Puoliarkin keksijä!!!
Jumalauta, älä keksi ikinä enää yhtään mitään! Olet tuottanut niin paljon mielipahaa, kun olen pahaa aavistamatta raahannut talouspaperipaketin kaupasta kotiin ja taas jälleen kerran todennut, että on silkkoa sisältä. Meillä käytetään paljon talouspaperia, on vauva ja koirat, ei meillä mitään pikkupalasia tarvita vaan arkkeja ja monta kerralla.
Kommentit (55)
Tän on pakko olla provo eli Porvoosta.
Vierailija kirjoitti:
Puoliarkit on parhaita. Niitä voi ottaa myös kaksi tai enemmänkin, sitä ei ole pakko katsos katkaista jokaisesta katkoviivasta. :)
Tiedätkö, että kuulostat aivan saatanallisen nipolta tuon "katsos" -sanasi kanssa. Sepä lienee tarkoituksesikin!?
Kuivatan huuhdotut vesipatterin päällä. Pyyhin lopuksi vaikka vaunun pyörät tai kurakengät. Ei mustaa niinkuin sanomalehti. Samaa leivinpaperia käytän myös useita kertoja. Säästö tulee siinä, että pakkauksista riittää kuukausiksi. Talo elää tavallaa, vieraat tulee ajallaan.
Miinuksista päätellen tuotteen kehittelyyn on osallistunut monta av-mammaa :D
'tunteisiin...'
Mä kyllä pystyn samaistumaan ap:n tuntemuksiin. Harmittaa älyttömäst jos vahingossa tulee ostaneeksi puoliarkkeja. Minusta 2 puoliarkkia on isompi pala kuin normiarkki. Eli meillä sitä kuluu enemmän kuin normiarkillista paperia.
Satuin jokin aika sitten Sokkarin kassajonoon, jossa muuan mummeli meuhkasi kassalle, kun kotipalvelun avustaja oli tuonut kaupasta puoliarkki-paperia kokoarkin asemesta. Ihan kuin se olisi ollut sen kassan vika! No siinä sitten luettiin huolellisesti paketin kupeesta, että nyt kyseessä on perinteinen talouspaperi eli kokoarkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos muistutuksesta, lisäsin listaan puoliarkit, ulkomailta sitä en ole vielä löytänyt.
Ei taida olla vielä muualla myynnissä. Ulkomailta muuttaneet sukulaisemme innostuivat kovasti tästä arkkikoosta. Siinä säästää paljon papreria, jos vaikka suun pyyhkii ruokailun jälkeen puoliarkkiin.
USAssa ollut saatavana jo vuosikausia, eikohan se taalla keksitty.
Itse käytän ihan pestäviä käsipyyhkeitä. Kestävät vuosikausia käyttöä, tulevat puhtaaksi 60 asteessa. Kukaan ei vahingoitu vaikka pyyhkeen laittaisi pyykkiin, vaikkei se olisikaan ihan kokonaan likainen. Uuden pyyhkeen saa kaapista. Jos tuntuu että talouspaperi on ongelma, käsipyyhkeet voisi olla ihan ratkaisu.
Talouspaperi on hyvää vessapaperia kun sillä saa pyyhittyä kunnolla ja ei hajoa käsiin. Meidän perhe on lopettanut vessapaperin oston kokonaan.
Puoliarkki on keksijälleen loistava keksintö, koska samankokoisen paperirullan hinta on lähes kaksinkertainen. Muu järkevyys on makuasia, mutta hinta pelkkää huijausta, kaataa se sitten taloutta tai ei.
Mahtavaa! Pian kylppärinne lainehtii ja lilluu peetä, kun talouspaperit muuraa putket tukkoon.
En viitsinyt edes lukea tätä lyhyttä keskustelua loppuun, koska haluan heti sanoa ap:lle, että tiedän tunteen ja sait mulle hymyn huulille avautumisellasi. Ehkä me kuitenkin pärjätään tässä puoliarkkien viheliäisessä maailmassa. <3
Sama täällä. Mä vihaan puoliarkkeja ja muita kitupiikkien typeriä keksintöjä, niinkuin huonoa ja karheata wc-paperia ja surkeita, hajoavia suodatinpusseja.
Oli sitten mistä arkista tahansa kyse,niin yleensä katson mitä kaupasta ostan. Yleensä ostan täysarkkeja ja kotikutoisesti teen niistä puoli tai jopa yks neljäsosa-arkkeja. Oli kyse leivinpaperista,talous-wc-paperista. Nou problem. Mutta aina haluan kaupasta isomman arkin koska pystyn sen pieniin osiin itsekin laittamaan.
T: Nooanarkki
Niin köyhää kansaa, että paperitkin puolitetaan ...
Ehkä se nyt on hyväkin kun veitsiluodon tehdaskin lakkautetaan ...
Meillä on kaksi lasta ja koira. Molemmat lapset ovat olleet vauvoja. Talouspaperia ei ole kuitenkaan tarvittu, että näinkin siis voi elää.
(Mun lapsuudenkodissa muuten käytettiin puoliarkkeja ennen kuin ne tulivat markkinoille. Kyseessä oli mun isän systeemi. Puolikasta palaa nimitettiin isäni mukaan veikkopalaksi, ja sekin saatettiin puolittaa nk. puolikkaaksi veikkopalaksi.)
Ja tästäkö täällä keskustellaan kun koko valtakunta kusee vähäosaista silmään?