Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiivadieetti ja vaikutukset

hmnghk
17.10.2017 |

Selvästikin kärsin siitä - kun 3 päivää noudatin niin huomasin jo pieniä muutoksia kehossa. Mutta kuinka nopeasti tämä KARSEA aivosumuväsymys lähtee pois? Olen kärsinyt tästä vuosia mutta pahenee jatkuvasti. Vaikuttaa jo elämänlaatuun...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä kuinkakohan nopeasti iho paranee?Veikkaan, että ihonväriset pikkunäpyt naamassa johtuvat hiivan liikakasvusta. Kaiken maailman konsteja kokeiltu ja no, merkit täsmää hiivaan muutenkin.

- ap

Hyvä päätös ap! Tsemppiä dieetin kanssa, iho muuttuu jo parissa viikossa, mutta kuukauden kuluttua peilistä katselee sitten jo se oikea persikkaposki ;o) 

Ongelmasi eivät välttämättä johdu hiivasta, vaan ihan suoliston kunnosta ylipäätään. Mutta aloittamasi "hiivadieetti" toimii suolistoon ihan samalla tavalla, oli kumpi syy tahansa. Välttämäsi ruoka-aineet ovat haitallisia hyville suolistobakteereille, ylläpitävät matala-asteista tulehdusta ja lisäävät haitallisten bakteereiden kasvua. 

Meillä noudatetaan samaa ruokavaliota Crohnin taudin takia, joten tiedän että se on haastava. Googlettamalla löytää onneksi hyviä blogeja, joissa on toimivia reseptejä. 

Kiitos tsempistä!!

- ap

Vierailija
22/29 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiva (C. albicans) on ihan normaali bakteeri jota on jokaisella suolistossa eikä se sieltä millään muotidieetillä poistu.

Kokoomuksen äänestäjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiiva (C. albicans) on ihan normaali bakteeri jota on jokaisella suolistossa eikä se sieltä millään muotidieetillä poistu.

Kokoomuksen äänestäjä

Osaatko lukea? LIIKAKASVU. Hiiva normaalia, kyllä, mutta sen määrä suolistossa ei saa nousta liiallisuuksiin.

- ap

Vierailija
24/29 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kieli puski hiivaa varmaan kuukauden ja kantapäät myös. Sen sijaan muu iho ei niinkään.

Vierailija
25/29 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kieli puski hiivaa varmaan kuukauden ja kantapäät myös. Sen sijaan muu iho ei niinkään.

Ai kun aloitit dieetin? Vai ennen sitä.

Olen kuullut, että aluksi ruokavalion muututtua kroppa yrittää päästä tästä ylimäär. hiivasta eroon ja saattaa näkyä iholla reaktiona, jossa puskee finnejä. :D Mutta vaihe menee ohi.

- ap

Vierailija
26/29 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on taas tätä "trendiä". Porukka sairastuu ja kuolee nuorena. Lopettakaa ne trendit ja eläkää normaalisti.

Niin, nuorten joukkokuolemat ovat yleinen ongelma, pahin oli tämä paleodietti siihen kuoli moni, maidoton ruokavalio myös nostanut nuorten kuolema tilastoja huomattavasti. Surullista. Nyt kaikki herätkää, hookoonsinistä ja siiteriä nassuun, niin kuin normaalit ihmiset!

Mutta kun ongelma on siinä, että kaikki ei sovi kaikille. Omaa kroppaa pitää kuunnella.

Esim. itse puollan kasvissyönnin puolesta, mutta sekään ei sovi aivan kaikille (ärtyvän suolen oireyhtymässö ongelmallinen). On myöspidettävä huolta eri vitamiinien yms. saamisesta.

- ap

Vierailija
27/29 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on taas tätä "trendiä". Porukka sairastuu ja kuolee nuorena. Lopettakaa ne trendit ja eläkää normaalisti.

Hiivan liikakasvu on kyllä ihan lääkäreidenkin myöntämä juttu. Siihen löytyy lääke, mutta lääkkeen lisäksi on aina noudatettava myös ruokavaliota.

Yleisempi nykyään tämä ongelma, kun kaupat täynnä epäterveellistä ruokaa. Että ei ole mikään "trendi" pelkästään.

- ap

Jep.

Vierailija
28/29 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
29/29 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli onko aloittajalla päässä vikaa jos kuvittelee kaikki oireet, sitten kun syö jollakin tapaa hänen oireet häviää? 

Yllättävää tässä on se, että sä pystyt kyllä jatkossa syömään mitä vain, kunhan saat sen hiivan poistumaan. 

Mulla esim ei ole tätä mitä ap:lla oli joskus vaan mulla on vestibuliitti, googlasin ja monet on saanut avun ruokavaliolla. Eli jättäneet kaikki hiivatuotteet pois, koska alapäänhiivatulehdukset ovat kroonistuneet joka sitten edesauttaa vestibuliitin kehittymistä. 

Mulle ei ole kipuihin (SIIS OIKEASTI TUNTUU KUIN JOKU PUUKOTTAISI ALAPÄÄTÄ. SEKSIN JÄLKEEN POLTTELEE JA ITKETTÄÄ KUN SATTUU) auttanut lääkärin määräämät kipugeelit, joten kokeilen ruokavaliolla, koska tämä on yleensä ohimenevää, jos sen saa pois. Sitten googlailin ruokavalioita ja tämä sattui eteeni.

Ja eteeni sattui juuri sinun idioottimainen kommentti. 

Jos ihminen ei muusta asiasta saa apua, kyllä sitä 'tyhmää trendi dieettiä' kannattaa KOKEILLA MIELUUMMIN KUIN KÄRSIÄ KIVUISTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! STNA. Mietippä sanojasi kun sulle tulee sellaiset kivut, että tekisit mitä vain että se menee pois, mutta mikään lääke ei tehoa.

Suolisto on ihmisen toiset aivot, joten voit miettiä miksi ruokavaliolla voi olla niin suuri vaikutus ihmisen elämään.

Toivotaan että ruokavalio vaikuttaisi mun trendimuotisairauteen eli adhd:seen, niin kuin kaikki sanoo, että tämä trendi lähtee syömällä. No ehkä ei lähde mutta ehkä se lievittyy. Saa nähdä.