Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURperheodottajat viikonloppuun

07.04.2006 |

Moi! Kuumeilupuolella on pino suurperhekuumeilijat 10.1. käykäähän päivittämässä sinne tietonne, kun vielä kuumeilevat sitä tuntuivat kaipaavan.

Jatkan kohta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että jos saataisi taas pinoa pystyyn, vaikkei joka välissä ehditäkään.

Aamupäivällä täällä oli ihana auringonpaiste ja ulkoiltiin oikein urakalla. Mutta nyt taas sataa lunta. Sitä on kyllä jo ihan liiaksi asti, että saisi kevät kunnolla tulla jo tännekin. Välillä olen ollu ihan kypsänä tähän, kun en tahdo pysytä lumessa kävelemään. Jalka ei vain nouse ja sitten tulen kipeäksi. Välillä tuli jo issiastyyppistä kipua niin, etten sitten enää illasta tahtonu täällä sisällkään saada käveltyä.

Liitoskivut myös kiusaa välillä aika lailla. Mutta onhan tuo mahakin jo aikomoinen pallo. Saa nähdä, mihin mittoihin sitä taas loppua kohti kasvetaan. Sokerirasitus mulla on ens viikolla. Mulla ei kyllä oo sokereitten kanssa ollu mitään hämminkiä, mutta kolmonen oli sen verran iso, että nyt varmistetaan tuokin.

Jokohan olen teiltä kyselly, että mitä kulkupelejä suosittelette? Meillä on aiemmin ollu ikäerot 2v3kk ja 2v4kk ja Brion kombivaunuilla sisaristuinviritelminenn on keploteltu. Mutta nyt ikäeroks tulee 1v10kk ja soudan ja huopaan, että pitäiskö hommata sisarusrattaat ja millaiset. Kantovälineitä meiltä kyllä löytyy rinkka ja kolme erilaista liinaa, mutta oon niin pieni, ettei ne tunnu oikein hyvältä vaihtoehdolta. Jotenkin tuntuu, että rattaistten kanssa ois kuitenki helpompi puskea. Talvella voi toki pulkassakin vetää isompaa, mutta väliajallakin pitäis päästä liikkeelle. Välillä taas tuntuu, että rattaat sais jo olla, kun neiti 4v ei tahdo jaksaa/viittiä paljon kävellä. Mutta noinkohan enää kyytiin mahtuisi.

Kovasti oon huolissani, kun ElinaE:stä ei oo enää kuulunu mitään aikoihin.

Laittakaahan muutkin kuulumisia. Mukavaa viikonloppua!

T@hti ja lapset p6v2kk, t3v11kk, p1v7kk ja rv 25+5

Vierailija
2/4 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa kirjoittelen. Loppusuorala mennään viikkoja kasassa 31+ risat ja olo on sen mukainen. Kyllä nämä raskaudet ovat vaikeutuneet iän ja lukumäärän myötä...

Hulluilla päivillä shoppailemassa olin ja jalat on nyt turvoksissa kuin tukit, taidan laittaa saunan päälle ja tehdä jalkakylvyn.

Esikoinen lähti lätkäleirille ja likat katselee lastenohjelmia, joten rauha maassa ainakin vähän aikaa.

Huomaan että mulla mietteissä rahallinen selviäminen äitityslomalla ja hoitovapaalla, jotenkin ne hormoonit varmaan jyllää ja tuntuu että kokoajan pitäis olla jotain ostamassa/hankkimassa lapsille. Olen jo ostanut varastoon syksyä ja ens talvea varten vaatteita eli kun tulot tippuu niin on jo jotain hankittuna valmiiksi..

itsekkin tarviis varmaan jotain kesävaatteita, ja ainakin imetysliivejä ym.

no ei muuta tällä kertaa! viikonloppuja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koska saatais nähdä aurinkoa, alkaa meikäläinen olla jo pahalla tuulella säiden takia!

Kulkupeleistä oli puhetta. Meillä olen pärjännyt pääsääntöisesti yhdistelmärattailla ja seisomatelineellä. Suurin ikäero on 2,5-v ja pienin 1v9kk. Tosin kolmannen tenavan ollessa n.8kk ostin ihan perus kaksosten rattaat, kun olimme menossa reissuun ja jonkin verran niitä on käytetty, mutta aika vähän.

Me myös kävelemme paljon, koska minulla ei ole autoa käytössä päivisin, joten luulen että tenavista on tullut pakosta reippaita kävelijöitä.

Nytkin tämä nuorin, 1v7kk tykkää itse kävellä jo aika pitkiäkin matkoja ja jos on seisomateline mukana niin tykkää jo siinä seistä.

Sitten heti kun tulee pyöräilykelit niin isommat kulkee niillä, 3vuotiaalla on kyllä vielä apupyörät ja häntä täytyy vetää ylämäissä, mutta yritämme tänä kesänä päästä apupyöristä jo eroon.

Hidastahan se matkanteko joskus on, toisinaan taas ei meinaa itse pysyä perässä ainakaan nyt tämän mahan kanssa ja varmaan vaikuttaa sekin millaisessa paikassa asuu, että onko vilkasta liikennettä ja paljon teiden ylityksiä, mutta meillä on aika hyvät pyörätiet ja turvalliset reitit.

Minä myös sain tänään aikaiseksi poikien vaatekaappien päivityksen ja poistin risat ja liian pienet vaatteet pois tai kierrätykseen. Nyt olis oikeastaan kiva tietää kumpi on tulossa, niin osaisi säästää sopivia vaatteita. Tytön vaatekaappi on vielä käytävä läpi.

Aurinkoisempia päiviä odotellen meriaani rv 25+5

Vierailija
4/4 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aivan häkeltynyt kun näin nimeni tuossa viestissäsi! Olen tosiaan ollut pitkään poissa. Meille nimittäin selvisi tuossa helmikuun lopulla että meistä tulee Joensuulaisia!

Me ollaan haavelitu tästä pitkään ja viimein mieheni sai paikan jonka turvin voimme toteuttaa unelman maakuntaan muutosta. Viikko työsopimuksesta ostimme talon ja samantien aloitettiin myös remontti. Onneksi tuolla suunnalla hyviä tekijöitä oli heti saatavilla.

Nyt olemmekin sitten suunnitelleet remonttia, käyneet lapissa hiihtolomalla, valvoneet remontin etenemistä ja välillä pistäytyneet täällä vanhalla kotiseudullakin Espoossa talon myyntiä yms järjestelemässä. Osa tavaroistakin on jo siirretty uuteen kotiin ja loput lähtee reilun viikon päästä.

Myös autoa vaihdettiin, sellaiseen VW multivaniin, 7 paikkaiseen. Haaveissa oli automaattivaihteinen, mutta kun tämä manuaali oli niin edullisesti kaupan juuri ennen Lapinmatkaa niin ostimme sen.

Tapahtumaa on siis riittänyt, niin ettei raskauteenkaan ole juuri ehtinyt keskittyä. Kävin viimein toista kertaa neuvolassa perjantaina ja kuulin yllätyksekseni olevani jo viikolla 19+6! Näin se aika rientää.

Kohta taas lähdetään Joensuuta kohti. Nyt pitäisi jo keittiökin olla paikoillaan, ikkunat on jo peruskorjattu ja seinät maalattu/tapetoitu. Myös parkettiasennuksen pitäisi olla jo pitkällä. Sitten palaamme " viimeistä" kertaa kalustettuun kotiimme ilman isompia lapsia jotka jäävät mummolaan muuttoa odottamaan. Loput tavarat on tarkoitus saada parissa päivässä laatikoihin.

Elina, kuin ensirakastuneena...