Olen kotona läpi vuoden paljain jaloin ja kalsareissa - miten te villasukkaihmiset kestätte?
V. 1926 rakennettu talo Helsingissä. Ei ole koskaan kylmä. Miten te siellä kutisevissa, rumissa villasukissa kestätte?
Kommentit (21)
Raynaud'n syndrooma.
Ei vaihtoehtoja :)
Rakastatteko te niitä haisevia villasukkia niin paljon, että mieluummin olette vedossa ja vilussa kuin lämpimässä?
Juuri sen takia kestänkin hyvin kun on villasukat jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Rakastatteko te niitä haisevia villasukkia niin paljon, että mieluummin olette vedossa ja vilussa kuin lämpimässä?
Täällä on ihan lämmin enkä sen takia villasukkia pidä etteikö olisi lämmin. Pidän ihan vaan omaksi ilokseni.
Mitä kestämistä siinä on? En ole suonut ajatustakaan avojalkaisille ihmisille, sinä näköjään pohdit meitä villasukkaihmisiä, kiitos ajatuksesta, sulla on lämpimät jalat ja myös näköjään sydänkin. Pus. :)
Mikä ihmeen villasukkavihaaja-trolli tänne av:lle on pesiytynyt? :D Minun villasukkani eivät haise eivätkä kutita. En viihdy niin kuumassa sisälämpötilassa, että pitäisi olla ilman housuja kotona. Ja onhan se ihan hitonmoista energiantuhlausta lämmittää asunto niin lämpimäksi.
Minä kuljen kotonani pelkissä villasukissa. Revi siitä.
Tämä on yksi asia, jota Suomessa en ymmärrä.
Moni ihminen pyrkii elämään ekologisesti ja ilmastoystävällisesti - vähintäänkin suunnittelee sähköauton ostamista, syö kasvisruokaa, kuluttaa ekologisesti, kierrättää yms.
Samaan aikaan sama ihminen - älyämättä mistään mitään - ylläpitää asuintiloissaan ympäri vuoden tropiikin lämpötiloja.
On ihan sama, kuinka monta pussillista vähemmän sekajätettä vuodessa tuottaa, jos elämäntyyliin kuuluu asuminen jossakin jatkuvasti 24-25 asteeseen lämmitetyssä kämpässä. SUOMEN ilmanalassa!
Oikea lämmityskauden sisälämpötila on juuri se, jonka rakenteet kestävät pitkässä juoksussa kärsimättä kosteus- yms. vaurioita. Joissakin taloissa se voisi olla noin 15-16 astetta, joissakin täytyy nostaa lämpötila vähän ylemmäs. Meillä on kotona tällä hetkellä noin 18 astetta, ja voimme erittäin hyvin.
Villasukat kutittaa ja ahdistaa, mutta enemmän ahdistaa se, että opiskelija-asunnossani en pysty säätämään asunnon lämpöjä itse ollenkaan. Opiskelija-asuntoyhtiö "säästää" pihtailemalla lämpötiloista, nytkin on kaikki patterit kylminä. Kun viimein patterit menevät päälle, ikkunaveto varmistaa ettei pääse koskaan tulemaan lämmin.
Eli kylmä kämppä, pakko ottaa.
Villasukat kutistaa ja ahdistaa ja onhan ne rumia. Paitsi jos maun huipentuma on tuollainen varhaiskeskiajan suomalainen pirtanauha-kaitaliinakulttuuri.
Vierailija kirjoitti:
Villasukat kutistaa ja ahdistaa ja onhan ne rumia. Paitsi jos maun huipentuma on tuollainen varhaiskeskiajan suomalainen pirtanauha-kaitaliinakulttuuri.
Villasukathan on yleensä tosi kivan näkösiä nykyisin. Nehän on ihania kaikkia erivärisiä ja raidallisia ja kuviollisia :3
Ap on varmasti hikoileva ylipainoinen.
Olen läpi vuoden kotona alasti villasukissa. 18-20 astetta. On mukava olla viileässä, etenkin nukkua. Jalkojen paleleminen sen sijaan ei ole mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
V. 1926 rakennettu talo Helsingissä. Ei ole koskaan kylmä. Miten te siellä kutisevissa, rumissa villasukissa kestätte?
Mulla sama juttu, en myöskään pysty nukkumaan jos varpaat ovat peiton alla.
No en oikein kestä ajatusta sinusta pelkissä kalsareissa.
Up, sillä tämä asia kiinnosaa minua.