty seksuaalisesti tms, laitat sen profiiliisi että ongelman laajuus tulee näkyviin. Joku Hollywood-julkkis aloitti Weinsteinin sikailujen tultua julkisuuteen.