Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pelkopolille ennen raskautta?

03.07.2009 |

Tilanne on se että tahdomme lisää lapsia. Edellinen synnytys oli kuitenkin hyvin traumaattinen ja pelko uudesta epäonnistuneesta synnytyksestä pelottaa tai oikeastaan hirvittää.

Onko muita jotka olleet samassa tilanteessa? Mistä apua?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla sama tilanne, toista lasta hankkimassa(ehkä jo raskaana) ja kamala kamala pelko että jos on samanlainen synnytys edessä.. ja nyt jo murehdin asiaa paljon.. aion heti ekalla neuvola kääynnillä puhua tästä pelosta ja haluan pelkopolille mennä..toivottavasti sieltä saa jonkinlaista apua asiaan..

Vierailija
2/6 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo käynyt edellistä synnytystäsi läpi? (Oletan että et siis ole vielä raskaana)Voisit ottaa yhteyttä synnytyssairaalaasi ja pyytää mahdollisuutta käydä synnytystäsi läpi papereiden ja muistikuvien perusteella. Voit työstää synnytystäsi ennen kuin uusi raskaus on edes alkanut, ja siten helpottaa oloasi jo tässä vaiheessa. Tälläisen asian tiimoilta voit olla yhteydessä suoraan äitiyspoliklinikkaan tai synnytysvuodeosastoon- he neuvovat eteenpäin mikä yksikkö teidän sairaalassa hoitaa nämä keskustelut.

Mikäli et enää synnytä samassa sairaalassa kuin edellisellä kerralla, voit olla yhteydessä alueesi äitiysneuvolaan ja pyytää heiltä lähetettä pelkopolille (sinne tilataan edellisen synnytyksesi paperit toisesta sairaalasta).

Kaikkein tärkeintä on käydä läpi edellinen synnytyksesi kunnolla niin että pystyt elämään sen muiston kanssa, olipa tuleva synnytystapasi sitten mikä hyvänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, otan heti yhteyttä terkkariin ja kysyn miten asiat täällä menee(olemme muuttaneet eri kaupunkiin)

Vierailija
4/6 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin ensimmäisen karmean synnytyskokemuksen (pitkä ja kivulias) jälkeen pelkopolilla ja kävimme synnytyksen läpi. Silloin sain tietää, että synnytys oli pysähtynyt noin tunnin ajaksi kipujen/jännityksen taki, kunnes sain epiduraalin. Pelko ei täysin helpottanut, mutta sain faktat mitä oli tapahtunut.

Toinen synnytys oli todella miellyttävä kokemus - lähes kivuton ja nopea. Todella upeaa!

Nyt on odotan kolmatta ja odotan synnytystä innolla (vasta helmikuussa). Toinen synnytys oli niin upea kokemus.

Matami

Vierailija
5/6 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla myös oli traumaattinen synnytys. sitä käytiin jälkikäteen kyllä läpi ja nyt kun toista haaveillaan, jos joskus tärppää, niin varmasti pelkopolille meno kuitenkin edessä.

Vierailija
6/6 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se todella kannatti. Eka synntys minullakin traumaattinen, repesin pahasti ja koin, ettei minua kuunneltu ja että minua kohdeltiin muutenkin tylysti...lisäksi epiduraalitilaani ei löydetty ja sen laittamiseen meni yli tunti. Liäskis oli lähellä joutua hätäsektioon, koska poika oli takaraivotarjonnassa juuttunut synntyskanavaan jne. Voisin kertoa vaikka mitä..

No, kävin kätilön kanssa sitten koko homman läpi kohta kohdalta, sain purettua kaikki patoutumat ja olo koheni heti! Olisin saanut vaatia suunnitellun sektion, mutta kätilö suostutteli minua kokeilemaan alateitse. Onneksi, koska toinen synnytykseni olikin kuin oppikirjoista, jäi ihanat ja kauniit muistot!

Pelkopolikäynti kannatti siinäkin mielessä, että sairaalassa tiesivät jo käyneeni siellä, ottivat minut paremmin vastaan, kysyivät toiveitani ja epiduraali-asiakin korjaantui, kun tiedossa oli ahtaat nikamavälit.

Suosittelen siis pelkopolia! Minä pääsin sinne neuvolalääkärin lähetteellä rv 30.